159.922.73-056.49(043.5)
П 17


    Папуша, Владислав В'ячеславович.
    Психолого-педагогічні чинники запобігання віктимній поведінці підлітків [Рукопис] : автореф. дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / В. В. Папуша ; наук. кер. Г. В. Ложкін ; Нац. техн. ун-т Укр. "КПІ ім. І Сікорського", Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2018. - 20 с. : табл. -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія--Вікова психологія
Кл.слова (ненормовані):
віктимна поведінка -- підлітковий вік -- чинники -- детермінація -- внутрішні передумови -- реалізація -- корекція
Анотація: Дисертація містить теоретичне узагальнення та нове вирішення проблеми запобігання віктимній поведінці підлітків, зокрема в ній здійснено: е кспериментальне вивчення потенційної віктимності та її реалізації у поведінці підлітків; в иявлено особистісну детермінацію віктимної поведінки підлітків, побудовано факторну конфігурацію індивідуально - психологічних властивостей гіпервіктимних та невіктимних підлітків; проведене експериментальне дослідження впливу дитячо - батьківських стосунків н а віктимність підлітків; описано основні форми прояву насильства в освітньому середовищі школи; теоретично обґрунтовано та експериментально перевірено дієвість психолого - педагогічних чинників запобігання віктимній поведінці підлітків; розроблено та апробов ано авторську програму тренінгу психолого - педагогічної корекції і профілактики віктимної поведінки. Емпіричний аналіз змістових характеристик основних типів віктимної поведінки підлітків здійснено за двома, критеріями: реалізованої та потенційної віктимнос ті. Виявлено, що за шкалою «реалізована віктимність» для третини підлітків властиві показники, що значно перевищують норму. З’ясовано, що віктимність у підлітковому віці є складним, багаторівневим утворенням, яке детерміноване нейродинамічними, психодинамі чними і особистісними властивостями. Різна ступінь виразності віктимності пов’язана із різним рівнем сформованості абсолютних показників нейродинамічних, психодинамічних і особистісних властивостей, а також характером взаємозв’язків між ними. Доведено е фек тивність авторської програми психолого - педагогічної корекції і профілактики прояву підлітками віктимної поведінки, яка проявляється у позитивних змінах: кількість досліджуваних з показниками, що відповідають нормі збільшилася з 53,3 % до76,6 %.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Ложкін, Георгій Володимирович \наук. кер.\; Національний технічний університет України "КПІ імені Ігоря Сікорського" (Київ)Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примірників всього: 2
ЧЗ (2)
Свободны: ЧЗ (2)

159.922.73-056.49(043.5)
П 17


    Папуша, Владислав В'ячеславович.
    Психолого-педагогічні чинники запобігання віктимній поведінці підлітків [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / В. В. Папуша ; наук. керівн. Г. В. Ложкін ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2018. - 270 с. : табл. - Бібліогр.: с. 200-223. -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія--Вікова психологія
Кл.слова (ненормовані):
віктимна поведінка -- підлітковий вік -- чинники -- детермінація -- внутрішні передумови -- реалізація -- корекція
Анотація: Дисертація містить теоретичне узагальнення та нове вирішення проблеми запобігання віктимній поведінці підлітків, зокрема в ній здійснено: експериментальне вивчення потенційної віктимності та її реалізації у поведінці підлітків; виявлено особистісну детермінацію віктимної поведінки підлітків, побудовано факторну конфігурацію індивідуально-психологічних властивостей гіпервіктимних та невіктимних підлітків; проведене експериментальне дослідження впливу дитячо-батьківських стосунків на віктимність підлітків; описано основні форми прояву насильства в освітньому середовищі школи; теоретично обґрунтовано та експериментально перевірено дієвість психолого-педагогічних чинників запобігання віктимній поведінці підлітків; розроблено та апробов ано авторську програму тренінгу психолого-педагогічної корекції і профілактики віктимної поведінки. Емпіричний аналіз змістових характеристик основних типів віктимної поведінки підлітків здійснено за двома, критеріями: реалізованої та потенційної віктимності. Виявлено, що за шкалою «реалізована віктимність» для третини підлітків властиві показники, що значно перевищують норму. З’ясовано, що віктимність у підлітковому віці є складним, багаторівневим утворенням, яке детерміноване нейродинамічними, психодинамічними і особистісними властивостями. Різна ступінь виразності віктимності пов’язана із різним рівнем сформованості абсолютних показників нейродинамічних, психодинамічних і особистісних властивостей, а також характером взаємозв’язків між ними.Доведено ефективність авторської програми психолого-педагогічної корекції і профілактики прояву підлітками віктимної поведінки, яка проявляється у позитивних змінах: кількість досліджуваних з показниками, що відповідають нормі збільшилася з 53,3 % до76,6 %.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Ложкін, Георгій Володимирович \наук. керівн.\; Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)