Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/4572
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorБаштан, Марина Василівна-
dc.contributor.authorТерменжи, Дар’я Євгенівна-
dc.contributor.authorЛосєва, Наталія Миколаївна-
dc.contributor.authorПузирьов, Володимир Євгенович-
dc.contributor.authorЯрова, Оксана Анатоліївна-
dc.date.accessioned2025-09-10T11:13:34Z-
dc.date.available2025-09-10T11:13:34Z-
dc.date.issued2025-
dc.identifier.udc37.01/.09:510-
dc.identifier.urihttp://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/4572-
dc.description.abstractУ статті розглядається актуальне питання впровадження методу проєктів у навчання математики в основній школі, зокрема в межах курсів за вибором. Проаналізовано теоретичні засади методу проєктів, зокрема його зв’язок із концепцією «конуса навчання» Е. Дейла. Основну увагу приділено опису авторського досвіду упровадження методу проектів у межах авторського курсу за вибором «Математика: корисно, цікаво, актуально» для учнів 8 класу, створеного відповідно до моделі педагогічного дизайну ADDIE. У 2023 році курс отримав МОН України гриф «Схвалено для використання в освітньому процесі». Окремо представлено міжпредметний проєктний модуль «Шкільні предмети та професії», спрямований на формування міжпредметних зв’язків математики з іншими науками, розвиток дослідницьких і комунікативних компетентностей, а також профорієнтацію учнів. Наводиться календарно-тематичне планування та приклади математичних проектів професійного спрямування (для професії кухаря, дизайнера та архітектора), описуються дидактичні засоби (зокрема, щоденники досліджень) та інструменти цифрової підтримки проєктної діяльності. Представлено результати апробації курсу в Ліцеї №153 м. Києва та в межах професійної підготовки майбутніх учителів математики (Державний податковий університет, Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя), а також аналіз зворотного зв’язку учасників проєкту. Результати анкетування засвідчили, що абсолютна більшість опитаних (92%) позитивно оцінили змістове наповнення та організацію проєктного модуля «Шкільні предмети та професії: установлення та вивчення зв’язків між ними, розв’язання задач професійного спрямування» курсу за вибором «Математика: корисно, цікаво, актуально» й виявили зацікавленість у проходженні схожого проєкту і у майбутньому. Отримані результати були враховані під час подальшої оптимізації змісту та структури проєктного модуля. Матеріали статті можуть бути використані педагогами, методистами, викладачами закладів вищої педагогічної освіти для реалізації математичних проектів професійного спрямування в основній школі, а також як основа для подальших досліджень з теми інтеграції інноваційних освітніх технологій у математичну освіту.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.subjectнавчання математикиuk_UA
dc.subjectметод проектівuk_UA
dc.subjectматематичні проєктиuk_UA
dc.subjectкурс за виборомuk_UA
dc.subjectфакультатив з математикиuk_UA
dc.subjectприкладна спрямованість математикиuk_UA
dc.subjectпрофорієнтаціяuk_UA
dc.subjectSTEMuk_UA
dc.subjectміжпредметні зв’язкиuk_UA
dc.titleМАТЕМАТИЧНІ ПРОЄКТИ З ПРОФЕСІЙНИМ ЗМІСТОМ: ВІД ТЕОРІЇ ДО ПРАКТИКИ УПРОВАДЖЕННЯ В ОСНОВНІЙ ШКОЛІuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:ФАКУЛЬТЕТ ПЕДАГОГІКИ, ПСИХОЛОГІЇ, СОЦІАЛЬНОЇ РОБОТИ ТА МИСТЕЦТВ

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
27254-Текст статті-36605-1-10-20250812.pdf536,66 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.