Главная Упрощенный режим Описание
Авторизация
Фамилия
Пароль
 

Базы данных


Електронний каталог бібліотеки Інституту психології імені Г.С.Костюка НАПН України- результаты поиска

Вид поиска

Область поиска
в найденном
 Найдено в других БД:Електронний каталог бібліотеки НДУ ім. Миколи Гоголя (66)Електронна бібліотека НДУ ім. Миколи Гоголя (2)
Формат представления найденных документов:
полныйинформационныйкраткий
Отсортировать найденные документы по:
авторузаглавиюгоду изданиятипу документа
Поисковый запрос: <.>K=підліток<.>
Общее количество найденных документов : 24
Показаны документы с 1 по 20
 1-20    21-24 
1.
159.922.73-053.6:502/504+37.015.3:502/504
В 35


    Вернік, Олексій Леонідович.
    Психологічні особливості образу довкілля в свідомості підлітків [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Вернік Олексій Леонідович ; наук. кер. Москович С. Г. ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка АПН України. - Київ, 2004. - 160 с. : табл., рис. - Бібліогр.: с. 150-160. -
УДК
Рубрики: Вікова психологія--Педагогічна психологія--Дисертації
фывфывфыв:
свідомість -- образ -- уявлення -- довкілля -- екологічна психологія -- екологічная свідомість -- підліток
Аннотация: Дисертацію присвячено процесу формування образу довкілля в системі уявлень підлітків. Показано, що образ довкілля є однією з ключових складових в системі уявлень підлітків. Показано, що образ довкілля є однією з ключових складових екологічної свідомості підлітків. Доведено доцільність його вивчення саме в підлітковому віці. Визначено семантичну структуру образу довкілля. Побудовано його психосемантичний простір у свідомості підлітків та виявлено деякі особливості. Досліджено специфіку ставлення підлітків до "живої природи", як компоненти образу довкілля. Доведено незалежність проекції образу довкілля у площину специфічного ставлення (позиція почуття власності) від статевих і вікових особливостей людини. Виявлено пряму залежність між деструктивною поведінкою, спрямованою на об`єкти довкілля, і ставленням до них як до нічиїх. Досліджено статеву та вікову специфіку інших його складових серед учнів 7-10-х класів середніх шкіл.

Держатели документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Доп.точки доступа:
Москович, Сергій Георгійович \наук. кер.\; Ін-т психології ім. Г.С. Костюка АПН України (Київ)
Экземпляры всего: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Найти похожие

2.
159.922.73-053.6-056.49:616.89-008.441.44
Л 79


    Лосієвська, Ольга Геннадіївна.
    Коґнітивні чинники суїцидальної поведінки підлітків [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.05 / Лосієвська Ольга Геннадіївна ; наук. кер. Третьяченко В. В. ; Східноукр. нац. ун-т ім. В. Даля. - Луганськ, 2006. - 177, [25] с. : табл. - Бібліогр.: с. 178-196. -
УДК
Рубрики: Соціальна психологія--Суїцидальна поведінка--Дисертації
фывфывфыв:
суїцид -- підліток -- аутоагресія -- суїцидальний сценарій -- субкультура -- поведінкові розлади -- соцієтальність -- коґнітивність -- рефлексія
Аннотация: Дисертаційне дослідження присвячене проблемі чинників, проявів і способів корекції суїцидальної поведінки підлітків. Показано, що для осіб яким не властиві патопсихологічні властивості, визначальним є соціально-психологічний чинник. Домінуючим чинником суїцидальної поведінки у підлітків виступає чинник наслідування поведінкових взірців, які поділяються субкультурою. Виявлено, що підліткова субкультура, містячи елементи автономності, ригористичності, максималізму, нігілізму, конформізму, посутньої текстуальності, проявляючись в ігрових формах, не тільки не містить засторог проти суїцидальності, а навпаки - за своєю структурою сприятлива для вироблення суїцидальних сценаріїв та їх реалізації.

