Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/4331
Назва: | ОСНОВНІ ПРИЙОМИ РОБОТИ З ГОЛОСОВИМ АПАРАТОМ У ВОКАЛЬНОМУ КЛАСІ |
Автори: | Гурець, О. В. |
Ключові слова: | методи прийоми навчання вокалу співак-професіонал евристичне навчання проблемно-пошукові методи навчання цифрові технології |
Дата публікації: | 2025 |
Видавець: | Видавництво НДУ ім. М. Гоголя |
Короткий огляд (реферат): | У статті розкрито основні прийоми та методи роботи з голосовим апаратом у класі сучасної вокальної підготовки. Дані прийоми роботи – це узагальнення практичного досвіду, використаного людством в процесі формування вокальної культури. Увага привертається до практичного спрямування освіти на основі евристичного навчання; до застосування безпосередніх міжособистісних та цифрових дистанційних способів спілкування викладача зі студентами; до використання прийомів самозаглиблення і водночас досягнення комунікативної відкритості майбутніх фахівців. Основні прийоми розвитку голосу стосуються звукоутворення, артикуляції, дихання, засобів виразності. У статті запропоно- вано прийом формування вокальної техніки: «активного piano» як основи форму- вання співацьких навичок; використання м’якої атаки звука. Розглянуто й основні методи навчання у вокальному класі: метод показу і наслідування; метод уявного співу (внутрішнє інтонування); евристичний метод навчання (частково-пошуко- вий); дихальні вправи, артикуляційна гімнастика, вправи на резонатори, вокальні вправи (вокалізи), робота з напругою та релаксацією, вправи на дикцію та виразність. Сучасна вокальна підготовка майбутнього фахівця може досягти ефективності в умовах забезпечення свободи вибору і водночас залучення студентів до виконання уніфікованих навчальних завдань. Перспективними напрямами розвитку і оновлення педагогіки вокального мистецтва називають- ся: дослідження методологічних детермінант мистецької освіти; використання евристичних методів і прийомів навчання; систематична роботи з голосовим апаратом, яка поєднує: класичні вправи (діафрагмальне дихання, вокалізи), цифрові інструменти (AI-аналіз, візуалізація), міждисциплінарні знання (медицина, акустика, психологія); досконале володіння професорсько-викладацьким складом різноманітних методів і прийомів вокального навчання, уміння застосовувати їх у відповідних ситуаціях, вміння використовувати цифрові засоби навчання у повному обсязі. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/4331 |
Розташовується у зібраннях: | Наукові записки. Серія «Психолого-педагогічні науки». 2025. №2 |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
макет_НЗ_№2_2025-81-88.pdf | 224,71 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.