Главная Упрощенный режим Описание
Авторизация
Фамилия
Пароль
 

Базы данных


Електронний каталог бібліотеки Інституту психології імені Г.С.Костюка НАПН України- результаты поиска

Вид поиска

Область поиска
в найденном
 Найдено в других БД:Електронний каталог бібліотеки НДУ ім. Миколи Гоголя (9124)Електронна бібліотека НДУ ім. Миколи Гоголя (422)Рідкісна книга (13)Ніжинська вища школа на сторінках ЗМІ (3)
Формат представления найденных документов:
полныйинформационныйкраткий
Отсортировать найденные документы по:
авторузаглавиюгоду изданиятипу документа
Поисковый запрос: <.>K=навчання<.>
Общее количество найденных документов : 414
Показаны документы с 1 по 20
 1-20    21-40   41-60   61-80   81-100   101-120      
1.
37.013+37.091.33:001.895
Г 17


    Гальцева, Тетяна Олексіївна .
    Психологічні особливості включення вчителя в педагогічні системи навчання [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Гальцева Тетяна Олексіївна ; наук. кер. Швалб Ю. М. ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка АПН України. - Київ, 2003. - 172 с. : рис., табл., граф. - Бібліогр.: с.160-172. . -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія--Система навчання--Дисертації
фывфывфыв:
свідомий вибір -- особисте сприйняття -- психологічна зрілість -- педагогічна система
Аннотация: Дисертацію присвячено дослідженню процесу вибору і прийняття вчителем педагогічної системи шкільного навчання. В роботі аналізується основні соціальні і <психологічні чинники>, що впливають на розвиток інноваційного педагогічного процесу. Встановлено, що включення в <інноваційний процес> вимагає від педагога особистого і професійного самозмінення. Побудовано низку моделей, які поступово розкривають психологічну структуру та механізми вибору вчителем педагогічної системи навчання. Показано, що базовим психологічним компонентом прийняття нової педагогічної системи є <особистіна зрілість> вчителя. Розроблено модель процесу прийняття щодо вибору нової педагогічної системи та визначено параметри психологічної готовності до акту вибору. Сформульовано принципи та показано можливості цілеспрямованого формування цієї готовності у закладах післядипломної освіти. розроблено навчальні програми, спрямовані на підвищення здатності вчителя до здійснення усвідомленого вибору вчителя в умовах організації процесу підготовки та перекваліфікації вчителів.

Держатели документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Доп.точки доступа:
Швалб, Юрій Михайлович \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка АНП України (Київ)
Экземпляры всего: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Найти похожие

2.
159.91:159.953.5-053.6
З-17


    Заікіна, Ганна Леонідівна.
    Психофізіологічна "ціна" пізнавальної діяльності учнів [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.02 / Заїкіна Ганна Леонідівна ; наук. кер. Калиниченко І. О. ; Сумський держ. пед. ун-т ім. А. С. Макаренка. - Суми, 2010. - 214 с. : табл., рис. - Бібліогр.: с. 173-210. -
УДК
Рубрики: Психофізіологія--Пізнавальна діяльність--Дисертації
фывфывфыв:
пізнавальна діяльність -- успішність навчання -- функціональний стан -- психофізіологічні властивості -- розумова втома -- психофізіологічні чинники -- пізнавальний статус
Аннотация: Дисертацію присвячено аналізу психофізіологічних функцій школярів з метою оцінки психофізіологічної "ціни" їх пізнавальної діяльності в умовах інформаційних навантажень різної інтенсивності. Встановлені високі показники рівнів розвитку функцій школярів загальноосвітніх закладів нового типу, що є передумовами їх високої успішності навчання. Виявлені ознаки розумової втоми у дітей з підвищеним навчальним навантаженням. На основі отриманих даних розроблені математичні моделі психофізіологічної "ціни" розумового навантаження учнів, які дозволяють визначити міру напруження регуляторних систем та функціональних резервів організму за умови інформаційних навантажень. На основі факторного, регресивного та кореляційного аналізів розроблені регресійні моделі психофізіологічної "ціни" школярів різної статі в залежності від успішності навчання та рівнів інформаційних навантажень. Результати дослідження свідчать про високу психофізіологічнц "ціну" інноваційного навчання. Розроблена програма корекції психофізіологічної "ціни" та профілактики розумового стомлення школярів. Дані, отримані після впровадження корекційної програми, свідчать про ефективність запропонованої методики і можливість профілактики розумової втоми та перенапруження організму сучасних школярів.

