Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/4573
Назва: | ПЕДАГОГІЧНЕ ДОСЛІДЖЕННЯ З ПРОЄКТУВАННЯ ІНТЕГРОВАНОГО МАТЕМАТИЧНОГО КУРСУ ПО ВИБОРУ ДЛЯ 8 КЛАСУ: АВТОРСЬКИЙ ПІДХІД |
Автори: | Баштан, Марина Василівна Терменжи, Дар’я Євгенівна Скасків, Лілія Василівна Ярова, Оксана Анатоліївна Лосєва, Наталія Миколаївна |
Ключові слова: | навчання математики варіативний компонент змісту математичної освіти курс за вибором факультатив з математики прикладна спрямованість математики профорієнтація STEM міжпредметні зв’язки модель ADDIE |
Дата публікації: | 2025 |
Короткий огляд (реферат): | У статті висвітлено авторський досвід проведення педагогічного дослідження з проектування інтегрованого курсу по вибору з математики для учнів 8 класу згідно до моделі ADDIE теорії педагогічного дизайну. Детально описано усі п’ять етапів створення та упровадження курсу по вибору в межах до профільної підготовки: аналіз, проектування, розробка, упровадження та оцінювання. Виділено основні завдання, які має розв’язати педагог-практик на кожному з цих етапів. Наводиться орієнтовне календарно-тематичне планування з конкретних тем курсу по вибору «Математика: корисно, цікаво, актуально». Формулювання проблеми. У сучасних реаліях особливої ваги набуває впровадження курсів за вибором як обов’язкового елементу сучасного освітнього процесу у до профільному та профільному навчанні. Особливої актуальності питання допрофільної підготовки набувають у 8–9 класах, коли необхідність вибору освітньої траєкторії постає найбільш гостро. Матеріали і методи. У процесі дослідження використовувались теоретичні та емпіричні методи. Зокрема, здійснено аналіз літератури для виявлення стану розробленості проблеми до профільної підготовки з математики, моделювання педагогічних процесів для оцінки розробленого курсу по вибору; виявлення критеріїв оцінювання ефективності розробленого курсу; анкетування з метою виявлення недоліків при організації навчання з курсу по вибору. Результати. За три роки дослідження проблеми до профільного навчання математики у 8 класі було розроблено та упроваджено у навчальний процес курс по вибору «Математика: корисно, цікаво, актуально», який у 2023 році отримав гриф «Схвалено для використання в освітньому процесі» згідно з рішенням експертної комісії Інституту модернізації змісту освіти Міністерства освіти і науки України Висновки. Апробація розробленого курсу проводилась на базі факультету фінансів на цифрових технологій Державного податкового університету та ліцею №153 (м. Київ). Було встановлено, що виконання описаних вимог розробки та упровадження елективних курсів для навчання учнів 8 класу загальноосвітньої школи забезпечує підвищення якості математичної підготовки учнів, а також суттєво сприяє формуванню в учнів системного бачення ролі математики в житті, підвищує мотивацію до навчання та допомагає зорієнтуватися у виборі майбутньої професії. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/4573 |
Розташовується у зібраннях: | ФАКУЛЬТЕТ ПЕДАГОГІКИ, ПСИХОЛОГІЇ, СОЦІАЛЬНОЇ РОБОТИ ТА МИСТЕЦТВ |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
26577-Текст статті-35305-1-10-20250730.pdf | 390,18 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.