Главная Упрощенный режим Описание
Авторизация
Фамилия
Пароль
 

Базы данных


Електронний каталог бібліотеки Інституту психології імені Г.С.Костюка НАПН України- результаты поиска

Вид поиска

Область поиска
 Найдено в других БД:Електронний каталог бібліотеки НДУ ім. Миколи Гоголя (106)Електронна бібліотека НДУ ім. Миколи Гоголя (2)
Формат представления найденных документов:
полныйинформационныйкраткий
Отсортировать найденные документы по:
авторузаглавиюгоду изданиятипу документа
Поисковый запрос: <.>K=індивідуальність<.>
Общее количество найденных документов : 15
Показаны документы с 1 по 15
1.
159.923.2+159.923.38
Б 75


    Боднар , Алла Яківна.
    Взаємодія колективності та індивідуальності в стимуляції професійного самовизначення [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Боднар Алла Яківна ; наук. кер. Киричук О. В. ; Ін-т психології АПН України. - Київ, 1994. - 141 с. : табл., рис. - Бібліогр.: с. 121-141. -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія--Професійне самовизначення--Дисертації
фывфывфыв:
колективність -- індивідуальність -- самовизначення -- студенти -- особистість

Держатели документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Доп.точки доступа:
Киричук, О. В. \наук. кер.\; Інститут психології АПН України (Київ)
Экземпляры всего: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Найти похожие

2.
159.9(091)Сікорський+159.928.22
М 12


    Мазяр, Олег Васильович.
    Концептуалізація проблеми обдарованості у працях І. О. Сікорського [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.01 / Мазяр Олег Васильович ; наук. кер. Моляко В. О. ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2013. - 213 с. : табл. - Бібліогр.: с. 173-213. -
УДК
Рубрики: Загальна психологія--Праці І. О. Сікорського--Дисертації
   Загальна психологія--Обдарованість--Дисертації

фывфывфыв:
праці І. О. Сікорського -- творчість -- обдарованість -- особистість -- здібності -- індивідуальність
Аннотация: Дисертація відображає результати дослідження концептуалізації проблеми обдарованості у працях І. О. Сікорського, що здійснювалась на основі розробки фундаментальної проблеми індивідуальності. Розкрито суть цілісного підходу до вивчення індивідуальності і проаналізовані теоретико-методологічні засади досліджень індивідуальних відмінностей та обдарованості у психологічних концепціях кін. ХІХ-поч.ХХст. Систематизовані результати теоретико-емпіричних досліджень І. О. Сікорського і реконструйована запропонована ним ієрархічна структура індивідуальності, що координує взаємодію психобіологічних та соціокультурних властивостей особистості.

Держатели документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Доп.точки доступа:
Моляко, Валентин Олексійович \науч. рук.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Экземпляры всего: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Найти похожие

3.
159.928
М 12


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Мазяр, Олег Васильович.
    Обдарованість як предмет психологічного дослідження на початку ХХ століття [Текстььь] / О. В. Мазяр // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Житомир : Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2015. - Т. 6 : Психологія обдарованості, Вип. 11. - С. 166-173. - Бібліогр.: с. 171-172 (20 назв)
УДК
Рубрики: Психологія обдарованості
фывфывфыв:
індивідуальність -- обдарованість -- вольові здібності -- пізнавальні процеси -- особистісні якості
Аннотация: Означено основні концептуальні положення проблеми обдарованості, які висувалися вченими в кін. ХІХ-поч. ХХ ст. В результаті дослідження індивідуальності на нейропсихологічному, психофізіологічному та соціально-психологічному рівнях було визначено загальні положення функціональної природи і специфіки взаємозв'язку структурних компонентів індивідуальності обдарованих осіб.


Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Имеются экземпляры в отделах: всего 1 : ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

Найти похожие

4.
153.6
А 43


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Лазуренко, Олена Олексіївна.
    Емоційність як особливий психологічний феномен і предмет сучасних досліджень [Текст] / О. О. Лазуренко // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Житомир : Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2013. - Т. 6 : Психологія обдарованості, Вип. 9. - С. 236-243. - Бібліогр.: с. 242-243 (19 назв)
УДК
РУБ 153.6
Рубрики: Психологія обдарованості
фывфывфыв:
емоції -- емоційність -- емоційна сфера -- емоційні переживання -- індивідуальність -- особистість
Аннотация: Стаття присвячена дослідженню концептуальних положень теорії емоцій і емоційності, зроблено спробу розібратися у тлумаченні специфічних особливостей емоційності. Виділено характерні структурні компоненти емоційності, її функції.


Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Имеются экземпляры в отделах: всего 1 : ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

Найти похожие

5.
153.6
А 43


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Олефір, В. П.
    Модель розвитку індивідуальності молодшого школяра у сфері музичної діяльності [Текст] / В. П. Олефір // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Житомир : Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2013. - Т. 6 : Психологія обдарованості, Вип. 9. - С. 354-362. - Бібліогр.: С. 362 (7 назв)
УДК
РУБ 153.6
Рубрики: Психологія обдарованості
фывфывфыв:
індивідуальність -- музичні здібності -- розвивальне навчання
Аннотация: У статті запропонована та теоретично обгрунтована модель розвитку інтегральної індивідуальності молодшого школяра, вона відображає зв'язок загально-психологічних, музичних характеристиках та психолого-педагогічних методів розвивального навчання.


Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Имеются экземпляры в отделах: всего 1 : ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

Найти похожие

6.
159.9.015+159.92
П 86


   
    Психосинергетичні особливості сталих та кризових періодів життя людини [Електронний ресурс] : монографія / М-Л. А. Чепа [и др.]. ; за ред. М-Л. А. Чепа ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ : Педагогічна думка, 2015. - 197 с. - Режим доступу: http://lib.iitta.gov.ua/10148/. - Назва з екрану. - Дата звернення: 26.09.2017. - Б. ц.
    Содержание:
Чепа, Мирослав-Любомир Андрійович. Можливості синергетичної парадигми в процесі теоретичного осмислення сталих та кризових періодів розвитку людини / М-Л. А . Чепа. - С. 6-15
Маценко, Віктор Федорович. Загальнопсихологічні проблеми становлення індивідуальності людини на кризових та сталих періодах її розвитку / В. Ф. Маценко. - С. 16-48
Маценко, Ж. М. Психологічні особливості виникнення та перебігу кризових тенденцій в процесі розвитку духовності людини / Ж. М. Маценко. - С. 49-83
Терещук, Ангеліна Дмитрівна. Особливості афективної поведінки на сталих та кризових періодах розвитку / А. Д. Терещук. - С. 84-106
Чайка, Галина Василівна. Вплив віртуального простору на ціннісно-смислову сферу особистості в кризові періоди / Г. В. Чайка. - С. 107-137
Пупцева, Тетяна Вікторівна. Психологічні аспекти мотивації особистості в період переживання кризового стану / Т. В. Пупцева. - С. 138-152
УДК
Рубрики: Психологія особистості
фывфывфыв:
особистість -- кризові стани -- синергетичний підхід -- розвиток людини -- індивідуальність -- духовність -- мотивація
Аннотация: У колективній монографії, підготовленій науковцями лабораторії загальної та етнічної психології Інституту психології імені Г.С. Костюка НАПН України, досліджено найпоширеніші конфліктогенні ситуації, що спричинюють виникнення кризових явищ у різних складових духовності, визначено типи конфліктів, що виникають внаслідок зазначених вище ситуацій, виявлено негативні кризові явища, що детерміновані різними ти-пами конфліктів. Досліджено динаміку зазначених конфліктів. Виокремлено та розкрито суб’єктивні та об’єктивні чинники виникнення кризових періодів становлення індивідуальності. Розроблено понятійний апарат дослідження. Проведено психологічний аналіз та типологізацію конфліктів, що виникають під час становлення окремих складових особистості. Доведено, що джерелом розвитку особистості є переломні вікові кризи, що вимагають зміни ставлення до себе і свого життя, перебудови системи саморегуляції. З’ясовано, яким чином усвідомлене адекватне бачення власного життя стимулює пошук конструктивних виходів із кризи та мобілізує внутрішні ресурси до певних еволюційних змін в житті. Монографія адресована психологам-науковцям та практичним психологам, викладачам, педагогам, аспірантам, студентам ВНЗ.
Есть полнотекстовые версии (для доступа требуется авторизация)
Держатели документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Доп.точки доступа:
Чепа, Мирослав-Любомир Андрійович; Маценко, Віктор Федорович; Маценко, Ж. М.; Терещук, Ангеліна Дмитрівна; Бугайова, Наталія Михайлівна; Пупцева, Тетяна Вікторівна; Чайка, Галина Василівна; Чепа, Мирослав-Любомир Андрійович \за ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Свободных экз. нет
Найти похожие