Держатели документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Доп.точки доступа:
Калиниченко, Ірина Олександрівна \наук. кер.\; Сумський державний педагогічний універсистет ім. А. С. Макаренка (Суми)
Экземпляры всего: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Найти похожие

3.
159.938
З-30


    Запорожець, Олена Петрівна.
    Психофізіологічні властивості учнів молодшого шкільного віку з різним фізічним та розумовим навантаженням [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.02 / Запорожець Олена Петрівна ; наук. кер. Макаренко М. В. ; Херсон. держ. ун-т . - Херсон, 2008. - 193 с. : табл., рис. - Бібліогр.: с. 161-193. -
УДК
Рубрики: Психофізіологія--Психофізіологічні властивості--Дисертації
фывфывфыв:
вища нервова діяльність -- нервові процеси -- сенсомоторні функції -- властивості пам`яті -- властивості уваги -- успішність навчання -- фізичні навантаження -- розумові навантаження
Аннотация: Дана дисертаційна робота є дослідженням психофізіологічних властивостей дітей молодшого і шкільного віку з різним фізичним та розумовим навантаженням. Проводились дослідження властивостей основних нервових процесів, сенсомоторних функцій, пам"яті і уваги, успішності навчання дітей молодшого шкільного віку з ріним режимом фізичної та розумової активності. показано, що функціональна рухливість нервових процесів, сенсомоторні та психічні функції повільно та нерівномірно розвиваються у дітей від 7 до 9 років. Визначено, що у дітей, які займаються спортом, існують відмінності розвитку окремих властивостей нейродинамічних, сенсомоторних та психічних функцій у порівнянні із своїми однолітками контрольної групи. Такі відмінності. Такі ж відмінності спостерігаються і у дітей, які мають додаткове розумове навантаження у співставленні із тими, що мають додаткове фізичне навантаження. Виявлено, що додаткові фізічні та розумові навантаження є одним із важливих чинників, які позитивно впливають на успішність навчання учнів. Показано, що діти, які займаються шахами, мали найвищу успішність навчання. Успішність навчання дітей, що займаються гімнастикою, була вища за УН їх однолітків, які спортом не займаются. але нижча за тих, що займалится шахами. Проведена оцінка щільності зв"язку успішності навчання з рядом досліджувальних психофізіологічних властивостей. Визначена динаміка зв"язків функціональної рухливості нервових процесів, функцій пам"яті та уваги з успішністю шкільного навчання. У дітей, які мають додаткове фізичне або розумове навантаження, кількість вірогідних кореляційних зв"язків успішності навчання з психофізіологічними показниками більше і ці зв"язки виявляються більш тісними, наж щколярів контрольної групи. Особи з високими показниками нейродинамічних та психомоторних функцій характеризуються і вищою успішністю навчання.

Держатели документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Доп.точки доступа:
Макаренко, Микола Васильович \наук. кер.\; Херсонський державний університет (Херсон)
Экземпляры всего: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Найти похожие

4.
159.964:22
К 17


    Калашник , Ілона Вікторівна.
    Глибинно-психологічні витоки тенденції особистості до психологічної смерті [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Калашник Ілона Вікторівна ; наук. кер. Яценко Т. С. ; Черкас. нац. ун-т ім. Б. Хмельницького. - Черкаси, 2008. - 427 с. : табл., рис., фот. - Бібліогр.: с. 407-427. -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія--Вікова психологія--Дисертації
фывфывфыв:
психологічна смерть -- психологічна імпотенція -- несвідоме -- глибинні механізми психіки -- едіпів комплекс -- психологічні захисти -- об`єктні відношення -- дезадаптація -- метод активного соціально-психологічного навчання -- психокорекція -- процесуальна діагностика
Аннотация: Дисертаційну роботу присвячено вивченню глибинно-психологічних витоків до психологічної смерті, що, як показало дослідження, пов"язано з едиповим періодом розвитку суб"єкта. Розкрито сутність феномену психологічної смерті та виявлено його глибинні детермінанти, які пов"язані з травмівним досвідом дитинства. Встановлено зв"язок тенденцій до психологічної смерті з психологічними захистами та їх зумовленість відступами від реальності. Досліджено особливості впливу тенденцій до психологічної смерті на тенденції до психологічного вигорання, психологічної імпотенції та суїцидальні вияви. Доведено необхідність здійснення глибинної психокорекції впливу тенденції до психологічної смерті суб"єкта, обгрунтовано доцільність проходження майбутніми психологами-практиками психокорекції за методом АСПН у контексті нівелювання тенденції до психологічної смерті та її перенесення на професійну діяльність.

