Please use this identifier to cite or link to this item:
http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/3853
Title: | КУЛЬТУРА ОСОБИСТІСНО-ПРОФЕСІЙНОГО САМОВИРАЖЕННЯ МАЙБУТНІХ ПЕДАГОГІВ: СУТНІСТЬ ТА УМОВИ РОЗВИТКУ |
Authors: | Кононко, О. Л. |
Keywords: | особистісна культура культура самовираження особистісно професійне самовираження самоорганізація самореалізація самостійна професійна діяльність психолого-педагогічні умови оптимізації освітнього процесу у ЗВО |
Issue Date: | 2024 |
Publisher: | Видавництво НДУ ім. М. Гоголя |
Abstract: | У статті розкрито сутність культури особистісно-професійного самовираження майбутніх педагогів, яка розглядаэться як складний інтегрований феномен. Зазначено, що сформованість культури самовираження засвідчується особливостями, способами і результатами самостійно організованої професійної діяльності, які набувають для майбутнього педагога значущості та відповідають його інтересам. Визначено концептуальні засади дослідження, уточнено зміст основних категорій, описано комплексну методику вивчення інтегративного феномену. Розроблено критерії, показники, компоненти та схарактеризовано рівні сформованості культури самовираження майбутніх вихователів дошкільної сфери. Основними критеріями оцінки міри сформованості культури самовираження виступили: організованість, мотивація досягнення, комунікатив на толерантність, креативність. Описано авторську типологію культури самовираження, до складу якої віднесено такі пам’ять рівнів її розвитку: духовно орієнтований, особистісний, суб’єктний, базовий та деструктивний. Визначено основні психолого-педагогічні умови оптимізації освітнього процесу у ЗВО, спрямовані на ефективний розвиток культури особистісно-професійного само вираження майбутніх педагогів. В якості основних виступили: розвиток у май бутніх вихователів ЗДО життєдайного Я-образу, адекватної самооцінки; вправляння в уміннях планувати, організовувати, регулювати, контролювати та оцінювати самостійну професійну діяльність; заохочення проявів творчої фантазії, креативності, здатності варіювати засоби досягнення мети; гуманізація взаємодії з дошкільниками, формування ціннісного ставлення до них. |
URI: | http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/3853 |
Appears in Collections: | Наукові записки. Серія «Психолого-педагогічні науки». 2024. №3 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
макет_НЗ_№3_2024-17-26.pdf | 239,19 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.