Головна Спрощенний режим Опис
Авторизація
Прізвище
Пароль
 

Бази даних


Електронний каталог бібліотеки Інституту психології імені Г.С.Костюка НАПН України- результати пошуку

Вид пошуку

Зона пошуку
у знайденому
 Знайдено у інших БД:Електронний каталог бібліотеки НДУ ім. Миколи Гоголя (43)
Формат представлення знайдених документів:
повнийінформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: <.>K=інтуїція<.>
Загальна кількість знайдених документів : 13
Показані документи с 1 за 10
 1-10    11-13 
1.
159.956.2
Р 34


    Резникова, Наталія Валеріївна.
    Інтуїтивний компонент у структурі когнітивного стилю навчальної діяльності студентів [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.01 / Резникова Наталія Валеріївна ; наук. кер. Максименко С. Д. ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2012. - 202 с. : табл., рис. - Бібліогр.: с. 170-193. -
УДК
Рубрики: Загальна психологія--Інтуїція--Дисертації
   Вікова психологія--Студенти--Дисертації

Кл.слова (ненормовані):
інтуїтивне мислення -- когнітивні стилі -- інтуїтивний компонент -- навчальна діяльність -- навчальні завдання -- студенти
Анотація: Дисертація присвячена теоретичному й експериментальному дослідженню специфіки прояву інтуїтивних кормпонентів в структурі когнітивного стилю навчально-пізнавальної діяльності студентів комп`ютерно-математичних спеціальностей класичного університету. Проаналізовані загальні теоретичні концепції та підходи до проблеми інтуїтивного пізнання з позиції психологічної науки. Визначено сукупність ознак домінування інтуїтивного або аналітичного компонентів когнітивного стилю в сприйнятті й переробці навчальної інформації. Виокремлені змістовні стильові відмінності інтуїтивного або аналітичного засобу переробки інформації на матеріалі розв`язання студентами навчальних завдань, у яких об`єктивно надається можливість використання інтуїції. Виявлені розбіжності в особливостях та стратегіях формування понять у студентів з домінування інтуїтивного або аналітичного компонента у структурі когнітивного стилю. Показано, що в навчальних ситуаціях, які актуалізують застосуівання інтуїції у мисленнєвій діяльності студентів, функціонують стилі розв`язання навчальних завдань з різним ступенем означеності інтуїтивного або аналітичного компонентів когнітивного стилю, і інтуїтивний компонент у структурі когнітивного стилю визначається вираженістю згорнутих миттєвих підсвідомих умовиводів при розв`язанні завдань. Встановлено зв`язки успішності розв`язання різних за структурою навчальних завдань і особливостей стратегій формування понять з вираженістю інтуїтивного або аналітичного компонента когнітивного стилю студентів. Результати роботи можуть бути використані при розробці методик викладання, орієнтованих на діагностику й розвиток інтуїтивного компонента в структурі когнітивного стилю навчально-пізнавальної діяльності студентів.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Максименко, Сергій Дмитрович \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

2.
159.954/.956
М 74


    Мойсеєнко, Лідія Анатоліївна.
    Психологія творчого математичного мислення студентів [Рукопис] : дис. ... д-ра психол. наук: 19.00.01 / Мойсеєнко Лідія Анватоліївна ; наук. конс. Моляко В. О. ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка АПН України. - Київ, 2005. - 504 с. : табл., рис. - Библиогр.: с. 437-472. -
УДК
Рубрики: Загальна психологія--Творче мислення--Дисертації
Кл.слова (ненормовані):
творче мислення -- математичне мислення -- МИСЛЕННЯ -- РОЗВ'ЯЗАННЯ ЗАДАЧ -- ТВОРЧІ задачі -- розуміння -- інтуїція -- мовленнєвий акт
Анотація: В дослідженні проаналізовано результати психологічних досліджень творчого мисленнєвого процесу та розроблено теоретико-експериментальний підхід до вивчення проблеми творчого математичного мислення. Проаналізовано процес розуміння студентами творчих математичних задач впродовж їх розв'язування. Досліджено динаміку процесу формування гіпотези розв'язку творчої математичної задачі та визначено зміст мисленнєвих тенденцій, що спрямовують пошукові дії при розв'язанні математичних задач різних класів. З'ясовано зміст та механізми деяких неусвідомлених мисленнєвих актів студентів, що мали місце впродовж пошуку розв'язку творчих математичних задач. Розкрито сутність поняття стилю математичного мислення.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Моляко, Валентин Олексійович \наук. консультант.\; Ін-т психології ім. Г.С. Костюка АПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