Держатели документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Доп.точки доступа:
Яценко, Тамара Семенівна \наук. кер.\; Черкаський національний університет ім. Б. Хмельницького (Черкаси)
Экземпляры всего: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Найти похожие

5.
159.923:687.53
Л 83


    Лубянська , Світлана Павлівна.
    Психологічні особливості розвитку професійно важливих якостей особистості художника-модельєра (на прикладі перукарського мистецтва) [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Лубянська Світлана Павлівна ; наук. кер. Максименко С. Д. ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка АПН України. - Київ, 2010. - 295 с. : табл., рис. - Бібліогр.: с. 274-295. -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія--Художник-модельєр--Дисертації
фывфывфыв:
якості -- навчально-професійна діяльність -- професіографічна характеристика -- початкова професіоналізація -- самоактуалізація -- розвивальні заняття -- проектний метод -- інноваційне навчання
Аннотация: У дисертації містяться результати теоретико-експерементального дослідження процесу становлення й розвитку професійно важливих якостей особистості майбутнього художника-модельєра. Проведений констатувальний експеримент дозволив виявити стійкі особливості психологічних якостей художника-модельєра, скласти професіографічну характеристику, з"ясувати склад структур професійно важливих якостей, спеціальних і професійних здібностей майбутнього фахівця, скласти психологічну характеристику професії "художник-модельєр", обгрунтувати перспективність застосування принципу діяльності опосередкування на прикладі "трьохкомпонентного" складу професійного інтелекту художника-модельєра перукарського мистецтва. Результати формувального експерименту виявили певні закономірності розвитку особистісної, когнітивної, психомоторної сфер досліджуваних в умовах спеціально організованих розвивальних занять, визначили ефективність активних методів розвитку професіоналізму майбутніх художників-модельєрів перукарського мистецтва. Результати формувального експерименту виявили певні закономірності розвитку особистісної, когнітивної, психомоторної сфер досліджуваних в умовах спеціально організованих розвивальних занять, визначили ефективність активних методів розвитку професіоналізму майбутніх художників-модельєрів перукарського мистецтва в умовах інноваційного навчання в ВНЗ 1-2 рівня акредитації.

Держатели документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Доп.точки доступа:
Максименко, Сергій Дмитрович \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка АПН України (Київ)
Экземпляры всего: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Найти похожие

6.
159.91
М 51


    Меньших, Олена Емануілівна.
    Особливості нейродинамічних та когнітивних функцій учнів старшого шкільного віку з різним рівнем фізичного розвитку [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.02 / Меньших Олена Емануілівна ; наук. кер. Макаренко М. В. ; Черкас. нац. ун-т ім. Б. Хмельницького. - Київ, 2008. - 193 с. : табл., рис. - Бібліогр.: с. 159-193. -
УДК
Рубрики: Психофізіологія--Фізичний стан--Дисертації
фывфывфыв:
фізичний розвиток -- нейродинамічні функції -- когнітивні функції -- психофізіологічний розвиток -- фізичний розвиток -- успішність навчання
Аннотация: Дисертацію присвячено дослідженню нейродинамічних та когнітивних функцій учнів старших класів, що мають різний рівень фізичного розвитку. У роботі вивчено функціональну рухливість та силу нервових процесів, сенсомоторну реактивність на розумові навантаження різного ступеня складності, пам"ять та увагу у хлопців і дівчат 13-16 років з різним рівнем фізичного розвитку. Доведено, що в осіб цього вікового періоду відбувається поступове підвищення рівня фізичного розвитку, властивостей нейродинамічних та когнітивних функцій. Особи з високим рівнем фізичного розвитку мали вищі морфофункціональні якості, властивості основних нервових поцесів, сенсомоторну реактивність, пам"ять та увагу протягом усіх етапів обстеження. Не зафіксовано кореляційних зв"язків між функціональною рухливістю, силою нервових процесів, характером сенсомоторного реагування на розумові навантаження, окремими властивостями пам"яті та уваги з коефіцієнтом фізичного розвитку, як і не виявлено достовірних відмінностей середніх величин досліджуваних перемінних ознак серед груп обстежуваних із різною градацією рівнів ФР. З урахуванням кореляційного та факторного аналізу між фізичним розвитком, нейродинамічними та когнітивними властивостями організму учнів, запропоновано методику інтегрального оцінювання психофізіологічного та фізичного розвитку хлопців і дівчат 13-16 років і представлено її у вигляді п"яти рівнів: високий, вищий від середнього, нижчий, ніж середній, та низький. Рекомендовано кількісні і якісні критерії, а також алгоритми розрахунку в балах по кожній досліджуваній властивості та статево-віковій групі. Констатовано факт зв"язку успішності навчання з інтегральним показником психофізіологічного та фізичного розвитку учнів; особи з високим рівнем характеризуються високою успішністю.

