Please use this identifier to cite or link to this item:
http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/957
Title: | ОСОБЛИВОСТІ СТАНОВЛЕННЯ І РОЗВИТКУ САМОСТІЙНОСТІ ДИТИНИ У ДОШКІЛЬНОМУ ВІЦІ |
Authors: | Лісовець, О. В. |
Keywords: | самостійність дошкільний вік вікові кризи |
Issue Date: | 2018 |
Publisher: | Видавництво НДУ ім. Миколи Гоголя |
Abstract: | У статті розглядається актуальна проблема становлення і розвитку само- стійності дитини у дошкільному віці у контексті її фізіологічного, психологіч- ного та соціально-особистісного розвитку. Представлено поетапний розгляд даної проблеми шляхом аналізу немовлячого, раннього та передшкільного віку. Доведено, що самостійність особистості розвивається протягом всього періоду дошкільного дитинства і залежить від багатьох факторів: психічних і фізіологічних процесів, соціальної ситуації розвитку, умов та змісту діяльності дитини. На етапі немовлячого віку закладаються передумови самостійності особистості: розвиток зорово-орієнтаційних реакцій, зростання рухової актив- ності, урізноманітнення дій з предметами, формування навичок в режимних процесах, мовлєннєвий розвиток, прояви інтересу до навколишнього тощо. На етапі раннього віку дитини поступово зростаюча активність дитини транс- формується в її самостійність, що все більше проявляється в самообслугову- ванні, предметно-ігровій діяльності, спілкуванні. На етапі передшкільного віку дитина намагається реалізувати своє "я", прагнучи підтвердити свою самостійність; у неї формуються основи відповідального ставлення до резуль- татів своїх дій. Встановлено, що самостійність дитини старшого дошкільного віку (5–7 років) проявляється в пізнавальній, емоційно-ціннісній та діяльнісній сферах. |
URI: | http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/957 |
Appears in Collections: | Наукові записки. Серія "Психолого-педагогічні науки". 2018 р., № 3 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.