Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/4323
Title: ОСОБЛИВОСТІ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ВЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ ДО РОБОТИ З ОБДАРОВАНИМИ УЧНЯМИ
Authors: Белозьорова, Н. О.
Keywords: підготовка; вчитель; ; ; ;
початкова школа
обдарованість
молодші школярі
заклад вищої освіти
Issue Date: 2025
Publisher: Видавництво НДУ ім. М. Гоголя
Abstract: Оглядова стаття присвячена проблемі роботи з обдарованими учнями почат- кових класів та особливостям підготовки майбутніх вчителів початкової школи до роботи з такою категорією учнів. Проаналізовано філософські, історичні, психологічні та педагогічні джерела, що стосуються проблеми дослідження. Показано, що сучасна школа спрямована на середній рівень навчання учнів, й часто не повній мірі враховує потреби тих учнів, які відрізняються своїми навчальними досягненнями від цього середнього рівня як у сторону менших, так і у сторону більших навчальних здібностей. Показано, що особлива увага повинна приділятися підготовці майбутніх вчителів початкової школи, здатних ефективно виявляти та розвивати обдарованість ще з початкової школи. Під час дослідження використано різні методи, а саме теоретичні (аналіз наукової літератури з теми дослідження), емпіричні (спостереження, аналіз педагогічного досвіду). В статті розкрито особливості підготовки майбутніх вчителів початкової школи до роботи з обдарованими учнями. Висвітлено, що проблема обдарованості є складною та не достатньо вивченою, тому в наукових дослідженнях на сьогодні існує багато різних точок зору на її сутність, що відображається у різних визначеннях цього явища. Акцентовано увагу на тому, що науковцями феномен обдарованості визначено як наявність потенційно високих здібностей у людини. У результаті дослідження наведено основні ідеї концепції, а саме – створення творчого освітнього середовища, яке сприятиме новаторському підходу до навчання. Наголошено на вдосконаленні змісту нав- чального процесу, зокрема застосування сучасних підходів (особистісно-орієнто- ваного, компетентнісного, науково-дослідного та диференційованого підходів) до підготовки майбутнього вчителя початкової школи. З’ясовано, що робота з обдарованими учнями є складним і постійним процесом, яка вимагає від вчителя постійного особистісного розвитку, глибоких знань та тісної співпраці з батьками та психологами. Підкреслено важливість спрямування учнів на творче осмислення отриманих знань, здатність до самостійного та критичного мислення, створення стимулюючого освітнього середовища.
URI: http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/4323
Appears in Collections:Наукові записки. Серія «Психолого-педагогічні науки». 2025. №2

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
макет_НЗ_№2_2025-153-159.pdf212,33 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.