Держатели документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Доп.точки доступа:
Макаренко, Микола Васильович \наук. кер.\; Черкаський національний університет ім. Б. Хмельницького (Черкаси)
Экземпляры всего: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Найти похожие

7.
159.923.2
Р 15


    Раджабова, Сабіна Шаїдівна.
    Ідентифікація та її вияв у особистісній проблемі суб`єкта [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Раджабова Сабіна Шаїдівна ; наук. кер. Зажирко М. П. ; Черкас. нац. ун-т ім. Б. Хмельницького. - Черкаси, 2008. - 379 с. : табл., рис. - Бібліогр.: с. 355-379. -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія--Ідентифікація--Дисертації
фывфывфыв:
ідентифікація -- інтроекція -- едіпова залежність -- почуття меншовартості -- об"єктні відношення -- умовні цінності -- особистісна проблема -- внутрішня суперечливість психіки -- соціально-психологічне навчання -- глибинна психокорекція
Аннотация: Дисертацію присвячено дослідженню феномену ідентифікації та особливостей її вияву в особистісній проблемі суб"єкта. У роботі висвітлено теоретичні підходи до проблеми ідентифікації в контексті її впливу на формування та розвиток психіки особистості. Здійснено їх порівняння з тлумаченням феномену ідентифікації в розрізі психодинамічного підходу. Проаналізовано роль ідентифікації суб"єкта зі значущими людьми в ракурсі міжособистісної взаємодії. Об"єктивовано глибинно-психологічні особливості ідентифікації суб"єкта з первинними лібідними об"єктами, доведено її зв"язок з умовними цінностями, ідеалізованим "Я", об"єктивними відношеннями. Досліджено вплив ідентифікації на формування особистісної проблеми суб"єкта, яка грунтується на внутрішній суперечливості психіки, що пов"язана з такими тенденціями: "до сили" і "до слабкості", "до життя" і "до психологічної смерті", "до людей" і "від людей" (психологічна імпотенція). Поглиблено уявлення про особистісну проблему суб"єкта в контексті її взаємозв"язку з ідентифікацією як форми захисту, що має поведінковий, когнітивний та емотивний рівні. Завдяки адекватно підібраним прийомам, які застосовуються в межах методу АСПН, доведено можливість вияву ідентифікації в особистісній проблемі суб"єкта. Обгрунтовано необхідність проходження майбутніми психологами-практиками глибинно-психологічної корекції за методом АСПН з метоюнівелювання деструктивного впливу ідентифікації суб"єкта з первинними лібідними об"єктами на його психіку.

Держатели документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Доп.точки доступа:
Зажирко, Микола Петрович \наук. кер.\; Черкаський національний університет ім. Б. Хмельницького (Черкаси)
Экземпляры всего: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Найти похожие

8.
37.064.3+316.47
С 35


    Сікорська, Леся Борисівна.
    Психологічні умови оптимізації міжособистісних взаємин учнів на початковому етапі навчання [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Сікорська Леся Борисівна ; наук. кер. Максименко С. Д. ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка АПН України. - Київ, 2009. - 231 с. : табл., рис. - Бібліогр.: с. 211-231. -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія--Міжособистісні стосунки--Дисертації
фывфывфыв:
міжособистісні взаємини -- відносини -- спілкування -- комунікативна компетентність -- тривожність -- страх -- агресія -- агресивність
Аннотация: З"ясовано особливості впливу комунікативної компетентності на становлення особистості в молодшому шкільному віці. Доведено, що негативні емоції і несформованість у молодших школярів здатності регулювати їх вияв на початковому етапі навчання блокують становлення конструктивних взаємин. Визначено умови організації розвивального, особистісно орієнтованого,навчання студентів, що лежать у підгрупі навчальної співпраці: це-поряд з пізнавальною діяльністю-конструктивна взаємодія і відповідний характер міжособистісних взаємин. Запропоновано методичний інструментарій для діагностування проявів у молодших школярів особистісної тривожності й агресивної поведінки, що блокують конструктивні взаємини з однолітками. Показано, що сформованість окремих рис саморегульованості особистості в молодшому шкільному віці визначає розвиток навчально-пізнавальної активності і є умовою особистісного зростання учнів. Розроблено програму оптимізації міжособистісних взаємин учнів на початковому етапі навчання шляхом розвитку їх комунікативної компетентності.

Держатели документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Доп.точки доступа:
Максименко, Сергій Дмитрович \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка АПН України (Київ)
Экземпляры всего: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Найти похожие

