Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/4010
Title: Педагогічні умови формування навичок здоров’язбережувальної діяльності у дітей передшкільного віку засобами технологій оздоровлення
Authors: Кошло, Олена Володимирівна
Keywords: здоров’я
здоров’язбереження
здоров’язбережувальна діяльність
оздоровлення
фізкультурно-оздоровчі технології
діти передшкільного віку
Issue Date: Dec-2024
Abstract: Наукова робота присвячена аналізу проблеми формування навичок здоров’язбережувальної діяльності у дітей передшкільного віку. Проаналізовано основні наукові підходи до набуття засад здоров’язбереження у передшкільний період дитинства. Розкрито потенціал технологій оздоровлення щодо формування навичок здоров’язбережувальної діяльності в дітей передшкільного віку. Здійснено діагностику сформованості навичок здоров’язбережувальної діяльності в дошкільників у процедурі проведення констатувального експерименту. Розроблено критерії і показники, виявлено та обґрунтовано три рівні сформованості навичок здоров’язбережувальної діяльності в дітей передшкільного віку засобами технологій оздоровлення. Визначено педагогічні умови формування навичок здоров’язбережувальної діяльності стосовно дітей передшкільного віку засобами технологій оздоровлення та розроблено методичні матеріали щодо забезпечення кожної із цих умов.
Description: Koshlo O.V. Pedagogical conditions for the formation of skills of health-saving activity in preschool children by means of health improvement technologies. Qualification work. Nizhyn, 2024. 102 с. The scientific work is devoted to the analysis of the problem of forming skills of health-preserving activity in preschool children. The main scientific approaches to the acquisition of the basics of health protection in the preschool period of childhood are analysed. The potential of health improvement technologies for the formation of health-preserving skills in preschool children is revealed. The diagnostics of the formation of preschool children’s health-preserving skills in the procedure of conducting a confirmatory experiment is carried out. Criteria and indicators have been developed, three levels of formation of preschool children’s health-preserving skills by means of health improvement technologies have been identified and substantiated. The pedagogical conditions for the formation of health-preserving skills in preschool children by means of health improvement technologies are determined and methodological materials for ensuring each of these conditions are developed. Key words: health, health protection, health-preserving activity, health improvement, health improvement technology, preschool children.
URI: http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/4010
Appears in Collections:012 (Дошкільна освіта) Магістерські роботи

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Кошло _магістерська_2024.pdf1,34 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.