Головна Спрощенний режим Опис
Авторизація
Прізвище
Пароль
 

Бази даних


Електронний каталог бібліотеки Інституту психології імені Г.С.Костюка НАПН України- результати пошуку

Вид пошуку

Зона пошуку
у знайденому
Формат представлення знайдених документів:
повнийінформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: <.>U=925:159.923<.>
Загальна кількість знайдених документів : 11
Показані документи с 1 за 10
 1-10    11-11 
1.
371.015
А 43


    Івашкевич, Е. З.
    Феноменологічний, вимірювальний, генетичний, тестологічний та факторний психологічні підходи як підгрунтя структури соціального інтелекту педагога [Текст] / Е. З. Івашкевич // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : ДП "Інформаційно-аналітичне агенство", 2016. - Т. 10 : Психологія навчання. Генетична психологія. Медична психологія., Вип. 28. - С. 173-186. - Бібліогр.: с. 185 (7 назв)
УДК
РУБ 371.015
Рубрики: Загальна психологія
Кл.слова (ненормовані):
інтелект -- соціальний інтелект -- картина світу
Анотація: Проаналізовано сутність поняття "інтелект", окреслено його як своєрідну систему психічних механізмів, які зумовлюють можливість побудови індивідом суб'єктивної картини світу. Описано два підходи до інтелекту - когнітивний і категоріальний.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України(Київ)

Є примірники у відділах: всього 2 : ЧЗ (2)
Вільні: ЧЗ (2)

Знайти схожі

2.
154
А 43


    Івашкевич, Е. З.
    Учіннєвий та інформаційний підходи до визначення соціального інтелекту педагога [Текст] / Е. З. Івашкевич // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України, 2016. - Т. 1 : Організаційна психологія. Економічна психологія. Соціальна психологія, Вип. 44. - С. 95-100. - Бібліогр.: с. 99 (8 назв)
УДК
РУБ 154

Кл.слова (ненормовані):
соціальна психологія -- інтелект -- соціальний інтелект -- учіннєвий підхід -- інформаційний підхід
Анотація: У статті проаналізовано сутність поняття "інтелект", окреслено його як своєрідну систему психічних механізмів, які зумовлюють можливість побудови індивідом суб'єктивної картини світу. Запропоновано та описано авторську концепцію соціального інтелекту педагога, яка передбачає, що соціальний інтелект вміщує когнітивну, мнемічну та емпатійну підструктури.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\
Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене)

Знайти схожі

3.
153.6
А 43


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Івашкевич, Е. З.
    Феномен мудрості та структура соціального інтелекту педагога [Текст] / Е. З. Івашкевич, Н. П. Цапро // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Житомир : Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2016. - Т. 6 : Психологія обдарованості, Вип. 12. - С. 109-119. - Бібліогр.: с. 106 (10 назв)
УДК
РУБ 153.6
Рубрики: Загальна психологія
Кл.слова (ненормовані):
інтелект -- соціальний інтелект -- міжособистісна взаємодія -- когніції -- обдарованість
Анотація: Описано причини виникнення індивідуальних відмінностей в характеристиках мудрості людей. Обгрунтовано проблему становлення соціального інтелекту. Описано авторську концепцію соціального інтелекту педагога.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Цапро, Н. П.; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)
Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене)

Знайти схожі

4.
151.51
А 43


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Івашкевич, Едуард Зенонович.
    Соціо-культурний підхід як детермінанта визначення структури соціального інтелекту педагога [Текст] / Е. З. Івашкевич // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : Фенікс, 2016. - Т. 12 : Психологія творчості, Вип. 22. - С. 99-107. - Бібліогр.: с. 106 (4 назви)
УДК
РУБ 151.51
Рубрики: Психологія творчості
Кл.слова (ненормовані):
інтелект -- соціальний інтелект -- соціо-культурний підхід -- когнітивна -- мнемічна та емпатійна підструктури соціального інтелекту
Анотація: В статті проаналізовано сутність поняття " інтелект", окреслено його як своєрідну систему психічних механізмів, які зумовлюють можливість побудови індивідом суб'єктивної картини світу. В статті наголошено на тому, що мнемічна складова соціального інтелекту педагога характерезує наявність у індивіда здатності до інтерпретації явищ, подій життя, поведінки інших людей і свого власного як суб'єкта цих подій.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Є примірники у відділах: всього 2 : ЧЗ (2)
Вільні: ЧЗ (2)

