Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/4620
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorПальчикова, О. О.-
dc.date.accessioned2025-10-04T18:09:07Z-
dc.date.available2025-10-04T18:09:07Z-
dc.date.issued2025-
dc.identifier.udc811.111’36:159.955-
dc.identifier.urihttp://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/4620-
dc.description.abstractУ статті обґрунтовано доцільність урахування критичного мислення як ключового чинника навчання граматики англійської мови. Визначено, що у межах медіа освіти під критичним мисленням розуміють здатність особистості уникати впливу чужих думок, оцінювати позитивні та негативні аспекти явищ перед прийняттям рішень, знаходити підтвердження власним гіпотезам, перевіряти достовірність альтернативних ідей, розглядати проблему з різних перспектив. З’ясовано, що високий рівень сформованості критичного мислення суб’єкта навчання свідчить про уміння систематизувати відомості з онлайн-джерел, розрізняти достовірні ресурси від недостовірних, факти від припущень, правдиві дані від фейкових, формулювати власну позицію на основі перевіреної інформації. Констатовано, що в європейських нормативно-правових документах розвиток критичного мислення є необхідною умовою успішного адаптування до мінливих вимог ринку праці, вчасного реагування на глобальні виклики та готовності до суспільних змін у непередбачуваних обставинах. Своєю чергою, в українській законодавчій базі володіння критичним мисленням означає здатність оцінювати те чи те явище, інтерпретувати інформацію та формувати власні погляди з опертям на підтверджувальні факти, враховувати протилежну позицію співрозмовника та неупереджено ставитись до контраргументів. Виявлено, що роль критичного мислення в навчанні граматики англійської мови полягає в умінні розрізняти граматично правильно оформлене висловлення від некоректного; аналізувати ситуацію спілкування і стиль мовлення та добирати відповідні до них часові форми дієслова, синтаксичні зв’язки, фрази і конструкції з інфінітивом, дієприкметником, герундієм тощо; ставити під сумнів можливість тотожного розташування слів в англомовному та українськомовному реченнях; оцінювати перспективу вибору синтаксичних одиниць та способів їх утворення, що носії мови сприймають як ті, що звучать природньо. Встановлено, що під час опанування лексико-граматичних, морфологічних та синтаксичних категорій доцільно сформувати систему суджень щодо мовленнєвої поведінки співрозмовника, специфіки його мислення, мотивів, уявлень, емоційного стану, виражених у повідомленні; ретельно обмірковувати власну вербальну поведінку з подальшим коригуванням у разі невідповідності контексту.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherВидавництво НДУ ім. М. Гоголяuk_UA
dc.subjectкритичне мисленняuk_UA
dc.subjectнавчання граматики англійської мовиuk_UA
dc.subjectпорядок слів у реченніuk_UA
dc.subjectсинтаксична конструкціяuk_UA
dc.subjectсинтаксичні зв’язкиuk_UA
dc.subjectчасова форма дієсловаuk_UA
dc.titleКРИТИЧНЕ МИСЛЕННЯ ЯК ЧИННИК НАВЧАННЯ ГРАМАТИКИ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:Наукові записки. Серія «Психолого-педагогічні науки». 2025. №2

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
макет_НЗ_№3_2025-113-119.pdf178,31 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.