Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/4619
Назва: | ІНТЕРАКТИВНІ МЕТОДИ НАВЧАННЯ ЯК ЗАСІБ ПІДВИЩЕННЯ МОТИВАЦІЇ ДІТЕЙ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ |
Автори: | Турко, Б. Б. Жмурко, Т. І. |
Ключові слова: | особливі освітні потреби інтерактивні методи навчання мотивація до навчання інклюзивна освіта освітній процес адаптація комунікативні навички інклюзивне середовище проєктна діяльність соціалізація |
Дата публікації: | 2025 |
Видавець: | Видавництво НДУ ім. М. Гоголя |
Короткий огляд (реферат): | У статті досліджується значення інтерактивних методів навчання в контексті роботи з дітьми з особливими освітніми потребами. Підкреслюється важливість створення інклюзивного освітнього середовища, яке здатне сприяти розвитку пізнавальних, комунікативних та соціальних навичок у дітей, що мають особливі освітні потреби. Автор аналізує основні інтервенції, що включають інтерактивні підходи, такі як групова робота, рольові ігри, проектна діяльність, а також використання мультимедійних технологій, які сприяють не лише освітньому процесу, але й емоційному розвитку дітей. Особливу увагу приділено адаптації навчальних матеріалів і методів, що враховують різноманітність потреб дітей, а також підходам до інклюзивного навчання в Україні, що відповідають міжнародним стандартам та нормативно-правовим документам. У статті також висвітлено результати досліджень, що підтверджують ефективність інтерактивних методик у формуванні позитивної мотивації, розвитку критичного мислення та самостійності у дітей з особливими освітніми потребами. Аналізуються наукові роботи, що підтверджують важливість врахування індивідуальних особливостей дітей при застосуванні інтерактивних підходів в освітньому процесі. У висновках зазначено, що використання інтерактивних методів сприяє створенню умов для максимального розвитку кожної дитини, що має потребу в спеціальних освітніх послугах, а також є важливим фактором у формуванні інклюзивної культури у сучасних закладах освіти. Мета дослідження – дослідити вплив інтерактивних методів навчання на мотивацію дітей з особливими освітніми потребами (ООП) та обґрунтувати ефективність їх використання у процесі навчання для активізації пізнавальної діяльності, розвитку комунікативних навичок та соціальної адаптації дітей. Методологія дослідження ґрунтується на теоретичному аналізі наукових підходів до використання інтерактивних методів навчання у роботі з дітьми з ООП. Методологічною основою є системний, діяльнісний та компетентнісний підходи, які дозволяють розглянути інтерактивне навчання як засіб активізації пізнавальної діяльності та підвищення мотивації дітей з ООП. Результати. У ході дослідження було встановлено, що інтерактивні методи навчання мають значний вплив на мотивацію дітей з ООП, оскільки вони дозволяють створити умови для більш активної участі у освітньому процесі, підвищення інтересу до завдань та розвиток самостійності. Зокрема, застосування групових завдань, рольових ігор та проєктної діяльності дозволяє дітям краще усвідомлювати свої можливості, що сприяє їхньому емоційному та соціальному розвитку. Наукова новизна. Дослідження розширює уявлення про інтерактивні методи як засіб підвищення мотивації до навчання у дітей з ООП, акцентуючи увагу на їхній ролі у розвитку комунікативних та соціальних навичок. Вперше проведено комплексний аналіз ефективності інтерактивних методик з урахуванням індивідуальних особливостей дітей та їхнього освітнього потенціалу. Практична значимість полягає в можливості використання результатів педагогами, які працюють з дітьми з ООП, для розробки індивідуальних навчальних програм, впровадження інтерактивних методик у освітній процес, а також у підготовці фахівців у галузі інклюзивної освіти. Запропоновані підходи сприятимуть створенню сприятливого освітнього середовища та підвищенню ефективності освітньої роботи з дітьми з особливими освітніми потребами. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/4619 |
Розташовується у зібраннях: | Наукові записки. Серія «Психолого-педагогічні науки». 2025. №2 |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
макет_НЗ_№3_2025-120-126.pdf | 178,3 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.