Please use this identifier to cite or link to this item:
http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/4316
Title: | ФОРМУВАННЯ ГОТОВНОСТІ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ ДО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ СОЦІАЛЬНОЇ БЕЗПЕКИ |
Authors: | Кравченко, Л. В. |
Keywords: | готовність майбутній вчитель забезпечення соціальної безпеки готовність професійна діяльність |
Issue Date: | 2025 |
Publisher: | Видавництво НДУ ім. М. Гоголя |
Abstract: | Актуальним викликом для сучасного українського суспільства є питання форму- вання готовності майбутніх учителів до забезпечення соціальної безпеки. В умовах соціально-економічних і військових потрясінь вчитель повинен не лише давати знання, а й виховувати в учнів культуру безпеки, усвідомлення особистої відповідальності за здоров’я та життя. Аналіз поняття «формування готовн- ості майбутнього вчителя до забезпечення соціальної безпеки» в контексті педагогічної науки розглядає сучасні підходи до її формування в процесі підготовки майбутніх учителів у вищих педагогічних закладах освіти. Критеріями сформованості готовності майбутніх учителів до подальшої педа- гогічної діяльності визначено: відповідальність, спрямованість, уміння, система ціннісних відносин, творчий потенціал. Готовність майбутнього вчителя до соціальної безпеки розглядається автором як сукупність особистісно-професійних якостей, які формуються в процесі цілеспрямованої підготовки та дозволяють у майбутній професійній діяльності забезпечувати соціальну безпеку навчального закладу та визначати безпечний і здоров’язберігаючий спосіб життя. Формування готовності майбутніх учителів до забезпечення соціальної безпеки здійснюється за такими напрямами: підготовка до забезпечення безпеки в соціальному середовищі; підготовка до забезпечення особистісної безпеки в небезпечній, екстремальній соціальній ситуації; підготовка до забезпечення інформаційно-психологічної безпеки; підготовка до забезпечення соціальної та кримінально-правової безпеки; формування безпечного та здорового способу життя; забезпечення соціальної безпеки навчального закладу. До основних компонентів готовності педагога до забезпечення соціальної безпеки належать ціннісно-мотиваційний, когнітивний, практичний, рефлексив- ний і творчий компоненти, а рівень розвитку визначається трьома показниками: високим, середнім і низьким. Окреслено роль вищих навчальних закладів у створенні безпечного освітнього середовища та розвитку професійної компетентності майбутніх учителів у сфері соціального забезпечення. |
URI: | http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/4316 |
Appears in Collections: | Наукові записки. Серія «Психолого-педагогічні науки». 2025. №2 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
макет_НЗ_№2_2025-218-224.pdf | 209,67 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.