Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/4338
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorКононко, О. Л.-
dc.date.accessioned2025-05-22T17:29:46Z-
dc.date.available2025-05-22T17:29:46Z-
dc.date.issued2025-
dc.identifier.udc159.923.2-
dc.identifier.urihttp://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/4338-
dc.description.abstractУ статті розкрито суть феномену самоповаги, який кваліфікується як внут- рішня оцінка власної цінності, гідності, впевненості в собі, здатності до високих досягнень. Вона є важливою складовою психологічного благополуччя особис- тості та сприяє успішному функціонуванню на педагогічній ниві. Сформованість самоповаги у майбутніх фахівців дошкільної освіти засвідчується адекватною самооцінкою, високими домаганнями, мотивацією досягнення. Визначено концеп- туальні засади дослідження, уточнено зміст категорій «самоповага», «само- ставлення» та «емоційно-ціннісне ставлення», проаналізовано отримані емпі- ричні дані. Розроблено критерії, показники, компоненти та схарактеризовано рівні сформованості самоповаги у студентської молоді. Критеріями оцінки міри сформованості у майбутніх педагогів здатності цінувати себе, розвиненого почуття самовартісності слугували: адекватність домагань та Я-концепції, самостійна та упевнена поведінка, здатність до саморегуляції поведінки та діяльності, мотивація досягнення. Визначено чотири рівні сформованості само- поваги у студентської молоді – високий, оптимальний, середній та низький. Обгрунтовано психолого-педагогічні умови ефективного розвитку самоповаги у студентів, до яких віднесено: підтримка й заохочення педагогами ЗВО проявів їхньої самостійності, впевненості у собі та власної гідності; вправляння майбут- ніх фахівців дошкільної освіти в уміннях формулювати, аргументувати та відстоювати самооцінку, проявляти педагогічну рефлексію; створення ситуацій успіху, надання можливості сором’язливим і невпевненим у собі студентам досягати поставленої мети; сприяння оволодінню майбутніми педагогами пси- хотехнологіями попередження професійних деструкцій та деформацій осо- бистості.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherВидавництво НДУ ім. М. Гоголяuk_UA
dc.subjectсамоставленняuk_UA
dc.subjectсамоповагаuk_UA
dc.subjectсамореалізаціяuk_UA
dc.subjectкультура самовираженняuk_UA
dc.subjectупевненість у собіuk_UA
dc.subjectвласна гідністьuk_UA
dc.subjectсвідоме ставлення до життяuk_UA
dc.subjectпсихолого-педагогічні умови оптимізації освітнього процесу у ЗВОuk_UA
dc.titleСАМОПОВАГА ЯК ОСНОВА КУЛЬТУРИ САМОВИРАЖЕННЯ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:Наукові записки. Серія «Психолого-педагогічні науки». 2025. №2

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
макет_НЗ_№2_2025-18-28.pdf250,68 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.