Л 17 Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ) Лазарук, Т. М. До проблеми становлення життєвих смислів в ранній юності [Текст] / Т. М. Лазарук> // Проблеми загальної та педагогічної психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : Гнозіс, 2013. - Т. 15, ч. 2. - С. 131-139. - Бібліогр.: с. 138 (9назв)
Кл.слова (ненормовані): життєві смисли -- світогляд -- цінності -- психологічна допомога -- діалогічна взаємодія -- ранній юнацький вік Анотація: У статті розглядається поняття життєвих смислів, їх мвсце в свідомості людини, особливості та механізми їх становлення, вплив на характер і життєвий шлях особистості. Розглядається роль педагога та психолога в сприянні становленню ціннісно-смислової сфери. Пропонуються підходи практичної роботи з метою впливу на активізацію процесів формування оптимальних життєвих смислів в ранньому юнацькому віці. Дод.точки доступу: Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ) Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1) Вільні: ЧЗ (1) |
К 88 Куцан, Олена Іванівна. Особливості різновидів заздрісності в ранньому юнацькому віці [Текст] / О. І. Куцан> // Проблеми сучасної психології : Збірник наукових праць / Кам'янець-Подільський нац. ун-т ім. І. Огієнка; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Кам'янець-Подільський : Аксіома, 2015. - Вип. 29. - С. 350-362. - Бібліогр.: с. 360 (12 назв)
Кл.слова (ненормовані): заздрісність -- реакції на успіх -- мотивація -- успіх -- самооцінка -- копінг стратегії -- ранній юнацький вік Анотація: Проаналізовано результати емпіричного дослідження особливостей різновидів заздрісності у ранньому юнацькому віці. Заздрощі розглядаються як система відносин особистості до різних сторін об'єктивної дійсності, що визначає соціально-психологічне ставлення особистості до успіху та супроводжується комплексом негативних емоцій. Виявлено типові об'єкти заздрощів. що стосуються матеріальної, соціальної, актуальної діяльності та особистісної сфери. Дод.точки доступу: Максименко , Сергій Дмитрович \наук. ред.\; Онуфрієва, Ліана Анатоліївна \наук. ред.\ Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1) Вільні: ЧЗ (1) |
Г 81 Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ) Гречуха, Ірина Анатоліївна. Дослідження розвитку літературних здібностей та обдарованості в ранньому юнацькому віці [Текст] / І. А. Гречуха> // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Житомир : Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2015. - Т. 6 : Психологія обдарованості, Вип. 11. - С. 311-317. - Бібліогр.: с. 316-317 (8 назв)
Кл.слова (ненормовані): літературні здібності -- обдарованість -- ранній юнацький вік -- рефлексія здібностей -- творча особистість -- розвиток особистості -- психологічна підтримка -- розвивальна програма Анотація: Описано результати емпіричного дослідження особливостей розвитку літературних здібностей старшокласників та визначаються основні підходи до розроблення розвивальної програми і програми психологічної підтримки літературно обдарованих старшокласників. Дод.точки доступу: Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ) Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1) Вільні: ЧЗ (1) |
Л 87 Лучків, Віталія Зіновіївна. Психологічні особливості розвитку асертивності в юнацькому віці [Рукопис] : автореф. дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / В. З. Лучків ; наук. керівн. Л. П. Журавльова ; НПУ імені М. П. Драгоманова. - Київ, 2017. - 20 с. : табл. -
Кл.слова (ненормовані): асертивність -- асертивні стратегії поведінки -- інтегральна емпатія -- консонансна емпатія -- емпатійна асертивність -- ранній юнацький вік -- зрілий юнацький вік Утримувачі документа: Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23 Дод.точки доступу: Журавльова, Лариса Петрівна \наук. керівн.\; Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України (Київ) Примірників всього: 1 ЧЗ (1) Свободны: ЧЗ (1) |