3.
159.942:159.956+378-057.875:159.9-051
П 64


    Потапова, Валентина Дмитрівна.
    Розвиток функціональної системи інтуїтивно- почуттєвого відображення у майбутніх психологів [Рукопись] : дис. ... д-ра психол. наук: 19.00.01 / Потапова Валентина Дмитрівна ; наук. конс. Максименко С. Д. ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка АПН України. - Київ, 2005. - 459 с. : табл., рис. - Бібліогр.: с. 396-441. -
УДК
Рубрики: Загальна психологія--Інтуїція і почуття--Дисертації
Кл.слова (ненормовані):
ІНТУЇЦІЯ -- інтуїтивно-почуттєве відображення -- майбутні психологи -- професійне навчання -- психомистецький підхід -- принцип процесуальності
Анотація: В дослідженні створена теоретична модель функціональної системи інтуїтивно-почуттєвого відображення, визначені її змістово-процесуальні компоненти. Сконструйовані змістово-процесуальні компоненти предметної діяльності майбутніх психологів. Експериментально перевірена дієздатність функціональної системи інтуїтивно-почуттєвого відображення та її ефективність у процесі навчання. Виявлена міра впливу гуманістично спрямованих та гуманітарно забезпечених умов навчання на розвиток функціональної системи інтуїтивно-почуттєвого відображення.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \наук. консультант.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка АПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

4.
159.9.01
Д 93


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Дьяконов, Г. В.
    Психологічне дослідження духовної онтології П.О. Флоренського [Текст] / Г. В. Дьяконов // Проблеми загальної та педагогічної психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : Гнозіс, 2013. - Т. 15, ч. 2. - С. 82-89. - Бібліогр.: с. 88-89 (19 назв)
УДК

Кл.слова (ненормовані):
духовність -- онтологія -- діалог -- особистість -- діалектика -- антиномія -- інтуїція -- дискурсія -- мислення -- мовлення
Анотація: У статті розглядаються філософсько-онтологічні ідеї вітчизняного мислителя П.О. Флоренського, які розкривають сутність і основи духовного буття людської особистості.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

