Please use this identifier to cite or link to this item:
http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/3035
Title: | ОСОБЛИВОСТІ МЕТОДИКИ НАВЧАННЯ ДЖАЗОВОЇ ІМПРОВІЗАЦІЇ ДЖЕЙМІ ЕБЕРСОЛЬДА |
Authors: | Павленко, О. М. |
Keywords: | методика навчання творчий розвиток Джеймі Еберсольд мистецька освіта джазова імпровізація вміння джазової імпровізації |
Issue Date: | 2023 |
Publisher: | Видавництво НДУ ім. М. Гоголя |
Abstract: | У статті розкриваються особливості методики навчання джазової імпровізації видатного педагога-музиканта Джеймі Еберсольда. Зосереджується увага на важливості впровадження в сучасний освітній процес методів та прийомів навчання імпровізації, що сприятимуть підвищенню рівня фахової підготовки майбутніх викладачів музичного мистецтва. Джеймі Еберсольд – відомий музи- кант та педагог, який здобув світове визнання завдяки своїй методиці навчання джазової імпровізації. Проаналізовано, що педагог-музикант створив ґрунтовне навчально-методичне забезпечення та аудіозаписи, що допомагають здобува- чам освіти вчитися та розвиватися у галузі джазової музики. З ясовано, що основою методики навчання джазової імпровізації є особистісно-орієнтований підхід. Представлено основні принципи методики Джеймі Еберсольда, які поля- гають у формуванні вміння імпровізувати в галузі джазової музики за допомогою вивчення звукорядів, акордів, мелодій, особливостей джазового ритму, гармонії та розвитку музичного слуху, пам яті. Саме педагогу-музиканту належить всесвітньо відома концепція «Музика мінус один». Навчальні записи включають акомпанемент професійного джазового ансамблю для сольного інструмента. Запропонована педагогом-музикантом нова форма організації навчання стала проривом у викладанні джазу: у здобувачів освіти з явилася можливість імпровізу- вати за поширеними джазовими стандартами й акордовими послідовностями з ритм-секцією за допомогою навчальних аудіозаписів, які містять тему, джазову гармонію та сольну партію. Цей підхід допомагає здобувачам освіти опанувати базові музичні структури необхідні для імпровізації та вдосконалити навички за допомогою практичного підходу. Ще один важливий принцип методики Джеймі Еберсольда – це розвиток музично-слухових уявлень та пам яті. Педагог- музикант зосереджує увагу на формуванні вмінь слухати та розуміти музику, що дозволяє здобувачам освіти імпровізувати на основі того, що вони чують. Він також рекомендує здобувачам освіти записувати себе під час імпровізації та прослуховувати свої записи, щоб удосконалити свої навички. З ясовано, що мето- дика Джеймі Еберсольда сприяє розвитку творчості та свободи вибору у здобувачів освіти. |
Description: | The article focuses on the importance of introducing innovative methods and techniques in the modern educational process to improve the professional training of future music teachers. As a resource in solving many problems in educational and executive activities, the use of the Jamey Aebersold s jazz improvisation teaching method The purpose of the article is to substantiate the peculiarities of Jamey Aebersold s method of teaching jazz improvisation. The main tasks are to reveal the advantages of Jamey Aebersold s method of teaching jazz improvisation; describe the essence of the concept «Play-A-Long»; highlight the main methods and principles of jazz improvisation skill formation according to Jamey Aebersold s methodology. The research methodology is determined by an integrative approach, which involves the use of general scientific methods of analysis, synthesis and generalization. Attention is focused on the importance of introducing improvisation teaching methods and techniques into the modern educational process, which will contribute to increasing the level of professional training of future music teachers. The results of scientific research showed that J. Aebersold s method is very effective and popular among students and professional musicians in the field of jazz. It promotes the development of improvisation skills, active auditory memory, creativity and freedom of choice, as well as practice. Thanks to these methodological principles, students can develop creatively and learn to improvise at the level of professional musicians. The use of J. Aebersold s method of teaching jazz improvisation in the process of professional training of a future music teacher will contribute to effective and interesting learning, helping students to form professional competences, develop creative skills and become professionals in their field. The practical significance of the work is that the actual material and the obtained results will contribute to the expansion of the range of pedagogical thought, the delineation of the value-content component of scientific discourse. |
URI: | http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/3035 |
Appears in Collections: | Наукові записки. Серія «Психолого-педагогічні науки». 2023, № 2. |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
макет_НЗ_№2_2023-96-102.pdf | 238,77 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.