Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/4325
Title: ВПЛИВ АРТТЕХНОЛОГІЙ НА ЕМОЦІЙНЕ БЛАГОПОЛУЧЧЯ ЗДОБУВАЧІВ БАЗОВОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ
Authors: Пишинська, В. В.
Keywords: емоційне благополуччя
здобувачі базової середньої освіти
арттехнології
драматерапія
ізотерапія
музикотерапія
Issue Date: 2025
Publisher: Видавництво НДУ ім. М. Гоголя
Abstract: У статті проаналізовано вплив арттехнологій на емоційне благополуччя здобувачів базової середньої освіти. Актуальність дослідження визначається необхідністю удосконалення навчально-виховного процесу відповідно до викликів сьогодення. Зазначено, що одним із найефективніших способів розвитку емо- ційно-вольових, соціальних і навіть когнітивних навичок є мистецтво. Дослі- джено та розмежовано поняття «арттерапія» та «артпедагогіка». Зазначено, що впровадження артпедагогіки на уроках має низку переваг, оскільки вчитель може врахувати індивідуальні особливості кожного учня, вибрати відповідні форми, методи роботи та об’єктивно проаналізувати доцільність впроваджен- ня тих чи інших технологій. Визначено мету, функції та форми артпедагогіки. Також у статті досліджено активні та пасивні форми мистецької діяльності в навчально-виховному процесі. Аналіз показує, що драматерапія є найефектив- нішим напрямом роботи, оскільки акторська гра передбачає активну взаємодію з емоціями, що дозволяє проживати їх і виробляти поведінкові патерни. Також зазначено, що ляльковий театр є перспективним напрямком роботи з емоціями, оскільки він допомагає працювати з ними через конкретного героя, що робить цей процес більш комфортним. Наголошується, що ізотерапія є доцільною та ефективною у роботі з підлітками. Для цього віку характерна схильність до приховування емоцій, недовіра до дорослих, труднощі у вираженні почуттів. Образотворче мистецтво дозволяє ненав’язливо дізнатися про емоційний стан учнів і, за необхідності, надати необхідну допомогу. Зазначається, що в сучасних умовах педагоги повинні приділяти більше уваги можливостям музики в освіт- ньому процесі, зокрема її здатності зменшувати стрес. Підкреслюється, що арттехнології не потребують великих ресурсів і можуть бути легко інтегровані в будь-який предмет навчального циклу. Зроблено висновок, що поєднання театру, музики та образотворчого мистецтва може значно покращити емоцій- не самопочуття студентів.
URI: http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/4325
Appears in Collections:Наукові записки. Серія «Психолого-педагогічні науки». 2025. №2

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
макет_НЗ_№2_2025-138-144.pdf230,67 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.