5.
159.928
Н 59


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Нечаєва, Ольга Сергіївна.
    Психологічні умови побудови шкільного освітнього середовища для обдарованих підлітків [Текст] / О. С. Нечаєва // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Житомир : Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2015. - Т. 6 : Психологія обдарованості, Вип. 10. - С. 199-207. - Бібліогр.: с. 205-206 (17 назв). - Зміст: Київська школа психології творчості : трансформація ідейних праобразів в системі конструктології / В. О. Моляко. Методологічне підгрунтя феномена віри у філософських наукових джерелах / Ю. А. Алексєєва. Особливості стратегій розв'язування студентами конструктивно-технічних задач / Л. В. Березова. Активізація творчого сприймання на етапі дитинства / І. М. Біла. Особливості сприймання та інтерпретації сюжетних картин дітьми дошкільного віку / Н. А. Ваганова. Аналіз застосування методів психокорекції у спортивній діяльності / Н. Л. Височіна. Готовність кандидатів у водії до управління автомобілем / М. В. Гаража. Методологічні засади реконструкції міжсуб'єктної інтеракції в командах / В. В. Горбунова. Протонаративи як ціннісно-смислові регулятори проектування життєвих реалій / І. Л. Гудінова. Дослідження розвитку професійно-психологічних якостей та творчих здібностей працівників спецпідрозділів МВС України / В. Є. Гурський. Абнотивність як здатність до творчої діяльності викладача вищої школи / Т. І. Доцевич. Інтернет-спілкування як чинник когнітивних перетворень підлітків / О. В. Зінченко. У пошуках людської душі / В. В. Кириченко. Сприймання релігійної інформації через символ, образ, знак / Е. В. Кіричевська. Мотиваційна грамотність особистості як предмет психологічного дослідження / В. О. Климчук. Тренінг "Профілактика професійного вигорання персоналу оперативно-рятувальної служби ДСНС України" / Ю. Г. Ковровський. Психологічна характеристика психосоціотипу творчої особистості юнацького віку / О. А. Кривопишина. Психологічний механізм парадоксалізації понять як способу мислення в творчій конструктології / О. С. Кущ. Елементи творчості у професійній діяльності машиніста локомотива / О. В. Лещенко. Вплив мисленнєвого стилю на характер перебігу процесу розуміння творчої математичної задачі / Л. А. Мойсеєнко. Особливості змістовних характеристик структурних компонентів уявлень студентів про соціально успішну людину / В. В. Москаленко. Спостережливість як індикатор творчого сприймання / Н. В. Медведева. Взаємодія потреб і здібностей у розвитку творчо обдарованої особистості / О. Л. Музика. Психологічна модель готовності офіцера-прикордонника до професійної діяльності / С. А. Мул. До проблеми оцінкових ставлень у психологічній теорії самосвідомості П. Р. Чамати / Н. І. Мусіяка. Психологічні особливості сприймання екранної інформації / Л. М. Найдьонова. Теоретико-емпіричний аналіз взаємозв'язку складових ЕQ в старшокласників / І. В. Опанасюк. Психодіагностика та психокорекція емоційного вигорання у соціальних працівників / О. А. Панченко [и др.]. Темпоральний параметр психологічної готовності до екстренних дій / В. В. Плохіх. Співвідношення мотивації досягнення успіху і мотивації уникнення невдач : від біполярності в теорії до квадріполярності на практиці / Ф. М. Подшивайлов. Психологічні особливості професійної самодетермінації майбутніх фахівців економічного профілю / Н. І. Радченко. Інтуїція у процесі формування гіпотези розв'язку політичних задач / Т. М. Траверсе. Творче сприймання інформації учнями за умов її дефіциту / Т. Н. Третяк. Від адаптації до життєтворчості : дослідження конструкту соціальної креативності / І. О. Філенко. Креативність як особистісна характеристика студента-дизайнера / Я. В. Чеботова. Теоретичні засади дослідження етнічної самосвідомості в зарубіжній соціальній психології / Ю. В. Шапаренко. Результати впровадження комплексної програми розвитку полікультурної компетенції особистості в процесі оволодіння навиками іноземної мови / С. Ф. Шаркова. Діагностика комунікативних навичок ведення переговорів у студентів-міжнародників / Ю. П. Шатило.
УДК

Кл.слова (ненормовані):
обдарована особистість -- інтелектуальна обдарованість -- освітнє середовище -- обдаровані підлітки
Анотація: Стаття присвячена проблемам дослідження психологічних характеристик розвивального освітнього середовища в контексті розвитку обдарованої особистості. Описуються психологічні умови моделювання шкільного освітнього середовища для обдарованих учнів підліткового віку, основні та специфічні принципи побудови розвивального освітнього середовища для обдарованих.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Мінакова, О. М.; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

