Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/4611
Назва: МОРАЛЬНЕ СТАНОВЛЕННЯ ОСОБИСТОСТІ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ В УМОВАХ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ
Автори: Ши Лей
Ключові слова: мораль
моральна культура
моральне становлення
особистість педагога
майбутній вчитель
Дата публікації: 2025
Видавець: Видавництво НДУ ім. М. Гоголя
Короткий огляд (реферат): У статті висвітлено актуальну проблему морального становлення майбутнього педагога як важливої складової його особистісного та професійного зростання. Особлива увага приділяється тому, що в умовах сучасних соціокультурних трансформацій система освіти покликана не лише сформувати компетентного фахівця, а й виховувати морально зрілу особистість, здатну до гуманістичної взаємодії, усвідомленого етичного вибору та відповідального виконання професійних обов’язків. На основі теоретичного аналізу наукової літератури розглянуто ключові поняття «мораль», «моральна культура», «моральна свідомість» у контексті педагогічної діяльності. Визначено, що мораль виступає одночасно як форма суспільної свідомості і як прояв особистісного морального досвіду, що формує поведінкові та ціннісні орієнтації педагога. У статті проаналізовано наукові підходи до розуміння феномену морального розвитку вчителя. Особливу увагу приділено необхідності інтеграції етичного, емоційного та ціннісного компонентів у процесі підготовки майбутніх педагогів. Вказано, що формування моральної культури не обмежується лише теоретичними знаннями, а є результатом цілеспрямованого особистісного розвитку здобувача освіти та створення сприятливих умов для реалізації морально-психологічного клімату в навчальному середовищі. Авторами підкреслено, що моральна культура педагога є ключовою характеристикою, що визначає його ставлення до учнів, колег, професії та суспільства загалом. У статті також наголошується, що ефективне моральне становлення майбутнього вчителя можливо лише за наявності цілісної системи морального виховання, що охоплює різні рівні освітнього процесу і передбачає активне залучення як інституцій, так і особистісних ресурсів. Моральна культура майбутнього педагога розглядається як комплексний феномен, що є важливою передумовою підвищення якості освітньої діяльності і розвитку гуманістично орієнтованого суспільства. Такий підхід забезпечує формування професійної ідентичності педагога, що ґрунтується на етичних засадах і здатності до саморефлексії
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/4611
Розташовується у зібраннях:Наукові записки. Серія «Психолого-педагогічні науки». 2025. №2

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
макет_НЗ_№3_2025-188-196.pdf228,01 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.