Главная Упрощенный режим Описание
Авторизация
Фамилия
Пароль
 

Базы данных


Електронний каталог бібліотеки Інституту психології імені Г.С.Костюка НАПН України- результаты поиска

Вид поиска

Область поиска
 Найдено в других БД:Електронний каталог бібліотеки НДУ ім. Миколи Гоголя (30)Електронна бібліотека НДУ ім. Миколи Гоголя (1)
Формат представления найденных документов:
полныйинформационныйкраткий
Отсортировать найденные документы по:
авторузаглавиюгоду изданиятипу документа
Поисковый запрос: <.>K=дошкільний вік<.>
Общее количество найденных документов : 20
Показаны документы с 1 по 20
1.
159.922.73-053.4+159.947-053.4
С 60


    Соловйова, Людмила Іванівна.
    Індивідуальні особливості розвитку вольової поведінки старших дошкільників [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Соловйова Людмила Іванівна ; наук. кер. Кулачківська С. Є., Піроженко Т. О. ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2012. - 232 с. : табл., рис. - Бібліогр.: с. 178-203. -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія--Вольова поведінка--Дисертації
   Вікова психологія--Старші дошкільники--Дисертації

фывфывфыв:
вольова поведінка -- дошкільний вік -- індивідуальні особливості -- пізнавальна активність -- рухова активність -- диференційований підхід
Аннотация: Дисертацію присвячено дослідженню індивідуального аспекту розвитку вольової поведінки старших дошкільників. Визначено зміст, структуру та рівні прояву вольової поведінки дітей старшого дошкільного віку в пізнавальній та руховій активності. Охарактеризовано ступені прояву показників структурних компонентів вольової поведінки дошкільника. Розкрито психологічний зміст індивідуалізації психолого-педагогічної роботи з дітьми. Розроблено та апробовано авторську програму розвитку вольової поведінки старших дошкільників, спрямовану на гармонізацію структури вольових дій дітей шляхом збалансування рівнів розвитку показників її мотиваційного та регуляційного структурних компонентів в пізнавальній та рухливій активності.

Держатели документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Доп.точки доступа:
Кулачківська , Світлана Євгенівна \наук. кер.\; Піроженко, Тамара Олександрівна \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Экземпляры всего: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Найти похожие

2.
373.2.091.2:81'243
Ш 26


    Шаркова, Наталія Федорівна.
    Психологічні засади організації навчання іноземної мови у дошкільних навчальних закладах [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Шаркова Наталія Федорівна ; наук. кер. Носенко Е. Л. ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка АПН України. - Київ, 2007. - 205 с. : табл., рис. - Бібліогр.: с. 173-193. -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія--Навчання іноземної мови--Мовленнєва діяльність--Дисертації
   Педагогічна психологія--Дошкільний навчальний заклад--Дисертації

фывфывфыв:
психічний розвиток дошкільників -- пізнавальна діяльність -- мимовільне запам'ятовування -- мотиваційна сфера -- прийоми навчання -- дошкільний вік -- вивчення іноземної мови -- засвоєння іншомовної лексики
Аннотация: Досліджується стан проблеми навчання дошкільників іноземних мов в умовах дошкільного навчального закладу. Аналізуються особливості пізнавального розвитку дітей дошкільного віку та існуючі підходи до їх урахування в процесі навчання. Визначаються можливі шляхи реалізації особистісно-зорієнтованого дошкільного навчання іноземної мови. Розроблені методичні прийоми навчання іноземних мов (на прикладі англійської мови), що стимулюють пізнавальну активність суб'єктів учіння й відповідають віковим особливостям розвитку мотиваційної і пізнавальної сфер дошкільника.

Держатели документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Доп.точки доступа:
Носенко, Елеонора Львівна \наук. кер.\; Ін-т психології ім. Г.С. Костюка АПН України (Київ)
Экземпляры всего: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Найти похожие

3.
159.955
В 12


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Ваганова, Наталія Аркадіївна.
    Психологічні особливості художнього сприймання в дошкільному віці [Текстььь] / Н. А. Ваганова // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : Срібна хвиля, 2014. - Т. 4 : Психологія розвитку дошкільника, Вип. 10. - С. 18-31. - Бібліогр.: с. 30-31 (9 назв)
УДК
Рубрики: Психологія дошкільника
фывфывфыв:
творче сприймання -- розуміння -- естетичний розвиток -- дошкільний вік
Аннотация: У статті представлено результат дослідження психологічних особливостей творчого сприймання і розуміння дошкільниками сюжетних картин. Показано, що розвиток художнього сприцмання у дошкільному віці відбувається за декількома напрямами - розвиток естетичного сприймання, формування естетичних почуттів та розвиток здібності до інтерпретації картин, розумінню зображеного.


Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Имеются экземпляры в отделах: всего 1 : ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

Найти похожие

4.
159.942(045)
В 18


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Варава, Людмила Анатоліївна.
    Особливості виникнення переживання почуття щастя у дошкільному віці [Текстььь] / Л. А. Варава // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Миколаїв : Іліон, 2015. - Т. 7 : Екологічна психологія., Вип. 38. - С. 79-92. - Бібліогр.: с. 91 (7 назв)
УДК
Рубрики: Екологічна психологія
фывфывфыв:
переживання почуття щастя -- соціалізація особистості -- дошкільний вік -- умови виховання -- уявлення про щастя
Аннотация: Проаналізовано особливості формування уявлень про щастя у дошкільному віці. Визначено базові механізми, котрі дозволяють дитині переживати себе щасливою у процесі соціалізації. Наведено результати емпіричного дослідження механізмів виникнення та особливостей переживання почуття щастя дошкільниками залежно від соціальної ситуації розвитку.


Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Имеются экземпляры в отделах: всего 1 : ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

Найти похожие

5.
37.0:371.71-053.4
В 88


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Вус, Віктор Ілларіонович.
    Соціальне здоров'я дошкільників у контексті педагогічних принципів К.Д. Ушинського [Текстььь] / В. І. Вус // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : Інформ.-аналіт. агентство, 2015. - Т. 5 : Психофізіологія. Психологія праці. Експериментальна психологія., Вип. 15. - С. 13-23 : табл. - Бібліогр.: с. 22 (1 назва)
УДК
Рубрики: Психофізіологія. Психологія праці. Експериментальна психологія
фывфывфыв:
соціогенез -- соціальне здоров'я -- дошкільний вік -- педагогіка Ушинського
Аннотация: Вивчаються особливості генези соціального здоров'я у дошкільників у контексті організації навчально-виховного процесу на засадах педагогіки Ушинського. Викладаються та обговорюються результати дослідження. Зауважується необхідність узгодженості виховних впливів батьків та педагогів, збільшення якості мотивації до діяльності, підтримка та розвиток індивідуальності дошкільників.


Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Имеются экземпляры в отделах: всего 1 : ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

Найти похожие

6.
373.21.013.82:691.22
Т 99


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Тягур, Л. М.
    Сендплей - метод позитивного впливу на психічний розвиток дитини дошкільного віку [Текстььь] / Л. М. Тягур // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : Гнозіс, 2015. - Т. 11 : Психологія ососбистості. Психологічна допомога особистості, Вип. 13. - С. 315-323. - Бібліогр.: с. 322-323 (5 назв)
УДК
Рубрики: Психологія особистості
фывфывфыв:
сендплей -- юнгіанська теорія -- пісочна терапія -- дошкільний вік -- малювання піском
Аннотация: Стаття присвячена вивченню пісочної терапії як інноваційної здоров'язбережувальної технології для роботи з дітьми дошкільного віку, що дозволяє розкрити індивідуальність кожної дитини, розв'язати її психологічні проблеми. Проаналізовано особливості пісочної терапії як методу, що створює широкі можливості для повноцінного розкриття всіх потенціалів розвитку особистості дошкільника.


Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Имеются экземпляры в отделах: всего 1 : ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