6.
151.51
А 43


    UA.Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ).
    Актуальні проблеми психології [Текст] : збірник наукових праць. Т. 12. Психологія творчості. Вип. 20 / За ред. С. Д. Максименка ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ : Фенікс, 2014. - 376 с. : табл., рис. - 22.00 р.
    Зміст:
Моляко, Валентин Олексійович. Київська школа психології творчості : трансформація ідейних праобразів в системі конструктології / В. О. Моляко. - С .7-17. - Бібліогр.: с. 15-16 (20 назв)
Алексєєва, Ю. А. Методологічне підгрунтя феномена віри у філософських наукових джерелах / Ю. А. Алексєєва. - С .18-29. - Бібліогр.: с. 27-28 (24 назви)
Березова, Л. В. Особливості стратегій розв'язування студентами конструктивно-технічних задач / Л. В. Березова. - С .30-37. - Бібліогр.: с. 36 (11 назв)
Біла, Ірина Миколаївна. Активізація творчого сприймання на етапі дитинства / І. М. Біла. - С .38-47. - Бібліогр.: с. 46 (6 назв)
Ваганова, Наталія Аркадіївна. Особливості сприймання та інтерпретації сюжетних картин дітьми дошкільного віку / Н. А. Ваганова. - С .47-56. - Бібліогр.: с. 54-55 (10 назв)
Височіна, Н. Л. Аналіз застосування методів психокорекції у спортивній діяльності / Н. Л. Височіна. - С .56-64. - Бібліогр.: с. 63 (7 назв)
Гаража, М. В. Готовність кандидатів у водії до управління автомобілем / М. В. Гаража. - С .64-72. - Бібліогр.: с. 70-71 (8 назв)
Горбунова, Вікторія Валеріївна. Методологічні засади реконструкції міжсуб'єктної інтеракції в командах / В. В. Горбунова. - С .72-79. - Бібліогр.: с. 78 (15 назв)
Гудінова, І. Л. Протонаративи як ціннісно-смислові регулятори проектування життєвих реалій / І. Л. Гудінова. - С .79-88. - Бібліогр.: с. 87-88 (20 назв)
Гурський, В. Є. Дослідження розвитку професійно-психологічних якостей та творчих здібностей працівників спецпідрозділів МВС України / В. Є. Гурський. - С .89-98. - Бібліогр.: с. 96 (8 назв)
Доцевич, Т. І. Абнотивність як здатність до творчої діяльності викладача вищої школи / Т. І. Доцевич. - С .98-106. - Бібліогр.: с. 105 (6 назв) : рис.
Зінченко, Олександр Володимирович. Інтернет-спілкування як чинник когнітивних перетворень підлітків / О. В. Зінченко. - С .106-115. - Бібліогр.: с.113-114 (15 назв)
Кириченко, Віктор Васильович. У пошуках людської душі / В. В. Кириченко. - С .116-122. - Бібліогр.: с. 121-122 (15 назв)
Кіричевська, Елеонора Всеволодівна. Сприймання релігійної інформації через символ, образ, знак / Е. В. Кіричевська. - С .123-131. - Бібліогр.: с. 130 (8 назв)
Климчук, В. О. Мотиваційна грамотність особистості як предмет психологічного дослідження / В. О. Климчук. - С .131-138. - Бібліогр.: с. 136-137 (13 назв) : табл.
Ковровський, Ю. Г. Тренінг "Профілактика професійного вигорання персоналу оперативно-рятувальної служби ДСНС України" / Ю. Г. Ковровський. - С .138-146. - Бібліогр.: с. 146 (10 назв) : табл.
Кривопишина, Олена Анатоліївна. Психологічна характеристика психосоціотипу творчої особистості юнацького віку / О. А. Кривопишина. - С .147-154. - Бібліогр.: с.153 (3 назви) : рис.
Кущ, Олександр Сергійович. Психологічний механізм парадоксалізації понять як способу мислення в творчій конструктології / О. С. Кущ. - С .154-164. - Бібліогр.: с. 162-163 (11 назв)
Лещенко, О. В. Елементи творчості у професійній діяльності машиніста локомотива / О. В. Лещенко. - С .164-171. - Бібліогр.: с. 169-170 (9 назв)
Мойсеєнко, Лідія Анатоліївна. Вплив мисленнєвого стилю на характер перебігу процесу розуміння творчої математичної задачі / Л. А. Мойсеєнко. - С .171-190. - Бібліогр.: с. 189-190 (33 назви)
Москаленко, Валентина Володимирівна. Особливості змістовних характеристик структурних компонентів уявлень студентів про соціально успішну людину / В. В. Москаленко. - С .191-203. - Бібліогр.: с. 201-202 (11 назв)
Медведева, Надія Віталіївна. Спостережливість як індикатор творчого сприймання / Н. В. Медведева. - С .203-213. - Бібліогр.: с. 212 (9 назв)
Музика, Олександр Леонідович. Взаємодія потреб і здібностей у розвитку творчо обдарованої особистості / О. Л. Музика. - С .213-228. - Бібліогр.: с. 225-226 (31 назва)
Мул, Сергій Анатолійович. Психологічна модель готовності офіцера-прикордонника до професійної діяльності / С. А. Мул. - С .228-237. - Бібліогр.: с. 236 (4 назви)
Мусіяка, Наталія Іванівна. До проблеми оцінкових ставлень у психологічній теорії самосвідомості П. Р. Чамати / Н. І. Мусіяка. - С .237-245. - Бібліогр.: с. 244 (10 назв)
Найдьонова, Любов Михайлівна. Психологічні особливості сприймання екранної інформації / Л. М. Найдьонова. - С .245-255. - Бібліогр.: с. 254 (13 назв)
Опанасюк, І. В. Теоретико-емпіричний аналіз взаємозв'язку складових ЕQ в старшокласників / І. В. Опанасюк. - С .256-265. - Бібліогр.: с. 264-265 (8 назв) : табл.
Панченко, О. А. Психодіагностика та психокорекція емоційного вигорання у соціальних працівників / О. А. Панченко [и др.]. - С .266-273. - Бібліогр.: с. 273 (6 назв) : рис.
Інші автори: Панченко Л. В., Садчікова О. Г., Мінакова О. М.
Плохіх, В. В. Темпоральний параметр психологічної готовності до екстренних дій / В. В. Плохіх. - С .274-283. - Бібліогр.: с. 282 (9 назв) : рис.
Подшивайлов, Ф. М. Співвідношення мотивації досягнення успіху і мотивації уникнення невдач : від біполярності в теорії до квадріполярності на практиці / Ф. М. Подшивайлов. - С .284-293. - Бібліогр.: с. 291-292 (13 назв) : табл.
Радченко, Н. І. Психологічні особливості професійної самодетермінації майбутніх фахівців економічного профілю / Н. І. Радченко. - С .294-302. - Бібліогр.: с. 301 (14 назв)
Траверсе, Т. М. Інтуїція у процесі формування гіпотези розв'язку політичних задач / Т. М. Траверсе. - С .303-311. - Бібліогр.: с. 310 (16 назв)
Третяк, Тетяна Миколаївна. Творче сприймання інформації учнями за умов її дефіциту / Т. М. Третяк. - С .312-322. - Бібліогр.: с. 322 (4 назви)
Філенко, І. О. Від адаптації до життєтворчості : дослідження конструкту соціальної креативності / І. О. Філенко. - С .323-335. - Бібліогр.: с. 332-334 (26 назв)
Чеботова, Я. В. Креативність як особистісна характеристика студента-дизайнера / Я. В. Чеботова. - С .336-341. - Бібліогр.: с. 340 (14 назв)
Шапаренко, Ю. В. Теоретичні засади дослідження етнічної самосвідомості в зарубіжній соціальній психології / Ю. В. Шапаренко. - С .350-358. - Бібліогр.: с. 349 (17 назв)
Шаркова, С. Ф. Результати впровадження комплексної програми розвитку полікультурної компетенції особистості в процесі оволодіння навиками іноземної мови / С. Ф. Шаркова. - С .350-358. - Бібліогр.: с. 357 (2 назви)
Шатило, Ю. П. Діагностика комунікативних навичок ведення переговорів у студентів-міжнародників / Ю. П. Шатило. - С .358-366. - Бібліогр.: с. 365 (7 назв)
УДК