А 43 Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ) Левицька, Ірина Мирославівна. Концептуальна модель образу фізичного Я дівчат раннього юнацького віку [Текст] / І. М. Левицька, М. І. Попіль> // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Житомир : Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2019. - Т. 6 : Психологія обдарованості, Вип. 15. - С. 218-228. - Бібліогр.: с. 226-228 (13 назв)
Рубрики: Психологія обдарованості Кл.слова (ненормовані): образ тіла -- еталон зовнішньої привабливості -- ранній юнацький вік -- концептуальна модель образу фізичного Я Анотація: У статті досліджено специфіку розвитку образу фізичного Я особистості в період дорослішання, обгрунтовано сутність поняття "образ фізичного Я" у ранньому юнацькому віці та виділено його функції, виявлено етапи становлення образу тіла; виокремлено структурні компоненти та обгрунтовано їх змістове наповнення. Отримані дані можуть слугувати основою для розробки психологічної моделі розвитку та корекції образу фізичного Я особистості в період дорослішання, підвищення активності молодих людей у прагненні піклуватися про своє здоров'я. Дод.точки доступу: Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Попіль, Марія Іванівна; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ) Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1) Вільні: ЧЗ (1) |
А 43 Мамчур, І. В. Психологічні особливості ігрової діяльності як засобу самопізнання старшокласників [Текст] / І. В. Мамчур> // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ-Ніжин : ПП Лисенко М. М., 2019. - Т. 9 : Загальна психологія. Історична психологія. Етнічна психологія., Вип. 12. - С. 147-155. - Бібліогр.: с. 154-155 (12 назв) . - ISBN 2072-4772
Рубрики: Загальна психологія Історична психологія Етнічна психологія Кл.слова (ненормовані): гра -- ігрова діяльність -- модель ігрової діяльності -- самопізнання -- старшокласник -- ранній юнацький вік Анотація: У статті здійснено теоретичний аналіз проблеми ігрової діяльності: узагальнено провідні положення, особливості ігрової діяльності в ранньому юнацькому віці, розкрито специфіку їх впливу на самосвідомість особистості. Акцентовано увагу саме на дії гри на самопізнання старшокласників. Висвітлено моделі ігрової діяльності в ранньому юнацькому віці, визначено особливості соціально-психологічного тренінгу як вагомого засобу ефективного впливу на процес самопізнання особистості старшокласників. Дод.точки доступу: Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\ Є примірники у відділах: всього 2 : ЧЗ (2) Вільні: ЧЗ (2) |
У 68 Уркаєв, Вадим Сергійович. Психокорекція ігрової адиктивної поведінки в осіб раннього юнацького віку [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.04 / В. С. Уркаєв ; наук. кер. Б. В. Плескач ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2021. - 228 с. : табл. + додатки 96 с. - Бібліогр.: с. 205-228 (239 назв). -
Кл.слова (ненормовані): ігрова залежність -- ігрова адиктивна поведінка -- ранній юнацький вік -- порушення самовизначення -- психологічна залежність -- психокорекція -- психокорекція ігрової адиктивної поведінки -- принципи психокорекції -- ефективність психокорекції Анотація: Під ігровою адиктивною поведінкою розуміється основний дохворобний стан (девіація, премобрід) залежності від азартних ігор. У ранньому юнацькому віці агрова адиктивна поведінка пов'язана з порушенням самовизначення, що проявляється в ряді індивідуально-психологічних особливостей. Вибірка дослідження склала 156 осіб, серед яких 124 юнок та 32 юнаків, віком 16-17 років. Ігрова адиктивна поведінка була присутня у 21 особи, що склало 13,47% вибірки. Для вивчення ігрової адиктивної поведінки в ранньому юнацькому віці використовувалась вибірка з 71 особи - врівноважена за статтю (39 дівчат та 32 хлопці) та частотою присутності в цих групах ігрової адактивної поведінки (12 та 9 випадків, відповідно). Ефективність психокорекційної програми вивчалась на основі порівняння результатів психодіагностики 15 осіб з ігровою адиктивною поведінкою до та після проведення психокорекції. В констатувальній частині дослідження встановлено, що наступні індивідуально-психологічні риси збільшують ймовірність виникнення девіації: психологічна