Найти похожие

7.
15(06)
П 78


   
    Проблеми сучасної психології [Текст] : збірник наукових праць. Вип. 31 / Кам'янець-Подільський нац. ун-т ім. І. Огієнка; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України ; наук. ред.: С. Д. Максименко , Л. А. Онуфрієва. - Кам'янець-Подільський : Аксіома, 2016. - 671 с. : табл., рис. - ISSN 2227-6246. - 40.00 грн.
    Содержание:
Максименко, Сергій Дмитрович. Генетична психологія особистості: психічний розвиток і навчання / С. Д. Максименко. - С .7-18. - Бібліогр.: с. 17 (10 назв)
Астремська, І. В. Особливості включеної та невключеної супервізії в структурі вищої освіти соціальних працівників [анг. мовою] / І. В. Астремська. - С .19-30. - Бібліогр.: с. 28-29 (10 назв)
фывфыв: супервізія, імітаційні консультативні сесії, психологічне консультування
Будник, О. Б. Соціально-психологічний контекст підготовки майбутнього педагога / О. Б. Будник. - С .31-47. - Бібліогр.: с. 43-45 (14 назв) : рис.
фывфыв: професійна освіта, майбутні педагоги, психологічна готовність
Грицюк, І. М. Біохімічна специфіка центральних механізмів емоцій та їх вплив на здоров'я особистості / І. М. Грицюк. - С .48-57. - Бібліогр.: с. 55-56 (9 назв)
фывфыв: нервова система, емоційне здоров'я, психічне здоров'я
Дроздова, Ю. В. Особливості застосування психологічної програми розвитку професійного самовизначення майбутніх фахівців торговельного підприємництва під час викладання іноземної мови / Ю. В. Дроздова. - С .58-66. - Бібліогр.: с. 65 (10 назв)
фывфыв: професійне самовизначення, мовленнєві дії, викладання іноземної мови
Земба, Беата. Домашнее насилие - проблема воспитания и социума / Б. Земба, А. Питинский. - С .67-79. - Бібліогр.: с. 78-79 (15 назв)
фывфыв: насильство, виховання, соціальна патологія
Івашкевич, Е. З. Психологічні підвалини процесуально-діяльнісного та регуляційного підходів до визначення структури соціального інтелекту педагога / Е. З. Івашкевич. - С .80-93. - Бібліогр.: с. 91-92 (10 назв)
фывфыв: інтелект, соціальний інтелект
Івашкевич, І. В. Професійна компетентність юриста як психологічна проблема / І. В. Івашкевич. - С .94-107. - Бібліогр.: с. 103-105 (18 назв)
фывфыв: професійна компетентність, психологічні якості
Комар, Т. В. Психологічна структура професійної зрілості фахівця освітянської галузі / Т. В. Комар. - С .108-117. - Бібліогр.: с. 115-116 (5 назв)
фывфыв: професійна компетентність, професійна зрілість
Крауз, Антони. Консультирование как корректирующая и профилактическая деятельность для поддержки развития современного человека / А. Крауз. - С .118-131. - Бібліогр.: с. 129-131 (37 назв)
фывфыв: консультування, профорієнтація, професійний консалтинг
Лимар, Леся Володимирівна. Впровадження елементів деонтологічного тренінгу на заняттях іноземної мови як метод формування альтруїстичного ставлення майбутніх медиків до пацієнтів / Л. В. Лимар. - С .132-141. - Бібліогр.: с. 139-140 (11 назв)
фывфыв: деонтологічний тренінг, альтруїстичне ставлення, майбутні медики
Лупло, С. Є. Типологічні особливості життєвих взаємодій дорослої особистості з досвідом дитячих психотравм сімейного походження / С. Є. Лупло. - С .142-155. - Бібліогр.: с. 153-154 (7 назв)
фывфыв: психотравма, травматичний досвід
Ляшин, Я. Є. Копінг як вихід із ситуації конфлікту / Я. Є. Ляшин. - С .156-169. - Бібліогр.: с. 167-168 (10 назв)
фывфыв: копінг, конфлікт
Макарчук, Л. О. Домінантні види копінг-стратегій поведінки підлітків із розумовою відсталістю / Л. О. Макарчук. - С .170-185. - Бібліогр.: с. 182-183 (11 назв)
фывфыв: опановуюча поведінка, копінг-стратегії, розумова відсталість
Максименко, Ксенія Сергіївна. Психологическая специфика непсихотических личностніх расстройств / К. С. Максименко. - С .186-201. - Бібліогр.: с. 200 (9 назв)
фывфыв: поведінкові порушення, соматичні порушення, особистісні розлади
Марценюк, Марина Олексіївна. Структура та алгоритм індивідуального консультування батьків у практиці психолого-педагогічного консультування / М. О. Марценюк. - С .202-212. - Бібліогр.: с. 200 (9 назв)
фывфыв: консультативна практика, психологія розвитку, поведінкові розлади
Мельничук, О. Б. Емпатія в структурі професійного інтелекту майбутніх фахівців соціальної сфери / О. Б. Мельничук. - С .213-226. - Бібліогр.: с. 224-225 (12 назв)
фывфыв: професійна підготовка, професійна емпатія, емпатичні здібності
Михальська, С. А. Спілкування батьків і дітей як фактор розвитку особистості дитини / С. А. Михальська. - С .227-237. - Бібліогр.: с. 235 (12 назв)
фывфыв: психічний розвиток, дошкільний вік, дитячо-батьківські стосунки
Мишко, Н. М. Особливості мотиваційно-ціннісної сфери студента-психолога, який здобуває другу вищу освіту / Н. М. Мишко. - С .238-247. - Бібліогр.: с. 246 (5 назв)
фывфыв: мотивація, мотиваційно-ціннісна сфера, цінності
Наконечна, М. М. Просоціальна взаємодія як діалог / М. М. Наконечна. - С .248-256. - Бібліогр.: с. 254-255 (11 назв)
фывфыв: просоціальна активність, особистісна активність, альтруїзм
Онуфрієва, Л. А. Теоретико-методологічні засади професійної зрілості фахівців соціономічних професій (анг. мовою) / Л. А. Онуфрієва. - С .257-270. - Бібліогр.: с. 268-269 (14 назв)
фывфыв: професійна зрілість, професійна компетентність, психологічна зрілість
Осика, К. С. Життєвий і творчий шлях Масутацу Оями як вчинок буття: психологічний аспект / К. С. Осика. - С .271-281. - Бібліогр.: с. 280 (5 назв)
