Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/4316
Title: ФОРМУВАННЯ ГОТОВНОСТІ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ ДО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ СОЦІАЛЬНОЇ БЕЗПЕКИ
Authors: Кравченко, Л. В.
Keywords: готовність
майбутній вчитель
забезпечення соціальної безпеки
готовність
професійна діяльність
Issue Date: 2025
Publisher: Видавництво НДУ ім. М. Гоголя
Abstract: Актуальним викликом для сучасного українського суспільства є питання форму- вання готовності майбутніх учителів до забезпечення соціальної безпеки. В умовах соціально-економічних і військових потрясінь вчитель повинен не лише давати знання, а й виховувати в учнів культуру безпеки, усвідомлення особистої відповідальності за здоров’я та життя. Аналіз поняття «формування готовн- ості майбутнього вчителя до забезпечення соціальної безпеки» в контексті педагогічної науки розглядає сучасні підходи до її формування в процесі підготовки майбутніх учителів у вищих педагогічних закладах освіти. Критеріями сформованості готовності майбутніх учителів до подальшої педа- гогічної діяльності визначено: відповідальність, спрямованість, уміння, система ціннісних відносин, творчий потенціал. Готовність майбутнього вчителя до соціальної безпеки розглядається автором як сукупність особистісно-професійних якостей, які формуються в процесі цілеспрямованої підготовки та дозволяють у майбутній професійній діяльності забезпечувати соціальну безпеку навчального закладу та визначати безпечний і здоров’язберігаючий спосіб життя. Формування готовності майбутніх учителів до забезпечення соціальної безпеки здійснюється за такими напрямами: підготовка до забезпечення безпеки в соціальному середовищі; підготовка до забезпечення особистісної безпеки в небезпечній, екстремальній соціальній ситуації; підготовка до забезпечення інформаційно-психологічної безпеки; підготовка до забезпечення соціальної та кримінально-правової безпеки; формування безпечного та здорового способу життя; забезпечення соціальної безпеки навчального закладу. До основних компонентів готовності педагога до забезпечення соціальної безпеки належать ціннісно-мотиваційний, когнітивний, практичний, рефлексив- ний і творчий компоненти, а рівень розвитку визначається трьома показниками: високим, середнім і низьким. Окреслено роль вищих навчальних закладів у створенні безпечного освітнього середовища та розвитку професійної компетентності майбутніх учителів у сфері соціального забезпечення.
URI: http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/4316
Appears in Collections:Наукові записки. Серія «Психолого-педагогічні науки». 2025. №2

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
макет_НЗ_№2_2025-218-224.pdf209,67 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.