залежність, порушення ідентичності та процесу самоактуалізації, невдоволення рівнем своїх досягнень, відсутність високих значень самооцінки, психологічне неблагополуччя. Ігрова адиктивна поведінка частіше зустрічалась у юнаків які: не мали чітко окреслених цілей життя, мали посередню цілеспрямованість та неповну міру насиченням свого життя. На основі факторного аналізу, підтверджено приналежність виявлоених індивідуально-психологічних особливостей осіб з ігровою адиктивною поведінкою особливостей до порушення самовизначення. Представлена авторська програма психокорекції ігрової адиктивної поведінки, яка передбачає групову роботу раз на тиждень, протягом 17 занять. Доведено, що розроблена програма статистично-достовірно сприяла послабленню деяких аспектів психологічної залежності, розвитку цілісної ідентичності, поліпленню показників самоактуалізації та самооцінки, підвищення рівня осмисленості життя, зменшенню проявів ігрової адиктивної поведінки (у 47% учасників вивчаєма девіація зникла). Утримувачі документа: Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23 Дод.точки доступу: Плескач, Богдан Вадимович \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ) Примірників всього: 1 ЧЗ (1) Свободны: ЧЗ (1) |
У 41 Уркаєв, Вадим Сергійович. Психокорекція ігрової адиктивної поведінки в осіб раннього юнацького віку [Рукопис] : автореф. дис. ... канд. психол. наук: 19.00.04 / В. С. Уркаєв ; наук. кер. Л. М. Ширяєва ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2021. - 22 с. : табл. -
Кл.слова (ненормовані): ігрова залежність -- ігрова адиктивна поведінка -- ранній юнацький вік -- порушення самовизначення -- психологічна залежність -- психокорекція -- психокорекція ігрової адиктивної поведінки -- принципи психокорекції -- ефективність психокорекції Анотація: Під ігровою адиктивною поведінкою розуміється основний дохворобний стан (девіація, премобрід) залежності від азартних ігор. У ранньому юнацькому віці агрова адиктивна поведінка пов'язана з порушенням самовизначення, що проявляється в ряді індивідуально-психологічних особливостей. Вибірка дослідження склала 156 осіб, серед яких 124 юнок та 32 юнаків, віком 16-17 років. Ігрова адиктивна поведінка була присутня у 21 особи, що склало 13,47% вибірки. Для вивчення ігрової адиктивної поведінки в ранньому юнацькому віці використовувалась вибірка з 71 особи - врівноважена за статтю (39 дівчат та 32 хлопці) та частотою присутності в цих групах ігрової адактивної поведінки (12 та 9 випадків, відповідно). Ефективність психокорекційної програми вивчалась на основі порівняння результатів психодіагностики 15 осіб з ігровою адиктивною поведінкою до та після проведення психокорекції. В констатувальній частині дослідження встановлено, що наступні індивідуально-психологічні риси збільшують ймовірність виникнення девіації: психологічна залежність, порушення ідентичності та процесу самоактуалізації, невдоволення рівнем своїх досягнень, відсутність високих значень самооцінки, психологічне неблагополуччя. Ігрова адиктивна поведінка частіше зустрічалась у юнаків які: не мали чітко окреслених цілей життя, мали посередню цілеспрямованість та неповну міру насиченням свого життя. На основі факторного аналізу, підтверджено приналежність виявлоених індивідуально-психологічних особливостей осіб з ігровою адиктивною поведінкою особливостей до порушення самовизначення. Представлена авторська програма психокорекції ігрової адиктивної поведінки, яка передбачає групову роботу раз на тиждень, протягом 17 занять. Доведено, що розроблена програма статистично-достовірно сприяла послабленню деяких аспектів психологічної залежності, розвитку цілісної ідентичності, поліпленню показників самоактуалізації та самооцінки, підвищення рівня осмисленості життя, зменшенню проявів ігрової адиктивної поведінки (у 47% учасників вивчаєма девіація зникла). Утримувачі документа: Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23 Дод.точки доступу: Ширяєва, Людмила Миколаївна \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ) Примірників всього: 2 ЧЗ (2) Свободны: ЧЗ (2) |