фывфыв: тренувальний процес, карате
Осика, О. В. Психологічні обрії вчинкового світу літературних творів В.А. Роменця / О. В. Осика. - С .282-292. - Бібліогр.: с. 291 (5 назв)
фывфыв: Роменець В.А., вчинкове коло
Павелків, В. Р. Агресія як феномен сучасності в системах молодіжних субкультур / В. Р. Павелків. - С .293-303. - Бібліогр.: с. 301-302 (6 назв)
фывфыв: субкультура, агресія, соціалізація особистості
Палюх, Марек. Оказание социальной помощи и поддержки современным семьям - приоритетное задание социальных служб Польши / М. Палюх. - С .304-316. - Бібліогр.: с. 315-316 (22 назви)
фывфыв: соціальна допомога, соціальна робота
Петровська, І. Р. Типи громадянської ідентичності студентської молоді / І. Р. Петровська. - С .317-330. - Бібліогр.: с. 327-328 (11 назв)
фывфыв: громадянська ідентичність, самореалізація, патріотизм
Поліщук, О. В. Організаційні засади лабораторного дослідження зв'язку психологічного часу особистості з прийняттям рішень у ситуації стресу / О. В. Поліщук. - С .331-340. - Бібліогр.: с. 339 (4 назви)
фывфыв: стрес, психологічний час
Помиткіна, Л. В. Психологічні механізми переживання особистості у процесі прийняття стратегічних життєвих рішень / Л. В. Помиткіна. - С .341-354. - Бібліогр.: с. 351-352 (16 назв)
фывфыв: переживання, прийняття рішень
Попович, І. С. Прикладний аспект досліджень соціальних очікувань особистості в англомовній науковій літературі (анг. мовою) / І. С. Попович. - С .355-366. - Бібліогр.: с. 363-366 (34 назви)
фывфыв: соціальні очікування, ретроспективний аналіз, плацебо-ефект
Посвістак, О. А. Комунікативна парадигма психології сім'ї / О. А. Посвістак. - С .367-376. - Бібліогр.: с. 374-375 (9 назв)
фывфыв: сімейна система, психологія сім'ї
Потапчук, Н. Д. Інтенсифікація діяльності органів виконавчої влади щодо протидії чуткам при виникненні надзвичайної ситуації / Н. Д. Потапчук. - С .377-392. - Бібліогр.: с. 390 (12 назв)
фывфыв: змі, надзвичайна ситуація
Сазонова, О. В. Трудоголізм як форма професійної мотиваційної деформації програмістів / О. В. Сазонова. - С .393-406. - Бібліогр.: с. 404-405 (10 назв) : рис.
фывфыв: трудоголізм, особистісний ріст
Самкова, О. М. Дослідження професійних стереотипів психолога / О. М. Самкова. - С .407-417. - Бібліогр.: с. 415-416 (7 назв) : рис.
фывфыв: професійний стереотип, професійні якості
Сизоненко, А. В. Психологические особенности гендерных стереотипов личности / А. В. Сизоненко. - С .418-426
фывфыв: гендерний стереотип, гендерна роль
Солинська, Уршуля. Профессиональное выгорание учителя и его последствия / У. Солинська, А. Юрчак
фывфыв: професійне вигорання
Ткач, Богдан Миколайович. Соціальний чинник виникнення девіантної поведінки / Б. М. Ткач
фывфыв: девіантна поведінка, нейропсихологія
Уварова, С. Г. Актуальні проблеми психологічної підтримки фахівців з подолання наслідків травматичних подій / С. Г. Уварова
фывфыв: травматичні події, кризові ситуації, психічне вигорання
Фальова, О. Є. Індекс життєвого стилю: взаємозв'язок психологічних захистів та самоактуалізації жінок з різним сімейним статусом / О. Є. Фальова
фывфыв: життєвий стиль, психологічний захист, кризовий стан
Хілл, Т. О. Роль ситуативної психологічної готовності в професійній тренажерній підготовці майбутніх фахівців управління повітряним рухом / Т. О. Хілл
фывфыв: психологічна готовність, діяльність в особливих умовах, професійна підготовка
Царькова, О. В. Провина як складова частина емоційного стану у батьків дітей із психофізіологічними вадами / О. В. Царькова
фывфыв: провина, емоційний стан, психофізіологічні вади
Цвєткова, О. Є. Практичне мислення офіцера в процесі прийняття управлінського рішення / О. Є. Цвєткова
фывфыв: практичне мислення, екстремальні умови, конструктивні тренажери
Цимбал, С. В. До проблеми психологічного обґрунтування інтеграційної теорії мовлення на засадах комплексного багатофункціонального підходу / С. В. Цимбал
фывфыв: іншомовне мовлення, психічні процеси, мовна здатність
Чайковська, О. М. Особливості конфліктності за комунікативно-поведінковим компонентом у молодших підлітків, схильних до девіантної поведінки / О. М. Чайковська
фывфыв: конфліктність, підлітки, агресивність
Чанцева-Коваленко, О. М. Особливості теоретико-методологічного інструментарію дослідження особистісного розвитку дитини під впливом стосунків батьків / О. М. Чанцева-Коваленко
фывфыв: стосунки батьків, ціннісні орієнтації, підлітки
Шпак, М. М. Роль переживання у структурі емоційного інтелекту особистості / М. М. Шпак
фывфыв: емоційний інтелект, емоційний стан, переживання
Штепа, О. С. Психологічні ресурси як медіатор внутрішнього та зовнішнього "Я" людини / О. С. Штепа
фывфыв: психологічні ресурси, Я-концепція
Щербан, Т. Д. Деякі психологічні особливості підготовки успішного фахівця / Т. Д. Щербан, В. В. Гоблик
фывфыв: професійна підготовка, рефлексивне навчання, професійне становлення
Яновська, Т. А. Психологічні основи профілактики конфліктів у роботі соціального працівника з підлітками / Т. А. Яновська, Ю. І. Калюжна
фывфыв: конфлікт, підлітки, соціальний працівник
Яцків, О. С. Нейропсихологічний підхід у діяльності практичного психолога дошкільного навчального закладу / О. С. Яцків
фывфыв: нейропсихологія, вищі психічні функції, функціональний діагноз
УДК
РУБ 15(06)
Рубрики: Загальна психологія
фывфывфыв:
ЗАГАЛЬНА ПСИХОЛОГІЯ

