К 56 Коваленко, Вільям. Трагедія "голого розуму" у сфері вищої фахової освіти: причини, наслідки / Вільям Коваленко> // Вища освіта України : теорет. та наук.-метод. часоп. - 2013. - № 3. - С. 60-67. - Бібліогр.: 11 назв. Рубрики: Вища освіта--фахова освіта Психологія--розум Кл.слова (ненормовані): професіональний розум -- фахове розуміння -- розуміння -- природничо-наукова парадигма -- синергетична парадигма -- концептуалізація -- вища фахова освіта Анотація: У статті розглянуто дві парадигми щодо інтерпретації сутності розуму. Природничо-наукова мономодальна парадигма визначає сутність розуму лише як психологічної категорії. Синергетична полімодальна парадигма визначає сутність розуму та розуміння, виходячи з міждисциплінарних, поліпарадигмальних позицій тих наук, які причетні до розуму, фаховізуючи його власними парадигмами. Є примірники у відділах: Ч.З.№2 Прим. 1 (вільний) |
К 55 Кобильченко, В. Нова парадигма спеціальної психології [Текст] / Вадим Кобильченко, Ірина Омельченко> // Особлива дитина: навчання і виховання = Exceptional child: teaching and upbringing : наук., навч., інформ. журн. - 2020. - № 3. - С. 7-14. - Бібліогр.: 12 назв. . - ISSN 2312-2781
Кл.слова (ненормовані): постнекласична психологія -- парадигма -- природничо-наукова парадигма -- гуманітарна парадигма -- інтегративна парадигма Анотація: Встановлено, що перед психологією як наукою з особливою гостротою постають завдання методологічної рефлексії, осмислення власного парадигмального статусу. Констатовано, що останнім часом у психології отримують популярність спроби теоретико-методологічного аналізу психологічного знання, у якій обґрунтовується виділення класичного, некласичного й постнекласичного типів розвитку наукового знання. Доведено, що перехід до постнекласичної психології обумовлений прагненням до інтеграції психологічного знання. Дод.точки доступу: Омельченко, І Є примірники у відділах: всього 1 : Ч.З.№2 (1) Вільні: Ч.З.№2 (1) |