9.
159.923-056.26+378-057.875-056.26(043.5)
Т 47


    Тищенко, Лілія Валеріївна.
    Психологічні особливості життєвих перспектив студентів з обмеженими функціональними можливостями [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.01 / Тищенко Лілія Валеріївна ; наук. кер. Швалб Ю. М. ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2010. - 194 с. : табл., рис., граф. - Бібліогр.: с. 168-193. -
УДК
Рубрики: Загальна психологія--Життєві перспективи--Дисертації
фывфывфыв:
функціональні можливості -- життєві перспективи -- усвідомлення тілесності -- інклюзивне навчання -- психологічний супровід -- психологічна підтримка
Аннотация: Показано, що психологічну основу побудови життєвих перспектив студентів з обмеженими функціональними можливостями утворюють рівень та якість усвідомлення власної тілесності. Розглянуто психологічні особливості навчання у ВНЗ студентів з обмеженими функціональними можливостями яу етапу їх життєвого шляху і побудови власних життєвих перспектив. Представлено емпіричну модель зон проблематизації навчальної діяльності представників цієї категорії та доведено, що недостатній рівень сформованості психологічної структури учбово-професійної діяльності, низький рівень їх комунікативної компетентності та значні недоліки у загальній соціальній адаптованості стають провідними чинниками при виникненні психологічних та особистісних проблем у процесі побудови власних життєвих перспектив. Розроблено та експериментально апробовано структурно-функціональну модель психологічного супроводу та підтримки студентів з обмеженими функціональними можливостями, що сприяє позитивній побудові ними власних життєвіих перспектив. Впроваджено програму комплексної роботи з категорією студентів з обмеженими функціональними можливостями, яка може здійснюватися в рамках психологічної служби ВНЗ.

Держатели документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Доп.точки доступа:
Швалб, Юрій Михайлович \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Экземпляры всего: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Найти похожие

10.
159.964.22
Т 81


    Туз, Лариса Григорівна.
    Психоаналітична інтерпретація як засіб корекції поведінки учасників активного соціально-психологічного навчання [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Туз Лариса Григорівна ; наук. кер. Яценко Т. С. ; Черкас. нац. ун-т ім. Б. Хмельницького. - Черкаси, 2010. - 363 с. : рис., табл. - Бібліогр.: с. 342-363. -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія--Психоаналітика--Дисертації
фывфывфыв:
психоаналітична інтерпретація -- глибинно-психологічне пізнання -- самопізнання -- процесуальна діагностика -- психокорекція -- навчання -- несвідоме -- психологічні захисти -- механізми психіки
Аннотация: Досліджено особливості та види інтерпритації в розрізі психодинамічної теорії, яка спирається на розуміння цілісностіпсихіки в єдності її свідомої і несвідомої сфер, та вплив інтерпритації на результативність психокорекції суб"єкта. Установлено, що інтерпритація, яка здійснюється в межах психодинамічного підходу, сприяє систематизації та узагальненню емпіричного матеріалу шляхом виявлення ітеративних, інваріантних характеристик поведінки, що унеможливлює об"єктивування індивідуально-неповторної семантики її глибинної детермінованості і через розширення самосвідомості суб"єкта сприяє поглибленню саморефлексії та розвиткові соціально-перцептивного інтелекту. Доведено взаємозв"язок мід адекватною, діагностично спроможною інтерпритацією, яка базується на професіоналізмі психолога, та ефективністю психокорекції. Обгрунтовано необхідність проходження майбутніми психологами курсу глибинної психокорекції за методом АСПН як важдливу передумову оволодіння майстерністю інтерпритації.

Держатели документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Доп.точки доступа:
Яценко, Тамара Семенівна \наук. кер.\; Черкаський національний університет ім. Б. Хмельницького (Черкаси)
Экземпляры всего: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Найти похожие

11.
37.015.3:159.955+37.091.33:001.895
Ч-90


    Чумак, Віктор Вікторович.
    Розвиток технічного мислення підлітків засобами нових інформаційних технологій навчання [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Чумак Віктор Вікторович ; наук. кер. Смульсон М. Л. ; Бердян. держ. пед. ун-т. - Київ, 2009. - 191, [27] с. : рис., табл. - Бібліогр.: с. 168-191. -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія--Мислення--Дисертації
   Вікова психологія--Підлітки--Дисертації

фывфывфыв:
технічне мислення -- підлітковий вік -- поетапне формування -- розумові дії -- проблемне навчання
Аннотация: Дисертацію присвячено дослідженню процесу становлення сучасного технічного мислення підлітками засобами нових інформаційних технологій навчання. У результаті проведеного дослідження проблеми обгрунтовано та експериментально перевірено психологічні умови розвитку технічного мислення підлітків засобами нових інформаційних технологій навчання (на матеріалі креслення). На основі створених психологічних умов було розроблено методику технічного мислення підлітків засобами новихінформаційних технологій навчання, яку можуть використовувати педагоги, які працюють з учнями підлітковго віку. Розроблену методику успішно впроводжено в навчальний процес загальноосвітніх шкіл.

