Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/4324
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorАніщук, А. М.-
dc.contributor.authorОнищук, І. А.-
dc.date.accessioned2025-05-22T17:05:54Z-
dc.date.available2025-05-22T17:05:54Z-
dc.date.issued2025-
dc.identifier.udc378.147:373.2.011.3-51-
dc.identifier.urihttp://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/4324-
dc.description.abstractСтаттю присвячено аналізу проблеми професійно-особистісного розвитку майбутніх вихователів в сучасних умовах. Актуальність дослідження пов’язана із реформуванням вищої освіти, внесенням змін до закону України «Про вищу освіту», затвердженням нового закону «Про дошкільну освіту» та замовленням суспільства на підготовку фахівця нової формації, здатного виражати себе засобами мовлення в гармонійний і соціально прийнятний спосіб. Проаналізовано зміст компетентностей освітнього та професійного стандар- тів, які необхідні для виконання трудових функцій, пов’язаних з комунікацією, взаємодією, професійною етикою, самоорганізацією, професійним саморозвит- ком. Визначено, що засвоєння майбутнім фахівцем способів їх успішного вирішен- ня в процесі практичної професійної діяльності багато в чому залежить від наявності сформованих можливостей для самовираження. Здійснено аналіз психолого-педагогічних джерел сучасних науковців з даної проблематики. Визначено концептуальні засади дослідження проблеми: положен- ня психолого-педагогічної науки щодо самовираження як особистісного феноме- ну; положення про особистість як систему, що розвивається; теза про рефлек- сивні риси самосвідомості як ядро особистості; технології самодетермінації розвитку особистості. Проаналізовано наукові погляди щодо визначення сутності понять «професійно- особистісний розвиток», «культура самовираження», «мовленнєве самовира- ження», розкрито їх значення для професійно-особистісного розвитку майбутніх вихователів. Встановлено, що проблема культури мовленнєвого самовираження як складова професійно-особистісного розвитку майбутнього вихователя практично не досліджувалася сучасними науковцями. Визначено суть та основний зміст провідної категорії «культура мовленнєвого самовираження». Сформульовано висновок, що культура мовленнєвого самови- раження є складовою професійно-особистісного розвитку майбутнього вихо- вателя, забезпечує здатність до ефективної професійної та особистісної кому- нікації, саморегуляції та толерантної взаємодії, сприяє формуванню позитивного образу вихователя у суспільстві, дає можливість майбутньому вихователю повною мірою реалізувати себе в професійній діяльності.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherВидавництво НДУ ім. М. Гоголяuk_UA
dc.subjectпрофесійно-особистісний розвитокuk_UA
dc.subjectкультура мовленнєвого самовираженняuk_UA
dc.subjectкультура самовираженняuk_UA
dc.subjectмовленнєве самовираженняuk_UA
dc.subjectпрофесійна діяльністьuk_UA
dc.subjectкультура мовленняuk_UA
dc.subjectсоціально-прийнятні мовленнєві засобиuk_UA
dc.titleКУЛЬТУРА МОВЛЕННЄВОГО САМОВИРАЖЕННЯ ЯК СКЛАДОВА ПРОФЕСІЙНО-ОСОБИСТІСНОГО РОЗВИТКУ МАЙБУТНЬОГО ВИХОВАТЕЛЯuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:Наукові записки. Серія «Психолого-педагогічні науки». 2025. №2

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
макет_НЗ_№2_2025-145-152.pdf267,27 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.