Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/4330
Назва: ЕТАПИ РЕАЛІЗАЦІЇ ПЕДАГОГІЧНОГО ПОТЕНЦІАЛУ ПЕРІОДИЧНИХ ВИДАНЬ ДЛЯ ДІТЕЙ ШКІЛЬНОГО ВІКУ КНР
Автори: Зеленська, Л. Д.
Лу Сюй
Ключові слова: дитяча періодика
шкільний вік
потенціал
функції
КНР
критерії
періодизація
Дата публікації: 2025
Видавець: Видавництво НДУ ім. М. Гоголя
Короткий огляд (реферат): У статті розкрито роль періодичних видань для дітей шкільного віку для соціалізації, навчання та виховання молодого покоління. Акцентовано увагу на важливості проведення порівняльних досліджень у цій царині з метою адаптації цінних ідей і практичного досвіду в сучасних умовах цифровізації суспільства. Простежено еволюцію педагогічного потенціалу періодичних видань для дітей шкільного віку КНР у період другої половини ХХ – початку XXI століття, окреслено провідні напрями його реалізації (виховний, освітньо-пізнавальний, комунікативний, творчий, естетичний). Визначено критерії для обгрунтування етапів реалізації педагогічного потенціалу періодичних видань для дітей шкільного віку КНР упродовж другої половини ХХ – початку XXI століття: особливості освітньої політики держави; нормативно-правове регулювання виходу у світ періодичних видань, зокрема дитячих; мета, завдання, кількісні і якісні характеристики дитячої періодики; шляхи реалізації педагогічного потенціалу. Схарактеризовано етапи розвитку педагогічного потенціалу періодичних видань для дітей шкільного віку КНР у досліджуваний період: І. 1949- 1966 рр. – початковий етап розвитку китайської дитячої періодики, із пере- важанням виховної та освітньої складової педагогічного потенціалу; II. 1967- 1977 рр. – етап стагнації у розвитку китайської дитячої періодики, із обмеженням педагогічного потенціалу ідеологічною складовою; ІІІ. 1978 – 1999 рр. – етап інтенсивного розвитку дитячої періодики, із значним розширен- ням спектру педагогічного потенціалу; ІV. 2000 – 2024 рр. – етап інтегрування дитячої періодики із «новими медіа», звуження спектру педагогічного потенціалу. Визначено функції періодичних видань для дітей шкільного віку КНР: 1) освітня, 2) функція формування особистості, 3) функція поширення інформації, 4) функція інтелектуального розвитку, 5) функція розвитку естетичних здібностей, 6) функція розваги, 7) функція соціалізації. Наведено шляхи реалізації цих функцій на прикладі провідних періодичних видань для дітей шкільного віку КНР на різних історичних етапах («Дитячий вік», «Маленькі друзі», «Учні середніх класів», «Гарні діти», «Червоні солдатики», «Ми любимо науку», «Дитяча література», «Молодіжна література та мистецтво», «Підлітки Китаю та зарубіжжя», «Діти Гуандуна» та інші). Наведено статистичні дані щодо кількості і класифікації дитячих періодичних видань КНР на етапі інтегрування їх із «новими медіа».
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/4330
Розташовується у зібраннях:Наукові записки. Серія «Психолого-педагогічні науки». 2025. №2

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
макет_НЗ_№2_2025-89-97.pdf334,14 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.