Держатели документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Доп.точки доступа:
Смульсон, Марина Лазарівна \наук. кер.\
Экземпляры всего: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Найти похожие

12.
37.015.3+37.018.1:81'243+81'243
А 56


    Альперіна, Вікторія Юхимівна.
    Психологічні проблеми організації домашнього навчання іноземної мови на ранніх етапах онтогенезу [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Альперіна Вікторія Юхимівна ; наук. кер. Швалб Ю. М. ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка АПН України. - Київ, 2002. - 165 с. : табл., рис. - Бібліогр.: с. 148-163. -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія--Домашнє навчання--Дисертації
   Педагогічна психологія--Іноземна мова--Дисертації

фывфывфыв:
онтогенез -- мовленнєвий розвиток -- навчання -- білінгвізм -- домашня освіта -- сімейна система
Аннотация: Дисертація містить результати теоретичного та експериментального дослідження особливостей мовленнєвого розвитку дитини у процесі засвоєння іноземної мови на ранніх етапах онтогенезу. Показано можливості раннього засвоєння дітьми іноземної мови та формування психологічного білінгвізму. Експериментально долведено, що мовленнєвий розвиток дошкільника в умовах білінгвізму набирає специфічних рис і суттєво відрізняється від розвитку у мономовному середовищі. Виявлено особливості функціонування сім"ї при здійсненні раннього навчання. Доведено, що раннє навчання інозумній мові стає значущим фактором мовленнєвого розвитку дитини за умов, коли навчання здійснюється як домашня освіта, а родина включається у цей процес як цілісна сімейна ситема. Розроблено психолого-педагогічні засоби і методи організації домашнього навчання іноземній мові, які можуть бути використані широким батьківським загалом в процесах організації домашнього навчання дітей раннього та молодшого дошкільного віку іноземній мові.

Держатели документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Доп.точки доступа:
Швалб, Юрій Михайлович \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка АПН України (Київ)
Экземпляры всего: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Найти похожие

13.
159.953.5-053.6:81`243
Б 60


    Бігунова, Світозара Анатоліївна.
    Психологічний потенціал культурологічно орієнтованого навчання старшокласників іноземної мови [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Бігунова Світозара Анатоліївна ; наук. кер. Михальчук Н. О. ; Рівенський держ. гуманіт. ун-т. - Рівне, 2008. - 325 с. : табл., рис. - Бібліогр.: с. 205-225. -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія--Іноземна мова--Дисертації
   Вікова психологія--Старшокласники--Дисертації

фывфывфыв:
зорієнтоване навчання -- когнітивна складність -- особистість -- полікультурна компетентність -- міжкультурна свідомість -- крос-культурна взаємодія
Аннотация: У роботі розроблено ефективні психолого-педагогічні принципи культурологічно зорієнтованого навчання старшокласників іноземної мови: а) принцип залучення старшокласників до загальнокультурних цінностей народу, мова якого вивчається; б) принцип врахування особливостей рідної мови; в) принцип формування соціокультурної компетенції; г) принцип формування іншомовної комунікативної компетенції; д) принцип активної комунікації; е) принцип багатовимірності моделі спілкування; є) принцип формування особистісного соціокультурного досвіду. Показано, що організація вчителем культурологічно зорієнтованої творчої діяльності стимулює як підвищення рівня засвоєння учнями іноземної мови, так і підвищення когнітивної складності особистості школярів і збагачення її ціннісно-смислової сфери. психологічними умовами становлення когнітивної складності особистості старшокласника і збагачення її ціннісно-смислової сфери в культурологічно зорієнтованому навчальному просторі є: формування полікультурної компетентності школярів; розвиток потреби у самореалізації та суб"єктного самовизначення учнів; розвиток здатності виявляти толерантність по відношенню до представників інших культур, неупереджено ставитись до різної інформації, бути ідеологічно нейтральним, до засвоєння культурних явищ, властивих народові, мова якого вивчається, до уникання стереотипів у мислення, до усвідомлення себе суб"єктом культури, до здійснення розумових операцій на високому рівні; формування міжкультурної свідомості особистості, відкритої до крос-культурної взаємодії.

Держатели документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Доп.точки доступа:
Михальчук, Наталія Олександрівна \наук. кер.\; Рівенський державний гуманітарний університет (Рівне)
Экземпляры всего: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Найти похожие

14.
37.015.3:159.928+316.454.52+81'233
В 67


    Волошина, Неоніла Вікторівна.
    Формування комунікативних здібностей старшокласників [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Волошина Неоніла Вікторівна ; наук. кер. Ануфрієва Н. М. ; Київ. нац. ун-т ім. Т. Шевченка. - Київ, 2008. - 2008 с. - Бібліогр.: с. 159-180. -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія--Комунікативні здібності--Дисертації
   Вікова психологія--Старшокласники--Дисертації