Знайти схожі

5.
154
А 43


    Івашкевич, Едуард Зенонович.
    Сучасні емпіричні дослідження соціального інтелекту особистості та структура соціального інтелекту педагога [Текст] / Е. З. Івашкевич // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України, 2016. - Т. 1 : Організаційна психологія. Економічна психологія. Соціальна психологія, Вип. 45. - С. 100-106. - Бібліогр.: с. 106 (10 назв)
УДК
РУБ 154


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

6.
371.015
А 43


    Івашкевич, Е. З.
    Соціальний інтелект та соціальна компетентність особистості: психологія експлікації понять [Текст] / Е. З. Івашкевич // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : ДП "Інформаційно-аналітичне агенство", 2016. - Т. 10 : Психологія навчання. Генетична психологія. Медична психологія., Вип. 29. - С. 61-72. - Бібліогр.: с. 69-71 (22 назви)
УДК
РУБ 371.015
Рубрики: Психологія навчання
   Генетична психологія

   Медична психологія

Кл.слова (ненормовані):
інтелект -- соціальний інтелект -- соціальна компетентність -- когнітивна -- мнемічна та емпатійна підструктури соціального інтелекту
Анотація: В статті описано сутність "соціальної компетентності" з огляду на її есплікацію у філософсько-етичному, соціально-психологічному та психолого-педагогічному аспектах. Розглянуто тлумачення соціальної компетентності у вітчизняній та зарубіжній науці. Окреслено співвідношення понять "соціальний інтелект" і "соціальна компетентність".Запропоновано та описано авторську концепцію соціального інтелекту, яка передбачає, що соціальний інтелект вміщує когнітивну, мнемічну та емпатійну підструктури.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України(Київ)

Є примірники у відділах: всього 2 : ЧЗ (2)
Вільні: ЧЗ (2)

Знайти схожі

7.
15(902.7)
А 43


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Івашкевич, Е. З.
    Категоріальні підходи до визначення соціального інтелекту особистості [Текст] / Е. З. Івашкевич // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ-Ніжин : ПП Лисенко М. М., 2016. - Т. 9 : Загальна психологія. Історична психологія. Етнічна психологія., Вип. 8. - С. 209-220. - Бібліогр.: с. 219 (9 назв) . - ISBN 978-617-640-211-4
УДК
РУБ 15(902.7)
Рубрики: Загальна психологія--Історична психологія--Етнічна психологія
Кл.слова (ненормовані):
інтелект -- соціальний інтелект -- факторний -- когнітивно-вербальний -- поведінковий -- невербальний
Анотація: В статті проаналізовано сутність поняття «інтелект», окреслено його як своєрідну систему психічних механізмів, які зумовлюють можливість побудови індивідом суб’єктивної картини світу. Окреслено сутність та зміст категоріальних підходів до визначення поняття «інтелект», а саме факторного, когнітивно-вербального, поведінкового, невербального, функці-онально-рівневого, імпліцитного та процесуально-діяльнісного підходів. Запропоновано та описано авторську концепцію соціального інтелекту, яка передбачає, що соціальний інтелект вміщує когнітивну, мнемічну та емпатійну підструктури. Зазначено, що, зокрема, когнітивна підструктура соціального інтелекту включає в себе сукупність досить стійких знань, оцінок, правил інтерпретації подій, поведінки людей, їх взаємовідносин і т.д. на основі сформованої системи інтерпретацій на мікроструктурному і макроструктурному рівнях, деталізовано зміст цих рівнів.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

