Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/4608
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorЛейберов, О. О.-
dc.contributor.authorСмалій, К. М.-
dc.date.accessioned2025-10-04T17:48:36Z-
dc.date.available2025-10-04T17:48:36Z-
dc.date.issued2025-
dc.identifier.udc373.5.016:796.4(477.51)“18/19”-
dc.identifier.urihttp://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/4608-
dc.description.abstractСтаття присвячена вивченню питання запровадження гімнастики як навчальної дисципліни у гімназії при Історико-філологічному інституті князя Безбородька. Автори відмічають ту особливість, що гімнастика вводилась як навчальна дисципліна, яка повинна була швидко принести практичні результати (сформувати підготовлений та численний резерв для діючої армії). Введення гімнастики у середніх навчальних закладах було одним із кроків реформи середньої освіти, що проводилась у Російській імперії у 1871 р. Спочатку дисципліна запроваджувалась як необов’язкова, але вже з початку ХХ ст. заняття гімнастикою були введені у сталі розклади шкіл. З 80-х рр. ХІХ ст. до гімнастики, як виключно фізкультурної дисципліни були включені елементи початкової військової підготовки. Саме тому, за браком викладацьких кадрів, для ведення уроків гімнастики запрошувались квадрові військові, що не могло не позначитись на рівень викладання. Специфікою Ніжинської гімназії був її «класичний» напрямок у вивчені дисципліні, коли випускники готувались до вступу в Інститут із знаннями давніх мов. Саме тому з боку керівництва Інституту був помітний супротив, щодо введення гімнастики (та ряду інших предметів) як обов’язкової. Ще одним «мінусом» на шляху запровадження гімнастики була відсутність спеціально облаштованого приміщення для фізичних вправ. Керівництво навчального закладу неодноразово, у різні способи намагалося вирішити цю проблему, але через нестачу коштів так і не спромоглося отримати позитивні результати. Автори наукового дослідження приходять до висновку, що через певні об’єктивні причини: фінансові труднощі, громіздкість та переобтяження бюрократичної системи імперії, на яку було покладено втілення нових освітніх нововведень у життя та небажання змінювати усталену систему виховання на місцях – гімнастика «не прижилась» у середніх навчальних закладах імперії. Ніжинська гімназія не була виключенням, хоча її практичний досвід варто враховувати у подальших наукових пошуках цієї тематики.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherВидавництво НДУ ім. М. Гоголяuk_UA
dc.subjectгімнастикаuk_UA
dc.subjectНіжинська чоловіча гімназіяuk_UA
dc.subjectпочаткова військова підготовкаuk_UA
dc.subjectосвітні реформиuk_UA
dc.subjectвикладанняuk_UA
dc.titleВИКЛАДАННЯ ТА УРОКИ ГІМНАСТИКИ У НІЖИНСЬКІЙ ГІМНАЗІЇ ПРИ ІСТОРИКО-ФІЛОЛОГІЧНОМУ ІНСТИТУТІ КНЯЗЯ БЕЗБОРОДЬКА (КІН. ХІХ – ПОЧ. ХХ СТ.)uk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:Наукові записки. Серія «Психолого-педагогічні науки». 2025. №2

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
макет_НЗ_№3_2025-211-220.pdf206,53 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.