7.
153
А 43


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Хомич, Галина Олексіївна.
    Актуальні аспекти підготовки фахівців до надання психологічної допомоги учасникам бойових дій [Текстььь] / Г. О. Хомич // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : ТОВ "Талком", 2017. - Т. 11 : Психологія особистості. Психологічна допомога особистості, Вип. 15. - С. 571-578. - Бібліогр.: с. 577-578 (5 назв)
УДК
РУБ 153
Рубрики: Психологія особистості--Психологічна допомога особистості
фывфывфыв:
психологічна допомога особистості -- особистісний ресурс -- кризове консультування -- психологічна реабілітація -- гуманістична модель -- детермінованість -- індивідуальність -- когнітивні порушення
Аннотация: У статті розглядаються організаційні та методологічні засади підготовки психологів до надання спеціалізованої допомоги учасникам бойових дій. Зокрема, розкриваються особливості формування особистісної готовності психолога до роботи з учасниками АТО; систему принципів та механізмів психологічного впливу у процесі професійної взаємодії, окреслені перспективи спеціалізованого навчання. Головна мета психологічних впливів - допомогти бійцю зрозуміти, що він сам здатний взяти відповідальність за своє життя, активізувавши внутрішні сили на погашення негативних наслідків стресової ситуації, зосередитись на нових перспективах, оцінивши особистісний потенціал та власні компетенції.


Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Имеются экземпляры в отделах: всего 1 : ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

Найти похожие

8.
15(08)
А 43


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Гоцуляк, Наталія Євгенівна.
    Креативність як показник розвитку професійної діяльності викладача ЗВО [Текст] / Н. Є. Гоцуляк, Н. С. Славіна, С. О. Ренке // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Житомир : Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2019. - Т. 6 : Психологія обдарованості, Вип. 15. - С. 156-162. - Бібліогр.: с. 162 (6 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Психологія обдарованості
фывфывфыв:
креативність -- розвиток -- особистість -- індивідуальність -- професійна діяльність -- викладач ЗВО
Аннотация: У статті представлено науково-теоретичний аналіз стану розробки проблеми креативності як показника розвитку професійної діяльності викладача закладу вищої освіти (ЗВО). Розглянуто підходи різних наукових шкіл. Визначено, що буть-якій системі освіти притаманний консерватизм, оскільки вона змушена трансформувати відповідним чином знання й інші культурні цінності. Зазначено, що у процесі комплексного рішення проблеми розкриття психологічних механізмів професійної креативності й умов розвитку діяльності викладача ЗВО провідне положення займає визначення сутності справді професійної педагогічної діяльності.


Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Славіна, Наталія Сергіївна; Ренке, С. О.; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Имеются экземпляры в отделах: всего 1 : ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

Найти похожие

9.
15(02)
С 13


    Савчин, М.
    Загальна психологія [Текст] : навчальний посібник для студентів вищих педагогічних закладів. Ч . 2 / М. Савчин. - Дрогобич : [Відродження], 1998. - 147 с. - 4.00 грн.
УДК
РУБ 15(02)
Рубрики: Підручник з психології
фывфывфыв:
інтелектуальна сфера особистості -- емоції -- воля -- індивідуальність

Экземпляры всего: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Найти похожие

10.
15(08)
А 43


    Акімова, Л. Н.
    Структурні компоненти психологічної зрілості особистості [Текст] / Л. Н. Акімова // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ-Ніжин : ПП Лисенко М. М., 2019. - Т. 14 : Методологія і теорія психології, Вип. 2. - С. 16-24. - Бібліогр.: с. 23-25 (13 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Методологія і теорія психології
фывфывфыв:
особистість -- зрілість -- індивідуальність -- ідентичність -- акме -- деперсоналізація
Аннотация: На підставі теоретичного дискурсу поняття "психологічна зрілість" розглядається проблема щодо визначення природи зрілості та її критеріїв. Акцентується увага на багатогранності феномену зрілості котрий описується інтропсихологічними (індивідуально-психологічними) та інтерпсихологічними (соціально-психологічними) критеріями. Йдеться пошук інтегральної характеристики психологічної зрілості яка спрямовує особистість на досягнення акме. Доводиться, що для досягнення зрілості особистість має вирішити внутрішній конфлікт між самоактуалізацією та адаптацією. За результатами емпіричного дослідження студентської молоді представлена компонентна структура особистісної зрілості. Структура зрілості розглядається як динамічне системне утворення, що організують п'ять компонентів до складу яких входять особистісні диспозиції в значенні функцій его-ідентичності. У складі компонент визначені диспозиціїї які перешкоджають адаптації і самоактуалізації особистості. Їх спотворене формування уповільнює досягнення зрілості негативно впливаючи на життєдіяльність студентів за різних умов та чинників.


Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Заказаны экз-ры для отделов: ЧЗ

Найти похожие

11.
15(08)
А 43


    Хохліна, О. П.
    Проблема змісту особистості як базової категорії психології [Текст] / О. П. Хохліна // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ-Ніжин : ПП Лисенко М. М., 2019. - Т. 14 : Методологія і теорія психології, Вип. 2. - С. 388-397. - Бібліогр. с. 395-396 (5 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Методологія і теорія психології
фывфывфыв:
особистість -- людина -- індивід -- індивідуальність -- об'єкт та суб'єкт впливів -- біологічні та соціальні умови -- соціалізація -- індивідуалізація -- ознаки та критерії сформованості особистості
Аннотация: У статті висвітлено результати теоретичного вивчення проблеми змісту особистості як базової категорії психології. Концептуальне уявлення про особистість є необхідною складовою теоретико-методологічних засад наукової та практичної діяльності психолога, проведення конкретного психологічного дослідження та надання психологічної допомоги клієнтові. Розкриття змісту категорії здійснюється на основі з'ясування найважливішого у визначенні суті особистості, детермінації її становлення, ознак та критеріїв сформованості. Основою для визначення особистості слугував порівняльний аналіз споріднених понять "людина", "індивід", "індивідуальність". Важливим для розуміння особистості виявилося і використання дотичних понять - "об'єкт" та "суб'єкт" впливів. Відмічається, що якщо людина-індивід - це носій біологічних (природних) властивостей, то людина-особистість є носієм соціально-зумовлених властивостей. Людина ж як індивідуальність - це носій єдності неповторних в ній біологічних та соціально-зумовлених особливостей. Повнота ж розгляду особистості забезпечується її розумінням як об'єкта так суб'єкта впливів. У результаті особистість визначається як саморегульоване системне утворення, що складається з соціально-значущих психічних властивостей, які забезпечують вибірковість відношень та регуляцію поведінки людини як поведінки суб'єкта активності, в тому числі щодо себе, свого розвитку. У статті розкриття змісту категорії особистості пов'язується також з розглядом проблеми причинної зумовленості становлення явища в аспекті біологічної й соціальної детермінації та в аспекті детермінації процесами соціалізації й індивідуалізації; проблеми ознак, критеріїв та рівнів сформованості особистості. Зокрема, як ознаки особистості визначаються відносна сталість, певна прогнозованість, наявності стрижня, стійкий психічний склад людини, особистісна рефлексія, духовність, а також цілісність, унікальність, активність, вираження, відкритість, саморегуляція. Як критерії сформованості особистості відмічається ефективність діяльності, успішність життєвого шляху; максимальна самореалізація (професійна та ексзестенційна задоволеність); досягнення найвищого рівня розвитку (реалізація здібностей); як інтегративний критерій розглядається зрілість особистості.


Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Заказаны экз-ры для отделов: ЧЗ

Найти похожие

12.
15(08)
А 43


    Подшивайлов, Ф. М.
    Пошук синергетичних ефектів взаємодії системоутворювальних параметрів академічної обдарованості [Текст] / Ф. М. Подшивайлов // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : Фенікс, 2019. - Т. 12 : Психологія творчості, Вип. 26. - С. 262-276. - Бібліогр.: с. 274-275 (7 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Психологія творчості
фывфывфыв:
синергетичний ефект взаємодії -- системоутворювальні параметри -- академічна обдарованість -- амбівалентність -- людина -- особистість -- індивідуальність -- інтелектуальна сфера -- мотиваційна сфера -- експертна сфера -- вербальні здібності -- невербальні здібності -- моделювання типології -- типологія особистості -- мотивація досягнень
Аннотация: У статті представлено аксіоматичні положення та метод змістового системного аналізу для дослідження соціальних і психологічних явищ з нелінійно залежними параметрами, які стали вихідними умовами дослідження. Визначено поняття "синергетичний ефект взаємодії", "автоколивальний ефект взаємодії". Показана амбівалентність поняття "академічна заборгованість". На основі аналізу взаємодії мотиваційної та інтелектуальної сфери побудовано моделі експертної сфери особистості, експертної сфери індивідуальності і експертної сфери людини як синергетичних ефектів взаємодії відповідних параметрів. Виділено дев'ять системоутворювальних параметрів академічної обдарованості людини: інтелектуальна сфера людини, інтелектуальна сфера особистості, інтелектуальна сфера індивідуальності, експертна сфера людини (мотивація досягнень), експертна сфера індивідуальності, мисленнєва сфера індивідуальності, мотиваційна сфера особистості, мотиваційна сфера людини. Інтегральним системоутворювальним параметром академічної обдарованості є експертна сфера людини (мотивація досягнень). Мотивація досягнень може виступити індивідуальним маркером обдарованої людини.


Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Имеются экземпляры в отделах: всего 1 : ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

Найти похожие

13.
15(08)
А 43


    Гощіцький, А. В.
    Вираження конфлікту між психічним та тілесним у давньому мистецтві [Текст] / А. В. Гощіцький // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : Фенікс, 2020. - Т. 12 : Психологія творчості, Вип. 27. - С. 74-80. - Бібліогр.: с. 78-80 (16 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Психологія творчості
фывфывфыв:
психологія мистецтва -- первісне мистецтво -- палеолітичні Венери -- Баубо -- Англь-Сюр-Англен -- психологія сприйняття -- індивідуальність людини -- сексуальність
Аннотация: У даній розвідці, розглянуто один з типів Палеолітичних Венер - зображення нижньої частини жіночого тіла, від живота униз до ніг (створених на двох відомих пам'ятках - Англь-Сюр-Англен та у печері Шове), а також вірогідні аналоги з пізніших часів. Про подібні жіночі образи йдеться у дослідженні Зігмунда Фройда. Вони виражені в античних фігурах Баубо, сучасних карекатурах та позасвідомих фантазіях у деяких випадках неврозу. Ймовірно, що у випадках виявлених Фройдом, дані явища, якимось чином, "нав'язливо" намагаються проявитись у спотвореному вигляді, як рудименти психіки. Припускаємо, що як у палеоліті так і в пізніші часи зображена боротьба між психічною та тілесною сторонами людського існування, які є двома полюсами однієї і тієї ж душі.


Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Имеются экземпляры в отделах: всего 1 : ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

Найти похожие

14.
15(08)
А 43


    Москаленко, В. В.
    Єдність типового та індивідуального як атрибуту особистості [Текст] / В. В. Москаленко // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Житомир : Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2020. - Т. 6 : Психологія обдарованості, Вип. 17. - С. 25-32. - Бібліогр.: с. 31-32 (7 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Психологія обдарованості
фывфывфыв:
особистість -- індивідуальність -- соціальний тип особистості -- принцип єдності типізації та індивідуалізації особистості -- атрибут особистості -- суперечність соціального та індивідуального -- система форм культури
Аннотация: В статті аналізується принцип єдності типізації та індивідуалізації в теорії особистості через розкриття змісту категорій "індивідуальність" і "соціальний тип" людини. Соціальний тип людини визначено як однаковість у членів спільности властивостей особистості, які потрібні для організації життєдіяльності цієї спільноти. Індивідуальність особистості розглядається як форма здійснення її соціального розвитку, як своєрідне (особливе) виявлення "загальності" людського. Показано, що індивідуальність - це не лише риса, якість, характеристика, що існує поряд з особистістю, а сама особистість, яка є дзеркалом світу. Індивідуальне життя людини вміщує в собі життя роду у згорнутій формі, в результаті чого відбувається зміни особистості як індивідуальності. Водночас індивідуальне (одиничне) як елемент будь-якої системи (загальне), вміщуючи в собі всі складові системи загального (типового), не тільки змінюється, але й завдяки конструюванню особливих зв'язків із іншими елементами системи, детермінує зміну всієї системи (соціально-типового). Так завдяки єдності типізації та індивідуалізації формується особистість.


Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Имеются экземпляры в отделах: всего 1 : ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

Найти похожие

15.
159.92:305-055.2
К 61


    Колобова, Ірина Борисівна.
    Психологічні особливості наративного конструювання особистісного досвіду розлученими жінками [Рукопис] : дис. ... д-ра ф-фії: 19.00.05 / І. Б. Колобова ; наук. кер. С. Ю. Рудницька ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2023. - 235 с. : табл. + 1 додатки 54 с. - Бібліогр.: с.213-234 (224 назви). -
УДК
Рубрики: Соціальна психологія
фывфывфыв:
психологічні особливості -- наратив -- конструювання -- особистість -- жінки -- шлюб -- партнери -- подружжя -- проектування -- ціннісно-орієнтаційна єдність -- психологічне благополуччя -- особистісний потенціал -- індивідуальність -- суб'єктність -- смисл
Аннотация: Дисертацію присвячено проблемі наративного конструювання особистісного досвіду в межах психолого-герменевтичного підходу, зокрема події розвірвання шлюбу. Розв'язання цієї проблеми полягає у визначенні невід'ємних складових наративного конструювання досвіду, створенні процедури виокремлення наративних стратегій, обгрунтуванні та апробації програми наративного конструювання досвіду для здійснення психологічної підтримки розлучених жінок. Основною метою дослідження є визначення психологічних детермінант, механізмів і стратегій наративного конструювання особистісного досвіду розлученими жінками. Ефективній реалізації цієї мети сприяло окреслення та вирішення завдань, у межах яких проаналізовано стан теоретико-методологічної розробленості проблеми конструювання особистісного досвіду в психології; визначено структурно-процесуальні та змістові складові наративного конструювання досвіду особистості; розроблено методичний інструментарій для виокремлення основних складових конструювання досвіду особистості; емпірично визначено психологічні особливості наративного конструювання особистісного досвіду розлученими жінками; розроблено й апробовано процедуру наративного конструювання досвіду як засобу психологічної підтримки розлучених жінок.

Держатели документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Доп.точки доступа:
Рудницька, Світлана Юріївна \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Экземпляры всего: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Найти похожие

 
Статистика
за 12.06.2024
Число запросов 37757
Число посетителей 1595
Число заказов 0
© Бібліотека імені академіка М.О. Лавровського
НДУ імені Миколи Гоголя