фывфывфыв:
старшокласники -- формування -- комунікативні здібності -- потреба в спілкуванні -- міжособистісні стосунки -- соціально-психологічне навчання -- тренінг спілкування
Аннотация: Дисертацію присвячено вивченню процесу комунікативних здібностей учнів старших класів, його змісту та чинників, які забезпечують ефективність цього процесу. Визначено структуру комунікативних здібностей старшокласників. Нами розроблено модель процесу формування комунікативних здібностей старшокласників, визначено критерії діагностування комунікативних здібностей та чинників їх формування. Виявлено рівні сформованості та позитивну динаміку комунікативних здібностей старшокласників в результаті цілеспрямованого формування комунікативних здібностей засобами активного соціально-психологічного навчання. Підтверджено гіпотези про взаємозв"язок між рівнем комунікативних здібностей старшокласників і рівнем їх потреби в спілкуванні та про те, що ефективною умовою формування комунікативних здібностей старшокласників є цілеспрямоване, активне, соціально-психологічне навчання в учнів старших класів.

Держатели документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Доп.точки доступа:
Ануфрієва, Наталія Михайлівна \наук. кер.\; Київський національний університет ім. Тараса Шевченка (Київ)
Экземпляры всего: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Найти похожие

15.
37.015.3:159.955
Д 69


    Дорофей, Світлана Василівна.
    Психологічні особливості формування здатності до логічної класифікації у молодших школярів [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Дорофей Світлана Василівна ; наук. кер. Максименко С. Д. ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка АПН України. - Київ, 2007. - 191 с. : табл. - Бібліогр.: с. 173-189. -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія--Логіка--Дисертації
   Вікова психологія--Молодші школярі--Дисертації

фывфывфыв:
молодші школяри -- логічна класифікація -- емпірична класифікація -- мисленнєва діяльність -- навчання
Аннотация: Проблема психологічної організації формування логічної класифікації в молодших школярів є досить актуальною для педагогічної та вікової психології. У межах теоретико-експериментального дослідження виявлено: логічна класифікація є однією з фундаментальних операцій мислення й основою подальшого розумового розвитку дитини. У молодшому шкільному віці дитина вже здійснює три види групувань: класифікацію, серацію, заміщення, встановлення симетрії, тобто групування адитивного порядку. У межах нашого дослідження проняття "класифікація" розумілося як узагальнення виокремлених ознак предметів і явищ, що дає можливість групувати об`єкти за видовими, родовими та іншими ознаками. Важливим теоретико-експериментальним положенням дослідження є встановлення зв`язку між показниками інтелекту й особливостями логічної класифікації. Це підтверджує наше припущення, що вищий рівень інтелекту в певній мірі пов`язаний з рівнем й особливостями розвитку логічної класифікації. Водночас виявилося: показник "логічна класифікація" найтіснішим чином пов`язаний із академічною успішністю й інтелектом. У процесі формуючого експерименту вдалося покращити операції логічної класифікації. Розвиток логічних операцій у молодших школярів провадиться непрямим методом навчання та методом моделювання. Вони сприяють підвищенню показників класифікації та покращенню академічної успішності учнів.

Держатели документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка АПН України (Київ)
Экземпляры всего: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Найти похожие

16.
159.922.7-053.4/.5+373.29-052
М 80


    Мороз, Оксана Іванівна.
    Формування міжособистісних взаємин дітей на етапі переходу від страршого дошкільного до молодшого шкільного віку [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Мороз Оксана Іванівна ; наук. кер. Омельчук О. М. ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2011. - 262 с. : табл., рис. - Бібліогр.: с. 176-203. -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія--Міжособистісні взаємини--Дисертації
   Вікова психологія--Діти--Дисертації

фывфывфыв:
міжособистісна взаємодія -- міжособистісні взаємини -- референтні особи -- старший дошкільний вік -- молодший шкільний вік -- навчально-виховний комплекс -- адаптація до шкільного навчання
Аннотация: Розкриваються теоретико-методологічні та експериментальні підходи до вивчення цієї проблеми, дається теоретичний аналіз ступеня її розробленості в психолого-педагогічній літературі. Запропоновано методологічний інструментарій для отримання даних про особливості міжособистісних взаємин у даній віковій групі. Експериментально виявлено особливості взаємин дітей з дорослими та однолітками розкрито специфіку взаємин хлопчиків та дівчаток, з`ясовано соціально-психологічні та психологічні умови, що психологічні умови, що впливають на процес формування цих взаємин на етапі від старшого дошкільного до молодшого шкільного віку. Виявлені внутрішні психологічні чинники, які негативно впливають на розвиток контруктивних міжособистісних взаємин дітей з дорослими та однолітками. Запропоновано та апробовано програму оптимізації міжособистісних взаємин дітей на етапі їх адаптації до шкільного життя в умовах навчально-виховного комплексу "школа-дитячий садок".