8.
15(08)
А 43


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Івашкевич, Едуард Зеновович.
    Здібності особистості до виконання певного виду діяльності як складові компоненти її соціального інтелекту [Текст] / Е. З. Івашкевич // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Житомир : Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2019. - Т. 6 : Психологія обдарованості, Вип. 15. - С. 63-74. - Бібліогр.: с. 73-74 (11 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Психологія обдарованості
Кл.слова (ненормовані):
соціальний інтелект -- когніції -- метакогніції -- мета-інтелектуальна активність -- технічний інтелект -- мистецький інтелект -- інформаційний інтелект
Анотація: В статті зазначено, що соціальний інтелект в психології розглядається як здатність людини правильно розуміни свою поведінку і поведінку інших людей у суспільстві. Ця здатність є вельми необхідною для людини для ефективної міжособистісної взаємодії та успішної соціальної адаптації. Автор статті розглядає поняття "інтелект" в широкому та вузькому смислах слова. У широкому розумінні йдеться лише про один-єдиний інтелект, про інтелектуальну сферу особистості тощо. В такому сенсі інтелект особистості описано як ієрархічну систему, яка має декілька рівнів. Перший рівень - рівень функціонування когніцій. Другий рівень інтелекту - рівень метакогніцій. Третій рівень інтелекту ампліфікує характеристики як першого, так і другого рівнів, при цьому інтелектуальна діяльність здійснюється переважно на неусвідомлюваному рівні, рівні, який наближує особистість до використання автоматизованих навичок та вмінь. Наступний, четвертий рівень, - рівень метаінтелектуальної діяльності, на якому відбувається експлікація творчих добутків особистості. Визначено, що кожен вид інтелекту вміщує певні здібності особистості до виконання певного виду діяльності. Керуючись вузьким розумінням слова "інтелект", у статті виокремлено: соціальний інтелект; технічний інтелект; мистецький нтелект" інформаційний інтелект тощо.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

9.
15(08)
А 43


    Івашкевич, Е. З.
    Роль соціального інтелекту та особливості його прояву у педагогічній діяльності [Текст] / Е. З. Івашкевич, А. О. Яцюрик // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : ДП "Інформаційно-аналітичне агенство", 2019. - Т. 10 : Психологія навчання. Генетична психологія. Медична психологія., Вип. 33. - С. 35-50. - Бібліогр.: с. 46-48 (17 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Психологія навчання
   Генетична психологія

   Медична психологія

Кл.слова (ненормовані):
соціальний інтелект -- педагогічна діяльність -- когнітивний, емпатійний та мнемічний аспекти соціального інтелекту -- суб'єктивне усвідомлення -- особистісно значущий досвід -- професійно значущий досвід -- суб'єктивне переживання
Анотація: Соціальний інтелект індивіда у статті розглядається як своєрідний психологічний інструмент забезпечення людиною власної ефективної життєдіяльності, який організований особливим чином і не існує відривано від соціальної активності суб'єкта. Структуру індивідуального соціального інтелекту складають певний репертуар стереотипних способів, прийомів, засобів, які дозволяють встановлювати контакт із іншими людьми та здійснювати оптимальну взаємодію в різних умовах (навіть при зниженні когнітивної емпатії у одного з членів діади, недостатньо розвиненій у суб'єкта здатності до узагальнення та раціоналізації, при розбіжностях у ціннісних орієнтаціях, морально-етичних настановленнях у суб'єктів соціальної взаємодії). У статті наголошено, що соціальний інтелект педагога вміщує когнітивний, емпатійний та мнемічний аспекти. Елементи (або скрипти, фрейми концепти) емпатійного аспекту соціального інтелекту складють зміст конкретних усвідомлених педагогом образів реальності, які можуть як сприйматися безпосередньо, так і виникати в спогадах та уяві особистості. Емпатійні фрейми, скрипти концепти наділяють емоційністю продукти, інтелектуальної діяльності, своєрідну картину світу, яка складається у суб'єкта в результаті роботи соціального інтелекту, внаслідок чого світ постає для суб'єкта як існуючий у метакогнітивній сфері. Виокремлено критерії продуктивного функціонування соціального інтелекту педагога. Це, зокрема, успішне розв'язання людиною соціальних нестандартних (у тому числі-оригінальних) задач та завдань, а також успішність фахівця в реалізації педагогічної діяльності. Зазначено, що в сфері мнемічного досвіду усвідомлені переживання супроводжуються почуттям суб'єктивної очевидності того, що відбувається. Підтвердженням "суб'єктивного усвідомлення" є психологічні поняття, які досить широко використовуються в науковому обігу: "безпосередній досвід", "особистісно значущий досвід", "професійно значущий досвід", "суб'єктивне переживання" тощо. Хоча емпатійний аспект соціального інтелекту не усвідомлюється педагогом, саме він, на думку авторів статті, забезпечує усвідомлення емоційно-експресивної та емпатійної сторін об'єктів та суб'єктів у міжособистісної взаємодії.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Яцюрик, Алла Олександрівна; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України(Київ)

