Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/4318
Назва: | ТЕОРЕТИЧНІ АСПЕКТИ ФОРМУВАННЯ ПРОЄКТУВАЛЬНИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ |
Автори: | Долматова, М. П. Гордієнко, Т. В. Чжан Цзюнь |
Ключові слова: | проєктувальні компетентності майбутній учитель проєктна діяльність педагогічна освіта компетентнісний підхід |
Дата публікації: | 2025 |
Видавець: | Видавництво НДУ ім. М. Гоголя |
Короткий огляд (реферат): | Вивчення теоретичних аспектів формування проєктувальних компетент- ностей майбутнього вчителя є надзвичайно актуальним, оскільки відповідає потребам освітньої реформи, тенденціям європейської інтеграції та запитам сучасного суспільства до інноваційної особистості педагога. У статті розгля- даються теоретичні аспекти формування проєктувальних компетентностей майбутнього вчителя в контексті сучасних вимог до професійної педагогічної підготовки. З урахуванням трансформацій в освіті, що пов’язані з діджиталіза- цією, орієнтацією на компетентнісний підхід та зростанням ролі інтегрованих знань, здатність педагога до якісного проєктування освітнього процесу набуває особливої значущості. У дослідженні уточнено понятійно-категоріальний апарат теми, зокрема розкрито зміст терміна «проєктувальні компетентності», що розглядається як інтегрований комплекс знань, умінь, навичок, цінностей та особистісних якос- тей, які забезпечують здатність до ініціації, планування, реалізації та рефлексії педагогічних проєктів. Виокремлено основні структурні компоненти проєкту- вальної компетентності: когнітивний, діяльнісний, мотиваційно-ціннісний та рефлексивний. Особлива увага приділяється аналізу педагогічних умов, які сприяють ефектив- ному формуванню цих компетентностей у майбутніх учителів: організація проєктно орієнтованого навчання, інтеграція міждисциплінарного підходу, застосування цифрових технологій та активне залучення студентів до творчої і практичної діяльності. У статті також обґрунтовано роль викладача як фасилітатора навчального процесу та носія цінностей проєктної культури. Зроблено висновок, що систе- матичне впровадження проєктних методик у підготовку майбутніх педагогів є запорукою їхньої готовності до інноваційної діяльності в умовах Нової української школи. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/4318 |
Розташовується у зібраннях: | Наукові записки. Серія «Психолого-педагогічні науки». 2025. №2 |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
макет_НЗ_№2_2025-201-209.pdf | 193,13 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.