Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/4612
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorСтепанець, І. О.-
dc.date.accessioned2025-10-04T17:55:17Z-
dc.date.available2025-10-04T17:55:17Z-
dc.date.issued2025-
dc.identifier.udc378.091.12.011.3-051-057.87-
dc.identifier.urihttp://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/4612-
dc.description.abstractСтаття присвячена розгляду проблеми взаємодії викладачів і студентів в контексті демократизації та гуманізації освітнього процесу у закладах вищої, зокрема педагогічної, освіти. Актуальність дослідження обумовлюється потребою створення ефективного освітнього середовища, яке б перетворювало взаємодію головних суб’єктів освітнього процесу у механізм розвитку особистості та підвищення професійного становлення майбутніх фахівців. Зазначено, що основними принципами взаємодії у сучасному ЗВО мають бути партнерство, рівноправність, взаємна вимогливість і відповідальність, повага, доброзичливість та співпраця. Метою дослідження є висвітлення та характеристика основних психологічнопедагогічних та організаційно-методичних аспектів педагогічної взаємодії в умовах ЗВО. На основі результатів узагальнення наукової теорії та власного досвіду викладацької діяльності визначено поняття педагогічної взаємодії викладача і студента та місця в ній педагогічної етики. Шляхом письмового опитування названо та ранжовано актуальні освітньоетичні цінності викладачів і здобувачів освіти в сучасних умовах, що впливають на ефективність і якість освітньої діяльності у ЗВО. Особливості результатів опитування пов’язані з тим, що здобувачі освіти надають перевагу загальнолюдським цінностям. Виокремлено умови успішності управління процесом формування і розвитку взаємодії викладачів і студентів у цілісному педагогічному процесі та визначено його особливості. Встановлено, що ключовими чинниками, що обумовлюють досягнення ефективної співпраці і її якісних результатів, є діалог та повага. За результатами узагальнення досвіду роботи колективу Харківської гуманітарно-педагогічної академії, бесід з експертами й висновків науковців названо способи і прийоми встановлення продуктивного діалогу та досягнення поваги у взаємодії зі здобувачами освіти. Розкрито окремі методичні підходи до створення сприятливої психологічної атмосфери, що допомагає суб’єктам освітнього процесу налагоджувати їх комунікацію стосовно вирішення як професійних, так і суто особистісних проблем. Наведено результати та охарактеризовано наслідки експрес-опитування здобувачів вищої освіти стосовно реальних і бажаних видів взаємовідносин у системі «викладач – студент», що прямо чи опосередковано впливають на організацію і якість освіти в умовах ЗВО. У висновках представлені узагальнені вимоги до формування ефективної демократичної за формою і гуманізованої за змістом цілісної системи взаємодії суб’єктів освітнього процесу у сучасному ЗВО, зокрема педагогічному.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherВидавництво НДУ ім. М. Гоголяuk_UA
dc.subjectосвітній процесuk_UA
dc.subjectсуб’єкти освітнього процесуuk_UA
dc.subjectпедагогічна взаємодіяuk_UA
dc.subjectспівпрацяuk_UA
dc.subjectпедагогічна етикаuk_UA
dc.subjectетичні цінностіuk_UA
dc.titleРОЗВИТОК ВЗАЄМОДІЇ ВИКЛАДАЧА І СТУДЕНТА В КОНТЕКСТІ ТРАНСФОРМАЦІЙНИХ ЗМІН У СИСТЕМІ ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:Наукові записки. Серія «Психолого-педагогічні науки». 2025. №2

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
макет_НЗ_№3_2025-178-187.pdf199,13 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.