Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/4618
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorФілоненко, О. С.-
dc.contributor.authorВозняк, І. І.-
dc.date.accessioned2025-10-04T18:05:08Z-
dc.date.available2025-10-04T18:05:08Z-
dc.date.issued2025-
dc.identifier.udc37.013.43:373.3-
dc.identifier.urihttp://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/4618-
dc.description.abstractАктуальність дослідження полягає у зростаючій потребі формування толерантності у молодших школярів як важливого складника соціально-емоційного розвитку особистості в умовах полікультурного освітнього простору. Толерантність сприяє формуванню поваги до різноманіття, розвитку емпатії та навичок міжособистісного спілкування, що є необхідними для успішної соціалізації дитини в сучасному суспільстві. Особливо важливо виховувати ці якості в початковій школі, де закладаються основи світогляду та цінностей. Автори розглядають основні педагогічні умови, які сприяють ефективному формуванню толерантності, зокрема сприятливу атмосферу в колективі, інклюзивне середовище, різноманітні методи роботи та співпрацю з батьками й педагогами. Проведено аналіз форм і результатів їх реалізації у закладі освіти, що дозволяє визначити ключові фактори успішного виховання толерантності. Запропоновані методики і форми роботи можуть бути використані педагогами, методистами та адміністрацією закладів освіти для удосконалення освітнього процесу, спрямованого на формування толерантної особистості, що є ключовим для побудови гармонійного та демократичного суспільства. Результати дослідження підтверджують, що створення комфортного емоційного середовища, впровадження інклюзивних підходів, використання інтерактивних методів навчання та активна комунікація з родинами сприяють підвищенню рівня толерантності у молодших школярів. Дослідження виявило значне покращення міжособистісних стосунків в учнівському колективі, зменшення конфліктності та формування позитивного ставлення до культурних та індивідуальних відмінностей. Упроваджені педагогічні умови стимулювали розвиток емпатії, взаємоповаги та здатності до конструктивного діалогу, що відображається у підвищенні соціальної адаптації дітей. Результати також свідчать про підвищення мотивації школярів до участі у позаурочних заходах, спрямованих на формування толерантності, що підтверджує ефективність запропонованих підходів. Реалізація педагогічних умов у позаурочній діяльності початкової школи забезпечує цілісне виховання особистості, здатної жити в мультикультурному суспільстві з повагою до інших.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherВидавництво НДУ ім. М. Гоголяuk_UA
dc.subjectтолерантність, , , , , , ,uk_UA
dc.subjectвиховання толерантностіuk_UA
dc.subjectпедагогічні умовиuk_UA
dc.subjectмолодші школяріuk_UA
dc.subjectпозаурочна діяльністьuk_UA
dc.subjectінклюзіяuk_UA
dc.subjectпочаткова школаuk_UA
dc.subjectсоціальна адаптаціяuk_UA
dc.subjectінтерактивні методиuk_UA
dc.titleРЕАЛІЗАЦІЯ ПЕДАГОГІЧНИХ УМОВ ВИХОВАННЯ ТОЛЕРАНТНОСТІ У МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ У ПРОЦЕСІ ПОЗАУРОЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:Наукові записки. Серія «Психолого-педагогічні науки». 2025. №2

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
макет_НЗ_№3_2025-127-136.pdf199,77 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.