Є примірники у відділах: всього 2 : ЧЗ (2)
Вільні: ЧЗ (2)

Знайти схожі

10.
15(08)
А 43


    Михальчук, Н. О.
    Психологічні принципи формування компенсаторних реакцій пацієнта у випадку проведення фізичної реабілітації хворих з ішемічним інсультом [Текст] / Н. О. Михальчук, Л. Л. Примачок // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : ДП "Інформаційно-аналітичне агенство", 2019. - Т. 10 : Психологія навчання. Генетична психологія. Медична психологія., Вип. 33. - С. 103-117. - Бібліогр.: с. 114-116 (12 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Психологія навчання
   Генетична психологія

   Медична психологія

Кл.слова (ненормовані):
фізична реабілітація -- ішемічний інсульт -- управління психомоторною діяльністю -- компенсаторні реакції -- компенсаторні механізми -- корекція психомоторних розладів
Анотація: У статті виокремлено психологічні особливості корекції психомоторних розкладів у хворих і ішемічним інсультом. Запропоновано психологічні принципи формування загальних копенсаторних реакцій пацієнта у випадку проведення фізичної реабілітації хворих з ішемічним інсультом, а саме: 1) принцип актуалізації дефекту; 2) принцип прогресивної мобілізації компенсаторних механізмів психомоторної діяльності; 3) принцип безперервного зворотнього концентрування компенсаторних механізмів психіки особистості; 4) принцип санкціонування компенсаторних механізмів психіки особистості; 5) принцип відносної стійкості компенсаторних механізмів психіки особистості. Розроблено авторську "Функціональну методику відновлення рухової функції хворих ішемічним інсультом з урахуванням їх психо-фізіологічних особливостей". Основним положенням даної методики є: 1) стабілізація психое-моційного стану пацієнта: зниження рівня тривожності, підвищення мотивації до занять фізичними вправами з курсу фізичної реабілітації; 2) актуалізація стабільного статистичного і динамічного стереотипів пацієнта у всіх вихідних положеннях тулуба; 3) відновлення динамічного стереотипу; 4) фізична реабілітація має проводитися з метою забезпечення безпеки реабілітаційних заходів, уникнення втоми або перенапруги серцево-судинної системи пацієнта і перевищення допустимого рівня навантаження для хворого. Зазначено, що запропонована функціональна методика фізичної реабілітації хворих на ішемічний інсульт, заснована на вказаних вище засадах, є диференційованою, онтогенетично зумовленою, що вирішує завдання моделювання психо-фізіологічного ієрархічного контролю рухової функції з боку нервової системи, яка враховує особливості психо-емоційного стану пацієнта, що актуалізувалися в результаті захворювання.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Примачок, Л. Л.; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України(Київ)

Є примірники у відділах: всього 2 : ЧЗ (2)
Вільні: ЧЗ (2)

Знайти схожі

 1-10    11-11 
 
Статистика
за 19.05.2024
Кількість запитів 58708
Кількість відвідувачів 1027
Кількість замовлень 0
© Бібліотека імені академіка М.О. Лавровського
НДУ імені Миколи Гоголя