Please use this identifier to cite or link to this item:
http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/4606
Title: | ІНТЕГРАЦІЯ АРТ-ТЕРАПІЇ В ОСВІТНЄ СЕРЕДОВИЩЕ ДЛЯ ПІДТРИМКИ ДІТЕЙ, ЯКІ ПЕРЕЖИЛИ ВОЄННІ ДІЇ |
Authors: | Новгородський, Р. Г. |
Keywords: | арт-терапія воєнні події соціальна робота діти з особливими освітніми потребами освітнє середовище соціально-психологічна підтримка соціальна адаптація резилієнтність |
Issue Date: | 2025 |
Publisher: | Видавництво НДУ ім. М. Гоголя |
Abstract: | Наукове дослідження присвячене аналізу можливостей інтеграції арт-терапії в освітнє середовище як ефективного інструменту соціально-психологічної підтримки дітей, які пережили воєнні події. Розглядаються особливості організації навчального процесу для таких дітей, з акцентом на необхідність створення безпечного та інклюзивного освітнього простору. Зокрема мова йде про врахування різні особистісні стани – тривожність, труднощі в соціальній адаптації та зниження навчальної мотивації тощо. У дослідженні аналізуються різні види мистецтв як різні засоби арт-терапії (малювання, ліплення, музична терапія, драматична імпровізація та інш), які сприяють зниженню рівня стресу, відновленню емоційної стабільності, розвитку резилієнтності та соціальній інтеграції. Особлива увага приділяється адаптації цих методів до шкільного контексту, враховуючи вікові особливості дітей, їхній психологічний стан та "культурний бекграунд". Пропонуються практичні рекомендації щодо впровадження арт-терапевтичних практик у навчальні заклади, включаючи: підготовку педагогів та шкільних психологів до використання елементів арт-терапії; створення спеціалізованих арт-терапевтичних зон у школах; розробку індивідуальних і групових програм для дітей, які зазнали травм; залучення професійних арт-терапевтів до співпраці з освітніми установами. Дослідження підкреслює важливість міждисциплінарного підходу, який передбачає співпрацю педагогів, психологів, соціальних педагогів і батьків для забезпечення комплексної підтримки дітей. Окремо розглядаються виклики, пов’язані з обмеженими ресурсами, недостатньою кваліфікацією персоналу та стигматизацією дітей, які пережили воєнні події |
URI: | http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/4606 |
Appears in Collections: | Наукові записки. Серія «Психолого-педагогічні науки». 2025. №2 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
макет_НЗ_№3_2025-230-236.pdf | 182,17 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.