Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/4613
Title: ТЕОРЕТИКО-МЕТОДИЧНІ ЗАСАДИ ФОРМУВАННЯ МУЗИЧНО-ІНТОНАЦІЙНОГО МИСЛЕННЯ МЙБУТНІХ ВЧИТЕЛІВ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА У ПРОЦЕСІ ФАХОВОЇ ПІДГОТОВКИ
Authors: Спіліоті, О. В.
Keywords: музично-інтонаційне мислення
професійна підготовка
сприймання
рефлексія
творчість
Issue Date: 2025
Publisher: Видавництво НДУ ім. М. Гоголя
Abstract: У статті розглянуто актуальну проблему формування музично-інтонаційного мислення майбутніх учителів музичного мистецтва як провідного чинника становлення їхньої професійної компетентності. Сучасна система мистецької освіти потребує переосмислення змісту й методів фахової підготовки педагогів, здатних не лише володіти музичною грамотою, а й глибоко осмислювати художній зміст музичного твору, сприймати його емоційно й інтелектуально, формуючи в учнів здатність до глибокого, естетично насиченого сприймання музики. Саме тому проблема розвитку музично-інтонаційного мислення набуває особливої актуальності в контексті модернізації педагогічної освіти. Проаналізовано сутність поняття «музично-інтонаційне мислення», що розглядається як цілісне утворення, яке об’єднує здатність до художнього сприймання, емоційно-образного осмислення й творчого відтворення музичного змісту. Виокремлено його ключові структурні компоненти: чуттєво-образне сприймання музики, рефлексивне усвідомлення інтонаційної виразності та творче продукування інтонаційного матеріалу. Особливу увагу приділено функціям музично-інтонаційного мислення, серед яких визначено емоційно-інтонаційну (відповідальну за глибоке співпереживання музичному образу) та логікоконструктивну (що забезпечує цілісність і логіку художнього мислення). У роботі подано характеристику педагогічних умов і принципів, що сприяють ефективному формуванню музично-інтонаційного мислення: створення естетично насиченого освітнього середовища, залучення до активної музичнотворчої діяльності, розвиток рефлексивних здібностей та інтонаційного слуху. Розглянуто дієві методи та прийоми, зокрема аналітико-рефлексивні бесіди, творче інтонування, інтерпретацію музичних творів, імпровізацію. Автор спирається на наукові напрацювання у галузі музичної педагогіки, психології, естетики, а також пропонує власне бачення методичного забезпечення формування музично-інтонаційного мислення як передумови розвитку художньо-творчого потенціалу майбутнього вчителя музичного мистецтва.
URI: http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/4613
Appears in Collections:Наукові записки. Серія «Психолого-педагогічні науки». 2025. №2

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
макет_НЗ_№3_2025-169-177.pdf333,38 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.