Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/2931
Повний запис метаданих
Поле DC | Значення | Мова |
---|---|---|
dc.contributor.author | Пікун, Л. В. | - |
dc.date.accessioned | 2023-06-13T05:21:36Z | - |
dc.date.available | 2023-06-13T05:21:36Z | - |
dc.date.issued | 2023 | - |
dc.identifier.udc | 821.111.09 | - |
dc.identifier.uri | http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/2931 | - |
dc.description | The paper is the first attempt to study «Frankisstein: A Love Story» by Jeanette Winterson from the point of view of the mirror game by cultural heritage. The game is one of the objective and functional factors of creativity and literature, one of the modes of cultural inheritance accumulation, transformation, and transmission. A literary game is a way of semantic enrichment of cultural heritage in an artistic work. The game often receives various mirror features: repetition, doubling, enantiomorphic deformation, stretching, compression, etc. The same signs are observed in the literary game based on the cultural heritage of previous eras. In the presented study, the concept of the mirror game with cultural assets is used as a research tool, which has been studied and tested in the dissertation «Mirror Play with Cultural Heritage: Romantic and Postmodern Models (based on «Frankenstein or, the Modern Prometheus» by M.Shelley and «Das Рarfum. Die Geschichte eines Mürders» by Р.Süskind) and proved its productivity in the previous comparative scientific investigations. The novel «Frankissstein: A Love Story» (2019) was written as a reinterpretation of the novel «Frankenstein or the Modern Prometheus» (1818) by Mary Shelley from the perspective of the body in which the individual resides and the body he aspires to. This work turns out to be a good material for studying the peculiarities of the mirror game with previous cultural experience. J. Winterson’s mirror game is conducted according to certain rules. The new novel is created on the basis of the well-known creative destiny of Mary Shelley, the history of the novel writing, the plot of the novel «Frankenstein» and the main characters. The modern writer adheres to the genre characteristics of the original work, the character peculiarities, the themes and the problems have been covered in the novel by J.Winterson. The expansion of the original sample is performed by adding new characters, storylines, changing the artistic time or space of the original work. All these characteristics reflect the individual author’s style and creative vision in the new work. In the reader’s game interpretation of the characters of the novel, it turns out to be plat with a certain jigsaw puzzle. The material for its compilation is the personality of M. Shelley, the story of her life, and the life experience of J. Winterson. | uk_UA |
dc.description.abstract | Представлена наукова розвідка є першою спробою дослідження роману Джанет Вінтерсон «Франкісштейн: історія кохання» з погляду реалізації дзеркальної гри набутками культури. Гра – один із об’єктивно-функціональних факторів творчості та літератури, один із модусів накопичення, трансформації та передачі культурного спадку. Літературна гра – спосіб семантичного збагачення культурного спадку у художньому творі. Гра часто отримує різні дзеркальні ознаки: повторення, подвоєння, енантіоморфічній деформації, розтягування, стиснення тощо. Такі ж ознаки спостерігаються в літературній грі на основі культурної спадщини попередніх епох. У поданому дослідженні концепція дзеркальної гри з культурними набутками використовується як дослідницький інструмент, який був вивчений та протестований в дисертації «Дзеркальна гра набутками культури: романтична та постмодерністська модель (на матеріалі романів М. Шеллі «Франкенштейн, або Сучасний Прометей» і П. Зюскінда «Парфуми. Історія одного вбивці»)» і довів свою продуктивність у попередніх компаративних наукових розвідках автора статті. Роман «Франкісстейн: історія кохання» (2019 р.) був написаний як переосмислення роману Мері Шеллі «Франкенштейн, або Сучасний Прометей» (1818 р.) з позиції тіла, в якому перебуває особистість, і тіла, якого людина прагне. Цей твір виявляється граним матеріалом для вивчення особливостей дзеркальної гри попереднім культурним досвідом. Дзеркальна гра Дж. Вінтерсон ведеться за певними правилами. Новий твір створюється на основі відомого творчої долі митця Мері Шеллі, історії написання роману, сюжету роман «Франкенштейн» та персонажів. Сучасна письменниця дотримується жанрових характеристик ви-хідного твору особливостей та чи персонажа, його тематики та проблематики, розширення первинного зразка шляхом додавання нових персонажів, сюжетних ліній, зміни художнього часу чи простору первісного твору, відображення індивідуального авторського стилю та творчого бачення у новому творі. У читацькій грі-інтерпретації образів головних героїв роману виявляється певним пазлом. Матеріалом для його скла-дення є особистість М. Шеллі та історія її життя та життєвий досвід Дж. Вінтерсон. | uk_UA |
dc.language.iso | uk | uk_UA |
dc.publisher | Видавництво НДУ ім. М. Гоголя | uk_UA |
dc.subject | набутки культури | uk_UA |
dc.subject | читач | uk_UA |
dc.subject | дзеркало | uk_UA |
dc.subject | гра | uk_UA |
dc.subject | автор | uk_UA |
dc.title | Дзеркальна гра в романі Дж. Вінтерсон «Франкісштейн: історія кохання» | uk_UA |
Розташовується у зібраннях: | Література та культура Полісся. Випуск 108 (2023 р.) |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
ПОЛІССЯ_108-95-107.pdf | 756,2 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.