Кл.слова (ненормовані):
ЗАГАЛЬНА ПСИХОЛОГІЯ

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Мінакова, О. М.
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

7.
159.9:32(075)
Т 65


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Траверсе, Т. М.
    Інтуїція у процесі формування гіпотези розв'язку політичних задач [Текст] / Т. М. Траверсе // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : Фенікс, 2014. - Т. 12 : Психологія творчості, Вип. 20. - С. 303-311. - Бібліогр.: с. 310 (16 назв)
УДК
Рубрики: Загальна психологія
Кл.слова (ненормовані):
політичне мислення -- мислення -- інтуїція -- політична задача -- політичне мислення
Анотація: У статті розглядається інтуїція як компонент політичного мислення у процесі формування гіпотези розв'язку політичних задач.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

8.
151.51
А 43


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Бедлінський, О. І.
    Розвиток чуттєвої інтуїції студента у процесі навчання [Текст] / О. І. Бедлінський, В. О. Бедлінський // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : Фенікс, 2016. - Т. 12 : Психологія творчості, Вип. 22. - С. 31-39. - Бібліогр.: с. 38-39 (9 назв)
УДК
РУБ 151.51
Рубрики: Психологія творчості
Кл.слова (ненормовані):
інтелектуальна інтуїція -- мислення лікаря -- творче мислення -- чуттєва інтуїція
Анотація: У статті розглянуто інтелектуальний та чуттєвий рівні інтуїції, вплив різних рівнів на якість розв'язання творчих задач студентами перших та п'ятих курсів медичного університету. Чуттєва інтуїція розглядається як щонайпотужніший засіб медичної діагностики.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Бедлінський, В.О.; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Є примірники у відділах: всього 2 : ЧЗ (2)
Вільні: ЧЗ (2)

