Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/4323
Назва: ОСОБЛИВОСТІ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ВЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ ДО РОБОТИ З ОБДАРОВАНИМИ УЧНЯМИ
Автори: Белозьорова, Н. О.
Ключові слова: підготовка; вчитель; ; ; ;
початкова школа
обдарованість
молодші школярі
заклад вищої освіти
Дата публікації: 2025
Видавець: Видавництво НДУ ім. М. Гоголя
Короткий огляд (реферат): Оглядова стаття присвячена проблемі роботи з обдарованими учнями почат- кових класів та особливостям підготовки майбутніх вчителів початкової школи до роботи з такою категорією учнів. Проаналізовано філософські, історичні, психологічні та педагогічні джерела, що стосуються проблеми дослідження. Показано, що сучасна школа спрямована на середній рівень навчання учнів, й часто не повній мірі враховує потреби тих учнів, які відрізняються своїми навчальними досягненнями від цього середнього рівня як у сторону менших, так і у сторону більших навчальних здібностей. Показано, що особлива увага повинна приділятися підготовці майбутніх вчителів початкової школи, здатних ефективно виявляти та розвивати обдарованість ще з початкової школи. Під час дослідження використано різні методи, а саме теоретичні (аналіз наукової літератури з теми дослідження), емпіричні (спостереження, аналіз педагогічного досвіду). В статті розкрито особливості підготовки майбутніх вчителів початкової школи до роботи з обдарованими учнями. Висвітлено, що проблема обдарованості є складною та не достатньо вивченою, тому в наукових дослідженнях на сьогодні існує багато різних точок зору на її сутність, що відображається у різних визначеннях цього явища. Акцентовано увагу на тому, що науковцями феномен обдарованості визначено як наявність потенційно високих здібностей у людини. У результаті дослідження наведено основні ідеї концепції, а саме – створення творчого освітнього середовища, яке сприятиме новаторському підходу до навчання. Наголошено на вдосконаленні змісту нав- чального процесу, зокрема застосування сучасних підходів (особистісно-орієнто- ваного, компетентнісного, науково-дослідного та диференційованого підходів) до підготовки майбутнього вчителя початкової школи. З’ясовано, що робота з обдарованими учнями є складним і постійним процесом, яка вимагає від вчителя постійного особистісного розвитку, глибоких знань та тісної співпраці з батьками та психологами. Підкреслено важливість спрямування учнів на творче осмислення отриманих знань, здатність до самостійного та критичного мислення, створення стимулюючого освітнього середовища.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/4323
Розташовується у зібраннях:Наукові записки. Серія «Психолого-педагогічні науки». 2025. №2

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
макет_НЗ_№2_2025-153-159.pdf212,33 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.