Держатели документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Доп.точки доступа:
Омельчук, Олег Миколайович \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Экземпляры всего: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Найти похожие

17.
37.015.3+37.015.31:57
Б 12


    Бабій, Микола Федорович.
    Формування природничих понять в учнів п`ятих класів [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Бабій Микола Федорович ; наук. кер. Максименко С. Д. ; Н.-д. ін-т психології України. - Київ, 1995. - 185 с. : рис., граф. - Бібліогр.: с. 137-149. -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія--Формування понять--Дисертації
   Вікова психологія--Учні 5-х класів--Дисертації

фывфывфыв:
навчання -- природничі поняття -- засвоєння понять -- ФОРМУВАННЯ знань

Держатели документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Доп.точки доступа:
Максименко, Сергій Дмитрович \наук. кер.\; Науково-дослідний інститут психології України (Київ)
Экземпляры всего: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Найти похожие

18.
159.964
Б 61


    Біла, Оксана Григорівна.
    Психокорекційні можливості методу активного соціально-психологічного навчання (на матеріалі підготовки психологів-практиків) [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Біла Оксана Григорівна ; наук. кер. Яценко Т. С. ; Черкас. нац. ун-т ім. Б. Хмельницького. - Черкаси, 2002. - 241 с. : табл., рис. - Бібліогр.: с. 172-187. -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія--Психокорекція--Дисертації
фывфывфыв:
групова психокорекція -- АСПН -- психокорекційні фактори -- процесуальна психодіагностика -- несвідоме -- психомалюнок
Аннотация: Доведено, що результативність групової психокорекції за методом АСПН залежить від особливостей процесуальної психодіагностики, пов`язаної з об`єктивуванням несвідомих аспектів психіки, від єдності психодіагностичної та психокорекційної процедур, від урахування керівником групи АСПН групових психокорекційних факторів, а також від забезпечення дієвості провідних механізмів психокорекції (позитивної дезінтеграції та вторинної інтеграції).

Держатели документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Доп.точки доступа:
Яценко, Тамара Семенівна \наук. кер.\; Черкаський національний університет ім. Б. Хмельницького (Черкаси)
Экземпляры всего: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Найти похожие

19.
378-057.875:37.011.3-051+316.454.52:37.013
Б 69


    Блинова , Олена Євгенівна.
    Формування відкритості до спілкування у майбутнього вчителя [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Блинова Олена Євгенівна ; наук. кер. Орбан-Лембрик Л. Е. ; Херсон. держ. ун-т. - Херсон, 2000. - 184 с. : табл. - Бібліогр.: с. 171-184. -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія--Спілкування--Дисертації
   Вікова психологія--Майбутній вчитель--Дисертації

фывфывфыв:
педагогічне спілкування -- мотиваційна готовність -- відкритість до спілкування -- діалогове навчання
Аннотация: теоретично обгрунтовані і експериментально перевірені психолого-педагогічні умови фолрмування відкритості до спілкування у майбутнього вчителя. Відкритість до спілкування розглядається як сукупність професійно-особистісних настановлень, які внутрішньо орієнтують педагога на реалізацію особистісно-рівноправних відносин з учнями. Розроблені та апробовані програми спецкурсу та соціально-психологічного тренінгу формування відкритості до спілкування у майбутнього вчителя.

Держатели документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Доп.точки доступа:
Орбан, Лідія Ернестівна \наук. кер.\; Херсонський державний університет (Херсон)
Экземпляры всего: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Найти похожие

20.
159.91+378-057.632:614.253.1/.2
Б 82


    Борисенко, Олександр Іванович.
    Психологічна адаптація слухачів-іноземців підготовчого факультету вищого медичного закладу освіти [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.02 / Борисенко Олександр Іванович ; наук. кер. Томчук М. І. ; Вінницький держ. мед. ун-т ім. М. І. Пирогова. - Вінниця, 2000. - 244 с. : табл., рис. - Бібліогр.: с. 164-244. -
УДК
Рубрики: Психофізіологія--Психологічна адаптація--Дисертації
   Педагогічна психологія--Вища медична освіта--Дисертації

фывфывфыв:
іноземні громадяни -- навчання -- адаптация -- акультураційний стрес -- трансляція культури -- розумова працездатність -- психоемоційний стан -- емоційно-почуттєва сфера

Держатели документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Доп.точки доступа:
Томчук, Михайло Іванович \наук. кер.\; Вінницький державний медичний університет ім. М. І. Пирогова (Вінниця)
Экземпляры всего: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Найти похожие

 1-20    21-40   41-60   61-80   81-100   101-120      
 
Статистика
за 03.06.2024
Число запросов 7375
Число посетителей 1073
Число заказов 0
© Бібліотека імені академіка М.О. Лавровського
НДУ імені Миколи Гоголя