Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/3850
Title: ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ФОРМУВАННЯ СОЦІАЛЬНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ ЗАСОБАМИ МАСОВОЇ ІНФОРМАЦІЇ
Authors: Пихтіна, Н. П.
Keywords: соціалізація
засоби масової інформації
ЗМІ
стихійна соціалізація
спрямована соціалізація
медіа-розвивальне соціальне середовище
соціальна компетентність
педагогічні умови формування соціальної компетентності дошкільників
Issue Date: 2024
Publisher: Видавництво НДУ ім. М. Гоголя
Abstract: У статті проведено аналіз наукових досліджень та практичних аспектів соціалізації дітей дошкільного віку, а також факторів, що впливають на цей процес. Окрему увагу приділено дієвості засобів масової інформації як провідного елемента соціалізації. У статті також представлені узагальнення та висновки щодо педагогічних умов, що сприяють формуванню соціальної компетентності дошкільнят. Окреслені та проаналізовані педагогічні умови ефективності соці алізаційного процесу засобами масової інформації, а саме: 1) збагачення уявлень дітей про суспільне довкілля засобами екранізованих та літературних творів; 2) використання ЗМІ для набуття дітьми соціального досвіду; 3) забезпечення медіа-розвивального середовища для соціального становлення дитини-дошкільника в процесі спілкування з однолітками та дорослими. Відповідно до визначених педагогічних умов, представлена програма їх реалізації у формуванні соціальної компетентності дітей дошкільного віку засобами ЗМІ. Охарактеризовані три етапи програми: інформаційно-орієнтувальний, навчально-розвивальний, діяльнісно-трансформувальний. Визначені мета, завдання, змістове наповнення та відповідні форми роботи у межах кожного етапу. Інформаційно-орієнтувальний етап реалізував першу педагогічну умову – збагачення уявлень дітей про суспільне довкілля засобами екранізованих і літературних творів. На навчально-розвивальному етапі реалізовувалася друга педагогічна умова – використання ЗМІ для набуття дітьми соціального досвіду та його реалізації в різних формах творчої діяльності. На діяльнісно-трансформувальному етапі реалізовувалася третя педагогічна умова – забезпечення медіа-розвивального середовища для соціального становлення дитини-дошкільника в процесі спілкування з однолітками і дорослими. Представлені результати свідчать про позитивний вплив засобів масової інформації на соціальний розвиток дошкільнят за умови педагогічно обґрунтованого підходу. Цілеспрямоване використання ЗМІ сприяє формуванню ключових соціальних навичок, таких як комунікативність, співпраця, емпатія та критичне мислення. Результати дослідження підтверджують необхідність інтеграції медіа-освіти в навчальні програми для дошкільнят, що стане основою для їхнього подальшого соціального становлення.
URI: http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/3850
Appears in Collections:Наукові записки. Серія «Психолого-педагогічні науки». 2024. №3

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
макет_НЗ_№3_2024-48-58.pdf244,86 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.