Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/4320
Повний запис метаданих
Поле DC | Значення | Мова |
---|---|---|
dc.contributor.author | Гордієнко, Т. В. | - |
dc.contributor.author | Філоненко, О. С. | - |
dc.date.accessioned | 2025-05-22T16:58:21Z | - |
dc.date.available | 2025-05-22T16:58:21Z | - |
dc.date.issued | 2025 | - |
dc.identifier.udc | 378.147:373.3.011.3-051]:316.647.5 | - |
dc.identifier.uri | http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/4320 | - |
dc.description.abstract | Формування толерантного вчителя початкових класів є однією з ключових умов успішної педагогічної діяльності в сучасному освітньому просторі. В умовах розмаїття особистісних, соціокультурних та інтелектуальних особливостей учнів початкової школи педагог повинен володіти високим рівнем толерант- ності, емпатії та комунікативної компетентності. Стаття висвітлює значення толерантності як важливої професійної якості майбутнього вчителя, аналізує основні підходи до її розвитку у процесі педагогічної підготовки та визначає перспективні напрями вдосконалення цього процесу. Автори виділяють сучасне трактування толерантності, що полягає в умінні жити в мирі й злагоді, поважаючи різноманіття та визнаючи цінність кожної людини, терпимість до кожного, його позицій, вірувань, здатність до обстоюван- ня своїх прав та свобод, не порушуючи прав та свобод інших, готовність до конструктивного діалогу та порозуміння з людьми згідно з їхніми поглядами і поведінкою як основою цивілізованих стосунків. У статті акцентується увага на тому, що толерантність є не вродженою рисою, а навичкою, яку можна і потрібно розвивати протягом навчання та професійної діяльності. Виділено фактори ефективності підготовки толерантного вчителя, а саме: гнучкість та полікультурна спрямованість змісту навчальних планів і програм закладів вищої освіти, інтеграція навчальних курсів, використання інтерактив- них технологій навчання і виховання на основі компетентнісного, порівняльного, гуманістичного, культурологічного, синергетичного, особистісно орієнтова- ного та діяльнісного підходів. Автори також наголошують, що в умовах реформування освіти в Україні особли- вої уваги заслуговує питання інклюзивного підходу у підготовці вчителів початкових класів. Результати дослідження можуть бути використані у процесі вдосконалення програм підготовки вчителів початкових класів. | uk_UA |
dc.language.iso | uk | uk_UA |
dc.publisher | Видавництво НДУ ім. М. Гоголя | uk_UA |
dc.subject | толерантність | uk_UA |
dc.subject | педагогічна толерантність | uk_UA |
dc.subject | особливості виховання толерантності | uk_UA |
dc.subject | толерантний учитель | uk_UA |
dc.subject | майбутні вчителі початкових класів | uk_UA |
dc.subject | інклюзивна освіта | uk_UA |
dc.subject | освітнє середовище | uk_UA |
dc.title | ФОРМУВАННЯ ТОЛЕРАНТНОГО ВЧИТЕЛЯ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ У КОНТЕКСТІ МАЙБУТНЬОЇ ПРОФЕСІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |
Розташовується у зібраннях: | Наукові записки. Серія «Психолого-педагогічні науки». 2025. №2 |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
макет_НЗ_№2_2025-182-190.pdf | 270,92 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.