Держатели документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \наук. ред.\; Онуфрієва, Ліана Анатоліївна \наук. ред.\
Экземпляры всего: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Найти похожие

8.
372
А 43


    Біла, Ірина Миколаївна.
    Світосприймання: основи і передумови у дошкільному віці [Текст] / І. М. Біла // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : Срібна хвиля, 2016. - Т. 4 : Психологія розвитку дошкільника, Вип. 12. - С. 4-13. - Бібліогр.: с. 13 (2 назви)
УДК
РУБ 372
Рубрики: Психологія розвитку дошкільника
фывфывфыв:
дитина -- дошкільний вік -- світосприймання -- світобачення -- методи діагностики
Аннотация: В статті описуються методи діагностики, які виявляють провідні тенденції у світосприйманні дитини, визначаються індивідуальні та загальні особливості його формування у онтогенезі дошкільного дитинства, аналізуються вікові та індивідуальні тенденції світосприймання як основи формування світогляду.


Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Имеются экземпляры в отделах: всего 1 : ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

Найти похожие

9.
153.6
А 43


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Грицюк, І. М.
    Розвиток творчих здібностей дітей старшого дошкільного віку в ігровій діяльності [Текст] / І. М. Грицюк, Н. О. Денис // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Житомир : Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2018. - Т. 6 : Психологія обдарованості, Вип. 14. - С. 92-98
УДК
РУБ 153.6
Рубрики: Психологія обдарованості
фывфывфыв:
творчість -- творчі здібності -- дошкільний вік -- сім'я -- гра -- розвиток творчих здібностей
Аннотация: В статті розглянуто питання розвитку творчих здібностей дітей в умовах гри. З погляду сучасної концепції дошкільної освіти, з погляду психологів та батьків, в дітей слід розвивати не лише пізнавальні інтереси, а й творчі здібності. Творчість, креативність - це ті компетенції, які будуть необхідні дітям у дорослому житті. Ускладнення процесів, які вимагають активного включення при прийнятті нестандартних рішень, вимагає від сім'ї та фахівців нового підходу до навчання та виховання. Сфера мистецтва розглядається як простір, який сприяє формуванню соціально - естетичної активності, гра - формує спонтанність, контроль над процесом, а отже й різні варіанти дій. Для дітей гра - це життя, активне відкриття світу, школа пізнання, яка завжди має творчий характер.


Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Денис, Н.О.; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Имеются экземпляры в отделах: всего 1 : ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

Найти похожие

10.
153
А 43


    Єщенко, Г. Р.
    Особливості дослідження розвитку дитини старшого дошкільного віку [Текст] / Г. Р. Єщенко // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2018. - Т. 11 : Психологія особистості. Психологічна допомога особистості, Вип. 17. - С. 79-90
УДК
РУБ 153
Рубрики: Психологія особистості
фывфывфыв:
розвиток дитини -- емоційний розвиток -- дослідження розвитку -- дошкільний вік -- проективні методики
Аннотация: У статті наведено частину результатів емпіричного дослвдження розвитку дітей старшого дошкільного віку, що входить до дисертаційного дослідження емоційної близкості партнерів у подружній діаді як фактора розвитку дитини. Коротко описано останні дослідження розвитку дитини, та основні підході до здійснення власне дослідження. Систематизовано результати еспіричного дослідження розвитку дітей старшого дошкільного віку за допомогою проективних малюнкових методик. Отримані у ході дослідження результати систематизовано та представлено у вигляді таблиць із їх подальшим інтерпретуванням автором.


Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Имеются экземпляры в отделах: всего 1 : ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

Найти похожие

11.
372
А 43


    Кролівець, О. В.
    Психологічні і психолінгвістичні особливості розповідного мовлення дітей дошкільного віку [Текст] / О. В. Кролівець // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Харків : КЦ ФОП Іванової М. А., 2015. - Т. 4 : Психологія розвитку дошкільника, Вип. 14. - С. 180-196
УДК
РУБ 372
Рубрики: Психологія розвитку дошкільника
фывфывфыв:
розповідь -- розповідне мовлення -- текст -- дискуср -- наратив -- синтаксична організація -- дошкільний вік
Аннотация: Стаття розкриває теоретичні засади вивчення усного розповідного мовлення дітей дошкільного віку на основі результатів аналізу досліджень Т.В. Ахутіної, Л.С. Виготського, К.В. Засипкіної, Л.О. Калмикової, М.М. Кольцової, А.Р. Лурія, Г.О. Люблінської, А.О. Романової, Н.М. Юрьєвої та ін.; в ній виокремлено механізми продовження усного розповідного мовлення дітей дошкільного віку, описані в психологічній та психолінгвістичній науці; здійснено аналіз форм породження розповідей дітей, зокрема "скупчення" розповідних висловлювань, розповідні "секвенції", примітивний наратив, несфокусований наративний ланцюг, сфокусований наративний ланцюг, дитячий "реальний наратив". Врахування цих феноменів дають змогу якісніше та комплексніше вивчати особливості розвитку в дітей дошкільного віку внутрішніх та зовнішніх операцій логічного й послідовного творення розповіді


Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Имеются экземпляры в отделах: всего 1 : ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

Найти похожие

12.
372
А 43


    Ваганова, Н. М.
    Творче сприймання і його психологічні характеристики [Текст] / Н. М. Ваганова // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : КЦ ФОП Іванової М.А., 2017. - Т. 4 : Психологія розвитку дошкільника, Вип. 13. - С. 31-40
УДК
РУБ 372
Рубрики: психологія розвитку дошкільника
фывфывфыв:
творче сприймання -- перцептивна діяльність -- пізнавальна активність -- предметність -- цілісність -- осмисленність сприймання -- дошкільний вік
Аннотация: У статті аналузуються дослідження, присвячені психології творчого сприймання, визначається саме поняття "творче сприймання", його психологічні характеристики та особливості розвитку у дошкільному віці. У процесі активної пізнавальної діяльності дітей сприймання набуває цілеспрямованого творчого характеру і передбачує обов'язкове отримання нової інформції, яка залежить від того, наскільки дитина зберігає здібність бачити індивідуальні відмінності в об'єктах. У більшості випадіків починає домінувати узагальненість, схематичність, стереотипність сприймання. Важливо спеціально вчити дітей сприйманню, так як без навчання цей процес зберігає злитність, неточність, синкретичність. Наприкінці дошкільного віку сприймання характеризується вже такими властивостями як: предметність, цілісність і осмисленість. Сприймання стає цілеспрямованим процесом, у якому виділяються довольні дії - розгляд, пошук - від схематичного, нерозчленованого воно переходить до цілісного цілеспрямованого спостереження.


Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Имеются экземпляры в отделах: всего 1 : ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

Найти похожие

13.
159.923.2(043.3)
Л 68


    Лобунько, Вероніка Сергіївна.
    Самоствердження як психологічний чинник особистісного розвитку дитини дошкільного віку [Рукопис] : автореф. дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / В. С. Лобунько ; наук. кер. В. Г. Панок ; Нац. акад. Держ. прикордонної служби України ім. Б. Хмельницького. - Хмельницький, 2018. - 20 с. - Бібліогр.: с. 16-18 (13 назви). -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія
   Вікова психологія

фывфывфыв:
самоствердження -- дошкільний вік -- стратегії самоствердження -- вікові та ґендерні особливості -- конструктивне самоствердження -- особистісний розвиток
Аннотация: У дисертації здійснено теоретичний аналіз наукових підходів щодо вивчення феномену самоствердження у психології. Зазначаєтьс я, що самоствердження дитини дошкільного віку визначається рівнем її самостійності, впевненості у собі, допитливості, комунікативності, співпер еживанн я і співучасті , позитивною оцінкою себе та власних можливостей, авторитетом серед ровесників . Об ґ рунт о вано критерії оцінки, відповідні ним показники, рівні і стратегії самоствердження дітей дошкільного віку. Емпіричним шляхом встановлено, що більшість дітей демонструють деструктивно - домінантну та інертну стратегії самоствердження. Аналіз вікових і ґ ендерних ос обливостей самоствердження засвідчив наявність певних відмінностей: у хлопчиків молодшого дошкільного віку переважає деструктивно - домінантна та деструктивно - адаптаційна стратегії у навчальній та ігровій діяльності, у дівчаток – інертна і деструктивно - домін антна стратегії ; у хлопчиків старшого дошкільного віку спостерігається деструктивно - домінантна і деструктивно - адаптаційна стратегії самоствердження у навчальній та ігровій діяльності, у дівчаток – інертна та конструктивна . Емпірично досліджено вплив самост вердження на особистісний розвиток дошкільників. Ефективність програми формування конструктивного самоствердження дитини дошкільного віку підтверджено як існими та кількісними змінами показників їхнього самоствердженн я та особистісно го розвитку, що виражаєт ься у підвищенні рівня їхньої впевненості у собі, розкритті та посиленні індивідуальності, самостійності, позитивному сприйнятті себе, наявності позитивних змін в емоційній та мотиваційній сферах, підвищенні рівня контактності, допитливості, зниженні рівня тривожності та агресивності. Кореляційний аналіз отриманих результатів дослідження переконливо довів детермінуючий вплив самоствердження на рівень особистісного розвитку молодших і старших дошкільників. Т ому формування конструктивного самоствердження моло дших і старших дошкільників є важливим і визначальним чинником їхнього особистісного розвитку.