Знайти схожі

9.
151.51
А 43


    Мазяр, Олег Васильович.
    Творчість у психотерапевтичному вимірі [Текст] / О. В. Мазяр // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : Фенікс, 2018. - Т. 12 : Психологія творчості, Вип. 24. - С. 128-135. - Бібліогр.: С. 134-135 (10 назв)
УДК
РУБ 151.51
Рубрики: Психологія творчості
Кл.слова (ненормовані):
творчість -- абсурд -- невроз -- психоз -- психотерапія -- стратегія -- інтуїція -- раціональність
Анотація: Теоретичною основою дослідження є уявлення про бінарний принцип психічної організації людини (ототожнення нетотожних емоційних та когнітивних елементів). Порушення бінарної природи психіки стає причиною і подальшою умовою невротичного розвитку особистості. Відновлення психічної рівноваги може відбуватися за принципами дезабсурдизації, тривіальної абсурдизації, творчої абсурдизації особистості. Творчість є процесом поетапної зміни циклів абсурдизації і дезабсурдизації психічних одиниць, що отримують унікальну конфігурацію і високу продуктивність. Особливого значення набуває процес множення абсурду, результати якого є нетривкими, а відтак такими, що потребують нестереотипного повторення.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

10.
15(5А2.2)П
А 43


    Клименко, Віктор Васильович.
    Психофізіологічна асиметрія півкуль мозку і сервомеханізми у здійсненні наміру людини [Текст] / В. В. Клименко // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : Інформ.-аналіт. агентство, 2018. - Т. 5 : Психофізіологія. Психологія праці. Експериментальна психологія., Вип. 18. - С. 89-106. - Бібліогр.: с. 104-105 (13 назв)
УДК
РУБ 15(5А2.2)П
Рубрики: Психофізіологія
   Психологія праці

   Експериментальна психологія

Кл.слова (ненормовані):
органи психіки -- чуттєво-інтуїтивне -- дискурсивно-логічне -- асиметрія -- сервомеханізми -- корекція -- інтуїція -- гармонія -- тонус -- почерк
Анотація: Дихотомічний аналіз поняття "психіка" виявив, що його обсяг ділиться на два суперечливі один одному видові поняття: чуттєво-інтуїтивні і дискурсивно-логічні органи, якими людина утворює відповідно до функції дві картини довкілля в одному образі. Єдність органів психіки і їхня протилежність спонтанно позначається: анагонізмом- гальмування, придушення і руйнування; синергізмом- комбінованого впливу, що переважає сили окремого органу і діє в одному напрямку; протагоністом - двух перших, режисера і укладача дій і вчинків. Між відображенням і створенням літер рухами руки тягнуться спонтанні процеси долання перекручень, доповнення форм літер і відновлення їхньої гармонії інтуїцією, які залагоджують сервомехамізми: чуттєвими - сенсорні, перцептивні і смислові корекції; дискурсивними - уточнення означень властивостей предмета дій, системи суджень і символізації його досконалості. Найвиразніше симетрія органів психіки відгукується у манері почерку людини: чуттєво-інтуїтивний орган регулює швидкісні рухи лівої руки і хилить літери вліво, дискурсивний- правої і повертає вправо, а протагоніст "ставить" прямовисно або виписує їх колами. Корекції сервомеханізму у швидкому почерку: перетворили майже всі літери на форми "овалів"- геометричні форми знаків, а всі інші "важкі" для руки манери письма відкидали; інтуїція спонтанно відновила гармонію рухів без втручання ззовні зруйнованих сваволею соціальних стандартів; виявили несправності та налаштували психічні механізми на остороги "письмових спазмів" робочих органів; сприяли перенесенню та обміну інформацією і енергією між органами психіки для створення літер за мірками гармонії.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Є примірники у відділах: всього 2 : ЧЗ (2)
Вільні: ЧЗ (2)

Знайти схожі

 1-10    11-13 
 
Статистика
за 24.05.2024
Кількість запитів 7878
Кількість відвідувачів 1233
Кількість замовлень 0
© Бібліотека імені академіка М.О. Лавровського
НДУ імені Миколи Гоголя