Держатели документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Доп.точки доступа:
Третьяченко, Вікторія Віталіївна \наук. кер.\; Східноукраїнський національний університет ім. В. Даля (Луганськ). Кафедра психології
Экземпляры всего: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Найти похожие

3.
316.614.6-053.6+159.922.73-053.6
А 72


    Антонова, Зінаїда Олександрівна.
    Соціально-психологічні особливості економічної соціалізації підлітків [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.05 / Антонова Зінаїда Олександрівна ; наук. кер. Москаленко В. В. ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН. - Київ, 2012. - 247 с. : табл., рис. - Бібліогр.: с. 182-209. -
УДК
Рубрики: Соціальна психологія--Соціалізація--Дисертації
фывфывфыв:
ЕКОНОМІЧНА СОЦІАЛІЗАЦІЯ -- підліток -- соціалізація особистості
Аннотация: У десертації обгрунтовано теоретичну модель економічної соціалізації особистості підлітка. Визначено критерії економічного дорослішання особистості підлітка. Розкрито змістові і динамічні особливості структурних компонентів економічної соціалізації підлітків в процесі економічного дорослішання. Визначено типи економічної соціалізованості підлітків. Розроблено концептуальні засади програми цілеспрямованої економічної соціалізації особистості підлітка.

Держатели документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Доп.точки доступа:
Москаленко, Валентина Володимирівна \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Экземпляры всего: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Найти похожие

4.
155.9
Б 24


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Барабаш, О. Ю.
    Роль креативного освітнього середовища в соціально-психологічній адаптації підлітків [Текстььь] / О. Ю. Барабаш // Проблеми загальної та педагогічної психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : Гнозіс, 2013. - Т. 16, ч. 1, 2. - С. 7-14. - Бібліогр.: с. 14 (6 назв)
УДК

фывфывфыв:
соціально-психологічна адаптація -- освітнє середовище -- збагачене освітнє середовище -- креативність -- підліток -- умови навчання
Аннотация: У статті надано стан розробленості в психологічній і педагогічній літературі проблеми умов і можливостей розвитку креативності в підлітковому віці в контексті їх зв'язку з процесом адаптації до нових або змінюваних умов навчання. Визначено поняття "збагачене освітнє середовище". Представлені результати дослідження впливу різних аспектів збагаченого освітнього середовища на розвиток креативності підлітків.


Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Заказаны экз-ры для отделов: ЧЗ

Найти похожие

5.
616.89:616-053.2004.9
В 64


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

   
    Воздействие информационной среды на психическое и соматическое здоровье ребенка [Текстььь] / О. А. Панченко [и др.] // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Житомир : Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2015. - Т. 6 : Психологія обдарованості, Вип. 10. - С. 100-108 : табл. - Бібліогр.: с. 107-108 (6 назв)
УДК

фывфывфыв:
дитина -- підліток -- інформаційні технології -- безпека -- здоров'я -- комп'ютер
Аннотация: В роботі проведено оцінку комплексу діагностики психічного благополуччя дітей в умовах інформаційного впливу.


Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Панченко, О. А.; Симоненко, Е. Б.; Зарубайко, А. В.; Цапро, Н. П.; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Имеются экземпляры в отделах: всего 1 : ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

Найти похожие

6.
159.922.6
П 89


    Пустовалов, Іван Вікторович.
    психологічні особливості осмисленості життя дітей підліткового віку в сім'ях повторного шлюбу [Текстььь] / І. В. Пустовалов // Проблеми сучасної психології : Збірник наукових праць / Кам'янець-Подільський нац. ун-т ім. І. Огієнка; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Кам'янець-Подільський : Аксіома, 2015. - Вип. 29. - С. 575-584 : рис. - Бібліогр.: с. 583 (6 назв)
УДК
Рубрики: Загальна психологія
фывфывфыв:
смисложиттєві орієнтації -- підліток -- смислова сфера -- осмисленість життя -- повторний шлюб -- підлітки -- сім'я
Аннотация: Показано роль сім'ї в розвитку особистості підлітка та його смислової сфери. Особливу увагу приділено обґрунтуванню доцільності спеціального вивчення смислової сфери підлітків із сімей повторного шлюбу. Наведено результати емпіричного дослідження смисложиттєвих орієнтацій як складової смислової сфери підлітків.


Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \наук. ред.\; Онуфрієва, Ліана Анатоліївна \наук. ред.\

Имеются экземпляры в отделах: всего 1 : ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

Найти похожие

7.
159.922.8
К 67


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Корнієнко, Інокентій Олександрович.
    Оціночно-динамічна складова описів життєвого простору підлітків та юнаків [Текст] / І. О. Корнієнко // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Житомир : Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2015. - Т. 7 : Екологічна психологія., Вип. 40. - С. 43-54. - Бібліогр.: с. 52 (3 назви)
УДК
Рубрики: Екологічна психологія
фывфывфыв:
елементи життєвого простору -- підліток -- юнак -- суб'єктність -- задоволеність життям -- інтерпретаційно-оціночна
Аннотация: Життєвий простір учнівської молоді не обмежується тільки значущим, близьким, улюбленим; в нього входить і те, з чим суб'єкт постійно зустрічається, взаємодіє, при чому, не по своїй волі. Проаналізовано вплив внутрішнього і зовнішнього на причинну зумовленість власного життєвого простору. Виявлено відмінності у бажанні змінити власний життєвий простір підлітків та юнаків, що свідчить про активний процес почуття суб'єктивності.


Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Имеются экземпляры в отделах: всего 2 : ЧЗ (2)
Свободны: ЧЗ (2)

Найти похожие

8.
373.34с6д
С 28


    Седих, Кіра Валеріївна.
    Делінквентний підліток [Текст] : навчальний посібник. 2-ге вид., доп. / К. В. Седих, В. Ф. Моргун. - К. : Слово, 2015. - 270 с. - ISBN 978-966-194-230-0 : 30.00 грн.
УДК
РУБ 373.34с6д
Рубрики: Загальна психологія
фывфывфыв:
делінквентний підліток -- психопрофілактика -- діагностика протиправної поведінки -- корекція протиправної поведінки -- розвиток дитини

Держатели документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Доп.точки доступа:
Моргун, В. Ф.
Экземпляры всего: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Найти похожие

9.
151.51
А 43


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Липка, Н. В.
    Психологічні бар'єри соціалізації підлітків з розладами спектра аутизму [Текстььь] / Н. В. Липка, К. О. Островська // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : Фенікс, 2015. - Т. 12 : Психологія творчості, Вип. 21. - С. 194-202. - Бібліогр.: с. 200-201 (8 назв)
УДК
РУБ 151.51
Рубрики: Психологія творчості
фывфывфыв:
аутизм -- соціалізація -- професійність -- підліток -- ситуація ускладнення -- середовище
Аннотация: Аналіз досліджень виявив наступні відхилення: пубертатний період починається пізніше, ніж у здорових підлітків; відхилення гормонального розвитку, відставання у вазі та рості. Вище зазначені зміни можуть провокувати дефіцитарність нервової системи - епілептичниі напади та ендокринні паталогії.


Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Островська, Катерина Олексіївна ; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Имеются экземпляры в отделах: всего 2 : ЧЗ (2)
Свободны: ЧЗ (2)

Найти похожие

10.
154
А 43


    Калюжна, Є. М.
    Психологічний аналіз критеріїв вибору неформального лідера у шкільному колективі [Текст] / Є. М. Калюжна, А. О. Дудко // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України, 2016. - Т. 1 : Організаційна психологія. Економічна психологія. Соціальна психологія, Вип. 45. - С. 107-111. - Бібліогр.: с. 110 (10 назв)
УДК
РУБ 154
Рубрики: Соціальна психологія
фывфывфыв:
особистість -- підліток -- лідерство -- лідерські здібності -- комунікативні здібності -- організаторські здібності -- неформальні стосунки
Аннотация: У статті розглядається лідерство як соціально-психологічний феномен, що породжений системою неформальних стосунків у групі. Особлива увага приділяється аналізу психологічних особливостей особистості лідера, що впливають на його поведінку і стиль міжособистісної взаємодії.


Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Дудко, А. О.

Имеются экземпляры в отделах: всего 1 : ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

Найти похожие

11.
615.851
А 43


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Кісарчук, Зоя Григорівна.
    Особливості психокорекційної допомоги підліткам у подоланні негативних переживань засобами групової форми символ драми [Текстььь] / З. Г. Кісарчук, Г. П. Лазос // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ : Вид-во ТОВ Полігранд, 2011. - Т. 3 : Консультативна психологія і психотерапія, Вип. 8. - С. 132-146 : табл. - Бібліогр.: с. 145-146 (12 назв)
УДК
РУБ 615.851
Рубрики: Консультативна психологія--Психотерапія
фывфывфыв:
катативно-імагнітивна психотерапія -- підліток -- етап психокорекції -- групова динаміка -- актуальні переживання -- глибинні переживання -- перенесення -- контрперенесення -- мотив
Аннотация: У статті викладаються результати експериментального дослідження, спрямованого на корекцію негативних переживань підлітків у стосунках з батьками засобами кататимно-імагінативної психотерапії. На прикладі групової форми роботи показаний загальний хід психокорекції, розглянуті психодинамічно процеси в групі, проаналізовані досягнуті зміни в групі як цілому.


Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Лазос, Гелена Петрівна; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Имеются экземпляры в отделах: всего 2 : ЧЗ (2)
Свободны: ЧЗ (2)

Найти похожие

12.
15(06)
П 86


    Дембицька, Наталія Миколаївна.
    Особливості когнітивного компоненту економічної культури підлітків [Текст] / Н. М. Дембицька // Психологічний часопис : Збірник наукових праць / Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ : Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України, 2015. - № 1 (1). - С. 19-24. - Бібліогр.: с. 23 (12 назв) . - ISBN 978-966-189-359-6
УДК
РУБ 15(06)
Рубрики: Загальна психологія
фывфывфыв:
особистість -- економічна культура особистості -- підліток -- соціальне пізнання -- особиста властивість
Аннотация: В статті аналізуються особливості пізнання підлітками економічних цінностей в системі особистої властивості. Показані основні тенденції ускладнення образу особистої власності у підлітків. Аналізується міра когнітивної складності образу особистої властивості у підлітків порівняно з молодшими школярами. Порівнюється поінформованість підлітків і молодших школярів про сутність, розмаїття тих економічних благ, якими оперує суб'єкт господарської діяльності.


Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Имеются экземпляры в отделах: всего 1 : ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

Найти похожие

13.
153.6
А 43


    Подофєй, С. О.
    Дослідження самооцінки підлітків, хворих на діабет [Текст] / С. О. Подофєй // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць Інституту психології імені Г. С. Костюка НАПН України / За ред. С. Д. Максименка. - Київ-Житомир : Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2017. - Т. 6 : Психологія обдарованості, Вип. 13. - С. 129-136. - Бібліогр.: с. 136 (4 назв)
УДК
РУБ 153.6
Рубрики: Психологія обдарованості
фывфывфыв:
підліток-діабетик -- Я-концепція -- значущі інші -- внутрішня картина хвороби -- мотив збереження життя -- самооцінка
Аннотация: У статті подано результати порівняння показників оцінювання підлітками-діабетиками та здоровими підлітками реального стану та рівня домагань щодо власних характеристик. Підліткам-діабетикам властива нестійка, лабільна (висока або низька) самооцінка. Виявлено, що в процесі формування внутрішньої картини хвороби у підлітків відбувається деформація ставлень до себе, до життєвої мети та смислу життя, до інших.


Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Имеются экземпляры в отделах: всего 1 : ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

Найти похожие

14.
153.6
А 43


    Процик, Л. С.
    Використання механізмів психологічного захисту старшими підлітками: гендерні особливості [Текст] / Л. С. Процик // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць Інституту психології імені Г. С. Костюка НАПН України / За ред. С. Д. Максименка. - Київ-Житомир : Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2017. - Т. 6 : Психологія обдарованості, Вип. 13. - С. 268-275. - Бібліогр.: с. 274-275 (12 назв)
УДК
РУБ 153.6
Рубрики: Психологія обдарованості
фывфывфыв:
підліток -- інтелектуальна обдарованість -- інтелектуальні здібності -- механізми психологічного захисту -- копінг-стратегії -- гендер
Аннотация: В статті проаналізовано механізми психологічного захисту підлітків з вираженою, прихованою формою обдарованості та звичайних. Досліджено гендерні особливості використання механізмів психологічного захисту кожної з груп.


Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Имеются экземпляры в отделах: всего 1 : ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

Найти похожие

15.
15(902.7)
А 43


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Зеленська, З. П.
    Особливості розвитку комунікативних умінь учнів середньої школи [Текстььь] / З. П. Зеленська // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ-Ніжин : ПП Лисенко М. М., 2016. - Т. 9 : Загальна психологія. Історична психологія. Етнічна психологія., Вип. 8. - С. 201-209. - Бібліогр.: с. 207-208 (7 назв) . - ISBN 978-617-640-211-4
УДК
РУБ 15(902.7)
Рубрики: Загальна психологія--Історична психологія--Етнічна психологія
фывфывфыв:
комунікативні уміння -- навчальний процес -- розвиток -- учень середньої школи -- підліток -- інтерактивні технології
Аннотация: В статті викладено результати теоретичних досліджень, що висвітлюють особливості розвитку комунікативних умінь учнів середньої школи. Розглянуто зміст поняття «комунікативні уміння», яке визначено як усвідомлені комунікативні дії учнів і їх здатність правильно будувати свою поведінку, управляти нею відповідно до задач спілкування. Встановлено, що розвитку комунікативних умінь учнів середньої школи сприятиме застосування інтерактивних технологій у навчальному процесі.


Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Имеются экземпляры в отделах: всего 1 : ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

Найти похожие

16.
15(902.7)
А 43


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Мішкулинець, О. О.
    Самовизначення молодшого підлітка в умовах модернізації шкільної освіти [Текстььь] / О. О. Мішкулинець // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ-Ніжин : ПП Лисенко М. М., 2016. - Т. 9 : Загальна психологія. Історична психологія. Етнічна психологія., Вип. 8. - С. 363-372. - Бібліогр.: с. 369-371 (14 назв) . - ISBN 978-617-640-211-4
УДК
РУБ 15(902.7)
Рубрики: Загальна психологія--Історична психологія--Етнічна психологія
фывфывфыв:
молодший підліток -- психологічні новоутворення -- профільне і до профільне навчання -- професійне самовизначення
Аннотация: У статті порушено проблему самовизначення молодшого підлітка, вказано на важливі психологічні утворення, що спричинюють розвиток досліджуваної якості в умовах модернізації шкільної освіти в Україні. З’ясовано сутність поняття «профільне навчання» та «до профільне навчання», визначено їх спільні й відмінні особливості; розкрито роль «самовизначення» в орієнтуванні на вибір профілю навчання та готовності молодших підлітків до такого виду навчання з урахуванням важливих новоутворень та гендерних відмінностей; вказано на зарубіжний дослід науковців щодо такого виду навчання за окремими профілями та навчальними предметами.


Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Имеются экземпляры в отделах: всего 1 : ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

Найти похожие

17.
153.6
А 43


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Павленко, Т. В.
    Відмінності розвитку комунікативної сфери у дівчат та хлопців підліткового віку [Текст] / Т. В. Павленко // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Житомир : Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2018. - Т. 6 : Психологія обдарованості, Вип. 14. - С. 370-379
УДК
РУБ 153.6
Рубрики: Психологія обдарованості
фывфывфыв:
підлітковий вік -- комунікативні властивості -- кореляційний аналіз -- комунікація -- підліток -- особистісні якості
Аннотация: В статті визначено особистісні якості підлітка, які можуть виступати як внутрішні чинники розвитку комунікативної сфери, а також проаналізовано їх вплив окремо дівчат і хлопців. Порівняння середніх за критерієм Стьюдента та кореляційний аналіз дозволили визначити спільні та відмінні риси у розвитку комунікативної сфери підлітків. Було виявлено, що особистісні якості можуть як позитивно, так і негативно впливати на розвиток комунікативних властивостей. В результаті визначено ряд внутрішніх чинників, працюючи з якими можна сприяти розвитку комунікативних здібностей підлітка. Врахування гендерних відмінностей у розвитку комунікативної сфери даного віку дозволить створювати більш якісні програму розвитку та становлення особистості


Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Имеются экземпляры в отделах: всего 1 : ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

Найти похожие

18.
153
А 43


    Філоненко, Л. А.
    Мотиви асоціальної поведінки підлітків-девіантів [Текст] / Л. А. Філоненко // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2018. - Т. 11 : Психологія особистості. Психологічна допомога особистості, Вип. 17. - С. 231
УДК
РУБ 153
Рубрики: Психологія особистості
фывфывфыв:
підліток-девіант -- мотив -- соціальна дезадаптація -- асоціальна поведінка -- ресоціалізація
Аннотация: У статті висвітлено проблему адаптації підлітків до сучасного соціокультурного середовища. Зокрема вказано, що поведінка підлітків, що відхиляється від соціальної норми та має ознаки девіантності, вимагає до себе інтегративного підходу з урахуванням психологічних, соціальних та особистісних факторів. Розглянуто загальнонаукові підходи до опису мотиваційної сфери особистості. Проаналізовано низку поведінкових стереотипних реакцій, що властиві підліткам, які вчиняють соціальні та антигромадські вчинки. Виялено особливості мотивів підлітків-девіантів, що провокують їх до асоціальної поведінки. Це, зокрема, бажання отримати підтримку, хвалення, позитивні емоційні переживання та уникнути осуду, особливо групового, вираженого гніву, фізичного покарання, погроз у відповідному середовищі; завищені претензії до діяльності й поведінки підлітка, зайві обмеження або гіперопіка, неповага до інтересів підлітка з боку дорослих та оточення; обмеження або відсутність можливості міжособистісного спілкування у відповідному середовищі (сім'я, школа тощо). Обгрунтовано необхідність проходження етапу ресоціалізації для підлітків-девіантів та умови ефективності цього процесу.


Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Имеются экземпляры в отделах: всего 1 : ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

Найти похожие

19.
153(06)
А 43


    Філоненко, Л. А.
    Моделювання процесу формування мотивації досягнення успіху в умовах системних суспільних змін: теоретичний та практичний аспекти [Текст] / Л. А. Філоненко // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Житомир : Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2018. - Т. 11 : Психологія особистості. Психологічна допомога особистості, Вип. 18. - С. 326-345. - Бібліогр.: С. 342-344 (8 назв)
УДК
РУБ 153(06)
Рубрики: Психологія особистості
   Психологічна допомога особистості

фывфывфыв:
особистість -- підліток -- мотив -- мотивація досягнення -- мотивація уникнення -- порушення соціалізації
Аннотация: роблема поведінки особистості в суспільстві була і є актуальною, особливо гострою вона виявляється на етапі трансформації соціальної системи, під час зміни ціннісних орієнтацій. Розглянуто теоретичний та практичний аспекти моделювання процесу формування мотивації досягнення успіху. Показано, що реалізація програми психологічної корекції мотивації досягнення успіху у підлітків із порушеннями соціалізації, дозволяє здійснити навчання навичкам самопізнання про мотивацію досягнення успіху, розвинути уявлення про потреби і мотиви людей, формуванню цілепокладання і оволодіння технологіями досягнення цілей, здатності аналізувати причини своїх невдач.


Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України(Київ)

Имеются экземпляры в отделах: всего 1 : ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

Найти похожие

20.
15(08)
А 43


    Чорна, І. М.
    Методика підготовки та проведення діагностико-корекційної бесіди з підлітком схильним до девіації [Текст] / І. М. Чорна // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ-Ніжин : ПП Лисенко М. М., 2019. - Т. 14 : Методологія і теорія психології, Вип. 2. - С. 416-426. - Бібліогр.: С. 424 (5 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Методологія і теорія психології
фывфывфыв:
підліток -- девіантний -- бесіда -- діагностика -- корекція -- профілактика -- емоції -- гіперболізація
Аннотация: В статті проаналізовано наукові дослідження змісту та завдань психологічного методу бесіди. Встановлено відсутність методології підготовки та проведення бесіди із підлітком з проявами схильним до девіації. Визначено чотри основних типи бесід із дивіантними підлітками: профілактична, діагностична, корекційна, комбінована. Обгрунтовано необхідність розробки методології підготовки та проведення діагностико-корекційної бесіди. Визначено мету та завдання психологічної бесіди. Розкрито структуру діагностико-корекційної бесіди. Представлено розгорнутий аналіз змісту структурних компонентів методики підготовки бесіди та обгрунтовано їх значущість у процесі підготовки та результативності застосованого метода. Зазначено джерела отримання психологом попередньої інформації та метод їх аналізу. Визначено ймовірні місця для проведення бесіди та прогностично проаналізовано результативність бесіди у відповідності до адекватності обраного місця меті бесіди. Визначено можливих суб'єктів бесіди та умови та доцільність їх залучення, прогностичний ефект від їх присутності. Розкрито технологію формулювання питань та вимоги до їх змістового навантаження. Проаналізовано приклади формулювання питань у відповідності до мети бесіди. Проаналізовано основні умови ефективності бесіди: врахування психофізіологічних особливостей дітей підліткового віку; контроль власного емоційного стану; контроль емоційних проявів підлітка; часовий регламент бесіди; характеристику прийомві отримання достовірної інформації.


Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Заказаны экз-ры для отделов: ЧЗ

Найти похожие

 1-20    21-24 
 
Статистика
за 13.06.2024
Число запросов 60887
Число посетителей 1563
Число заказов 0
© Бібліотека імені академіка М.О. Лавровського
НДУ імені Миколи Гоголя