Please use this identifier to cite or link to this item:
http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/1022
Title: | ФОРМУВАННЯ ПОЗИТИВНОЇ МОТИВАЦІЇ Й ВИХОВАННЯ ПОТРЕБИ ВІДПОВІДАЛЬНОГО СТАВЛЕННЯ ДО МАЙБУТНЬОЇ ПРОФЕСІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ У СТУДЕНТІВ ПЕДАГОГІЧНИХ УНІВЕРСИТЕТІВ |
Authors: | Житнухіна, К. П. |
Keywords: | мотивація, виховання відповідальне ставлення майбутня професійна діяльність студенти педагогічного університету |
Issue Date: | 2017 |
Publisher: | Видавництво НДУ ім. Миколи Гоголя |
Abstract: | У статті на підставі аналізу педагогічної, психологічної та філософської наукової літератури встановлено зв’язок між позитивною мотивацією та вихованням потреби відповідального ставлення до майбутньої професійної діяльності у студентів педагогічних університетів. Обґрунтовано, що ці процеси детермінуються глибинними внутрішньоособистісними прагненнями студентів до встановлення зв’язків із суспільством через діяльнісну взаємодію з ним та з метою отримання схвалення результатів такої діяльності. Вказано, що причини виникнення стійкого позитивного бажання до суспільно корисної праці та відповідального ставлення до майбутньої професійної діяльності у студентів педагогічних університетів слід виявляти у внутрішньоособи- стісних, а не зовнішніх факторах (наприклад, примус, матеріальні винагороди тощо), враховуючи також і свободу вибору. Зазначено, що усвідомлення студентами педагогічних університетів суспільної значущості майбутньої професійної діяльності варто визначати як вихідну точку у формуванні відповідального ставлення, починаючи уже на перших етапах кар’єри – навчанні; як запоруку в професійній самореалізації, в досягненні соціально значущих професійних результатів, як передумову до самоповаги. Виокремлено органі- заційні етапи (навчальна (аудиторна) робота студентів, самопідготовка (позааудиторна робота студентів); наукова (науково-технічна) діяльність; науково-організаційна діяльність; громадська активність; художня самодіяль- ність; волонтерство) формування відповідального ставлення до майбутньої професії у студентів педагогічних університетів. Доведено необхідність створення такого середовища для студентів у стінах педагогічного універси- тету, яке б, спершу, сприяло добровільній активності та максимальному продуктивному навантаженню відповідно до здібностей та інтересів суб’єктів навчально-виховного процесу. Схарактеризовано рівні освітньо-наукового простору навчального закладу (глобальний, державно-регіональний, локальний). |
URI: | http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/1022 |
Appears in Collections: | Наукові записки. Серія "Психолого-педагогічні науки". 2017 р., № 3 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.