Please use this identifier to cite or link to this item:
http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/1049
Title: | ІНТЕГРОВАНЕ НАВЧАННЯ ЯК МІЖДИСЦИПЛІНАРНА ПРОБЛЕМА |
Authors: | Падун, Н. О. Падун, А. О. |
Keywords: | інтеграція міжпредметні зв’язки міжпредметна інтеграція |
Issue Date: | 2017 |
Publisher: | Видавництво НДУ ім. Миколи Гоголя |
Abstract: | Стаття присвячена проблемі інтегрованого навчання. На основі аналізу літературних джерел розкрито суть поняття "інтеграція" навчання, її зна-чення, реалізація в навчально-виховному процесі, а також вказується на міжпредметну інтеграцію, визначено педагогічні умови, за яких вона буде результативною та ефективною. Зроблено аналіз останніх публікацій інтегро-ваного навчання підготовки майбутніх фахівців у вищих навчальних закладах. Досліджено, що ідея інтегрованого навчання прослідковується ще у працях Я. А. Коменського та інших вчених. Наприклад, К. Д. Ушинський створив новий аналітико-синтетичний метод навчання грамоти, інтегрувавши письмо і читання. На початку XX століття у змісті навчальних програм простежується тенденція до повної ліквідації предметної системи та запровадження у навчально-виховному процесі міжпредметних зв’язків, які з часом переросли в проблему інтегрованого навчання. У процесі інтегрованого навчання ство-рюється цілісна система наукових знань, яким притаманний високий ступінь усвідомлення, мобільності та міцності. Виявлено, що у 70–80-ті рр. минулого століття характерними стали дослі-дження щодо уточнення змісту понять "міжпредметні зв’язки" та "інтеграція". Нами досліджено, що у загальнонауковій, філософській, психологічній і педаго-гічній літературі зустрічаються різні означення інтеграції, що пояснюється проникненням інтеграційних процесів не тільки в науку, а й в усі сфери людської діяльності. Нами наведено приклади трактування цього поняття в різних джерелах. Проаналізовано процес становлення та розвитку інтеграції у 80-х р. ХХ сто-ліття, виділено три якісно різні етапи. Схарактеризовано сучасні підходи до розвитку інтеграції. Нині дослідники виділяють три рівні інтеграції. На основі налізу літературних джерел виділено педагогічні умови застосування міжпредметної інтеграції, якими є: дослідження міжпредметної інтеграції як одного з пріритетних напрямів підготовки майбутніх спеціалістів; інтенси-фікація, оптимізація навчально-педагогічної діяльності; розробка інтегрованих навчальних планів, програм, навчальних курсів, навчально-методичного забезпе-чення; використання різних форм, методів, технологій навчальної діяльності й забезпечення послідовності між ними; забезпечення глибокої мотивації навчаль-ної діяльності, активізації розумової діяльності студентів, розвитку креатив-ності в процесі професійної підготовки тощо. Вказано на значення міжпредметної інтеграції в процесі навчання майбутніх спеціалістів. |
URI: | http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/1049 |
Appears in Collections: | Наукові записки. Серія "Психолого-педагогічні науки". 2017 р., № 2 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.