Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/2631
Title: Роль і місце психолого-лінгвістичної парадигматизації у витлумаченні процесу самоусвідомлення сучасника
Authors: Зеленько, А. С.
Зеленько, О. А.
Keywords: аспект
когнітивний
парадигма
Issue Date: 2022
Publisher: НДУ ім. М. Гоголя
Abstract: Розвідка присвячена визначенню ролі когнітивної парадигми психології з лінгвісти-кою. Наголошується, що започатковувалось питання зверненням до когнітивної лінгвістики. Відповідно наголосимо, що розв’язуване питання – це складова пробле-ми монографії, присвяченої реформуванню вищої школи суверенної України. Вона як частка проблеми вирішується на основі авторської методології соціальної педології. Після аналізу об’єкта дослідження свідомості прослідковується динаміка функціо-нуючого елітника як предмета дослідження. Останнє спрямовує дослідника на розгляд процесу самопізнання. Автор відштовхується від визначених ним принципів та аспектів дослідження, зокрема принципу парадигмальності та міжпредметності. Основоположним береться категорія свідомості. У ній називаються фізіологічна, емотивна та соціальна складові. Наголошується, що за основу беруться відповід-но закономірності взаємодії самоусвідомлюючого цивілізаційного елітника з само-організуючою ноосферою-системою. Автор звертає увагу, що саме на когнітивній парадигмі синтезом психології з лінгвістикою розкривається питання про роль і місце у процесі самоусвідомлення когнітивного підходу до витлумачення пояснення процесу формування названого процесу стосовно соціального компонента свідо-мості. Відзначається, що цьому сприяє синтез саме психології з лінгвістикою. Зрозумілою має бути бінарність автора розвідки.
URI: http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/2631
Appears in Collections:Література та культура Полісся. Випуск 106 (2022 р.)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
9.pdf862,62 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.