Держатели документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Доп.точки доступа:
Панок, Віталій Григорович \наук. кер.\; Національна академія Державної прикордонної служби України ім. Б. Хмельницького (Київ)
Экземпляры всего: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Найти похожие

14.
15(08)
А 43


    Мельничук, Т. І.
    Особливості економічної соціалізації дитини в сімейному просторі [Текст] / Т. І. Мельничук // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : ДП "Інформаційно-аналітичне агенство", 2019. - Т. 10 : Психологія навчання. Генетична психологія. Медична психологія., Вип. 33. - С. 82-93 : табл. - Бібліогр.: с. 91-93 (11 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Психологія навчання
   Генетична психологія

   Медична психологія

фывфывфыв:
економічна соціалізація дитини -- сімейні відносини -- дошкільний вік -- чинники економічної соціалізації дошкільників
Аннотация: У статті окреслено загальні соціально-психологічні проблеми економічної соціалізації дитини у сімейному просторі. Розкрито сутність та особливості взаємин у сім'ї, що формують соціалізуючий простір для подальшого економічного виховання дитини. Виокремлено чинники впливу міжособистісних стосунків у сім'ї на економічну соціалізацію дошкільника. Розкривається сутність трудової, споживчої і власне економічної соіалізації дитини. Відзначається, що економічне виховання дитини в сімейному просторі, становлення її економічної культури й економічної свідомості надалі суттєво впливають на формування соціально активної та самодостатньої особистості.


Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України(Київ)

Имеются экземпляры в отделах: всего 2 : ЧЗ (2)
Свободны: ЧЗ (2)

Найти похожие

15.
15(08)
А 43


    Терещенко, Л. А.
    Психологічні особливості емоційної сфери дітей дошкільного віку [Текст] / Л. А. Терещенко, І. І. Карабаєва // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : ДП "Інформаційно-аналітичне агенство", 2019. - Т. 10 : Психологія навчання. Генетична психологія. Медична психологія., Вип. 33. - С. 214-223. - Бібліогр.: с. 222 (9 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Психологія навчання
   Генетична психологія

   Медична психологія

фывфывфыв:
емоційний розвиток -- емоційна сфера -- дошкільний вік -- мотиви -- потреби -- емоційне благополуччя
Аннотация: У статті розкриваються особливості емоційного розвитку дитини на етапі дошкільного дитинства та висвітлюються його значення у становленні дошкільника як особистості. Наголошується на єдності таких сильних регуляторів поведінки дитини, як мотиви й емоції. Визначено, що найсильніше і найважливіше джерело переживань дитини дошкільного віку - її взаємини з іншими людьми. Доведено, що для нормального психічного розвитку і життєдіяльності дитини-дошкільника має емоційне благополуччя, яке залежить від багатох зовнішніх і внутрішніх чинників. Виокремлено емоційні порушення у дошкільному віці. Охарактеризовані форми поведінки дітей з депресивними станами у спілкуванні з однолітками.


Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Карабаєва, І. І.; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України(Київ)

Имеются экземпляры в отделах: всего 2 : ЧЗ (2)
Свободны: ЧЗ (2)

Найти похожие

16.
15(08)
А 43


    Харченко, Н. А.
    Формування емоційного середовища дошкільника у науковій спадщині О. В. Запорожця [Текст] / Н. А. Харченко, Т. О. Чорна // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ-Ніжин : ПП Лисенко М. М., 2018. - Т. 14 : Методологія і теорія психології, Вип. 1. - С. 322-329. - Бібліогр.: с. 328 (4 назви)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Методологія і теорія психології
фывфывфыв:
дошкільний вік -- О. В. Запорожець -- емоції -- почуття -- емоційне середовище -- гра
Аннотация: Дана стаття присвячена актуальним питанням формування емоційного середовища дитини дошкільного віку, які детально проаналізовані О. В. Запорожцем. Емоційно-розвиваюче середовище - це сукупність загальних і специфічних педагогічних умов, що забезпечують емоційну підтримку і стабілізацію емоційно комфортної атмосфери в групі, що створюють відповідний емоційний настрій, різноманітно активізують розвиток емоційної сфери дітей і сприяють оволодінню навичками емоційної регуляції. В статті констатується, що успішний розвиток емоцій дитини раннього віку є базисом самореалізації її як особистості. Визначено, що створення відповідних педагогічних умов в дошкільному навчальному закладі має сприяти оптимізації емоційного розвитку дітей раннього віку.


Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Чорна, Т. О.

Имеются экземпляры в отделах: всего 1 : ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

Найти похожие

17.
15(08)
А 43


    Іванова, В. В.
    Умови розвитку творчих здібностей у перехідний період від дошкільного до молодшого шкільного віку [Текст] / В. В. Іванова, Т. В. Палько // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ-Ніжин : ПП Лисенко М. М., 2019. - Т. 9 : Загальна психологія. Історична психологія. Етнічна психологія., Вип. 12. - С. 104-114. - Бібліогр.: с. 112-113 (13 назв) . - ISBN 2072-4772
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Загальна психологія
   Історична психологія

   Етнічна психологія

фывфывфыв:
творчість -- творчі здібності -- творча діяльність -- перехідний період -- дошкільний вік -- молодший шкільний вік
Аннотация: У статті розглянуто наукові підходи вітчизняних та зарубіжни вчених до проблеми розвитку творчих здібностей дітей дошкільного та молодшого шкільного віку. Охарактеризовано умови та засоби формування творчих здібностей дітей дошкільного та молодшого шкільного віку. Встановлено, що розвиток творчих здібностей дітей перехідного періоду від дошкільного до молодшого шкільного віку доцільно здійснювати шляхом розвитку гнучкості мислення у процесі розв'язання творчих задач комбоніторного типу.


Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Палько, Т. В.

Имеются экземпляры в отделах: всего 2 : ЧЗ (2)
Свободны: ЧЗ (2)

Найти похожие

18.
15(08)
А 43


    Лавренко, О. В.
    Економічна активність молоді України в умовах суспільних змін [Текст] / О. В. Лавренко // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : ДП "Інформаційно-аналітичне агенство", 2020. - Т. 10 : Психологія навчання. Генетична психологія. Медична психологія., Вип. 34. - С. 128-145. - Бібліогр.: с. 141-145 (14 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Психологія навчання
   Генетична психологія

   Медична психологія

фывфывфыв:
економічна соціалізація -- економічна активність -- особистість -- дошкільний вік -- підлітковий вік -- старшокласники -- студентська молодь -- моральність
Аннотация: У статті представлено аспекти становлення і розвитку економічної активності молоді в процесі цілеспрямованої економіної соціалізації на різних вікових етапах. Економічна активність розглядається як здатність особистості робити суспільно значущі перетворення в суспільстві на основі освоєння багатств матеріальної і духовної культури. Вона також проявляється у творчості, вольових актах, спілкуванні. ЇЇ інтегральною характеристикою є активна життєва позиція особистості. Показано, що основи економічної активності особистості закладаються ще в дошкільному віці в сімейному колі, де починає формуватися фінансова грамотність дітей та знання елементарних понять економіки. У підлітковому віці у шкільному оточенні економічна активність стимулюється завдяки економічному наставництву (дорослий-учень), освоєнню правил споживчої, фінансової і трудової поведінки. Показником успішності економічної активності старшокласників є формування певного рівня їх монетарної культури, критерієм якої є ставлення до грошей. Стрижнем економічної активності студентської молоді виступає її моральність як внутрішній регулятор. Норми суспільної моралі та їх інтеріоризація завдають вектор формування соціальних якостей молодої людини, яких потребує ринкова економіка.


Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України(Київ)

Имеются экземпляры в отделах: всего 1 : ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

Найти похожие

19.
15(08)
А 43


    Ваганова, Н. А.
    Аналіз психологічних досліджень розвитку мислення у дітей дошкільного віку [Текст] / Н. А. Ваганова // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : Фенікс, 2020. - Т. 12 : Психологія творчості, Вип. 27. - С. 46-56. - Бібліогр.: с. 53-55 (23 назви)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Психологія творчості
фывфывфыв:
мислення -- розвиток мислення у дітей -- наочно-дійове і наочно-образне мислення -- логічне мислення -- дитяче експерементування -- дошкільний вік
Аннотация: У статті проаналізовано сучасні дослідження з проблематики системного, творчого, інтуїтивного, візуального, конструкторського мислення у вітчизняній і зарубіжній психології та здійснено аналіз психологічних досліджень розвитку мислення у дітей дошкільного віку. З'ясовано, що процес розвитку мислення у дітей пов'язаний з переходом від практичних наочно-дійових форм до наочно-образних і дискурсивних (словесно-логічних) форм мислення. Визначено також роль дитячого експерементування, яке сприяє стимуляції дослідницької пізнавальної діяльності дітей дошкільного віку, гнучкості мислення, проявам творчого пошуку, творчих розв'язань та творчого сприймання в цілому.


Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Имеются экземпляры в отделах: всего 1 : ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

Найти похожие

20.
15(08)
А 43


    Завязун, Т. В.
    Комунікативний компонент як складова професійної компетентності педагога закладу дошкільної освіти [Текст] / Т. В. Завязун // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Житомир : Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2020. - Т. 6 : Психологія обдарованості, Вип. 17. - С. 106-112. - Бібліогр.: с. 111-112 (7 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Психологія обдарованості
фывфывфыв:
професійна компетентність -- педагог закладу дошкільної освіти -- комунікативний компонент -- особистість дитини -- дошкільний вік
Аннотация: У статті розглядається питання значимості комунікативного компоненту як складової професійної компетентності педагога закладу дошкільної освіти для організації ефективної професійної діяльності. Акцентовано увагу на створенні педагогом закладу дошкільної освіти сприятливих умов для реалізації міжособистісної комунікації з дітьми дошкільного віку в закладі дошкільної освіти. З'ясовано вплив рівня професіоналізму та педагогічної майстерності щодо комунікативного компетентності педагога закладу дошкільної освіти на ефективність та якість надання освітніх послуг в сфері дошкільної освіти.


Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Имеются экземпляры в отделах: всего 1 : ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

Найти похожие

 
Статистика
за 12.06.2024
Число запросов 50377
Число посетителей 1719
Число заказов 0
© Бібліотека імені академіка М.О. Лавровського
НДУ імені Миколи Гоголя