Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/4206
Title: ФОРМУВАННЯ КОМУНІКАТИВНИХ УМІНЬ У ДІТЕЙ ІЗ ПОРУШЕННЯМ МОВЛЕННЯ НА УРОКАХ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ В 5–6-Х КЛАСАХ
Authors: Голуб, Н. М.
Даниленко, А. В.
Keywords: казкотерапія
комунікативна компетентність
комунікативні вміння
діти з порушенням мовлення
логопедичні технології
корекційна робота
сміхотерапія
Issue Date: 2024
Publisher: Видавництво НДУ ім. М. Гоголя
Abstract: У статті розкрито сучасні підходи до формування комунікативних умінь в учнів 5–6-х класів із порушенням мовлення на уроках української мови, зокрема акценто вано на основних технологіях, що сприяють розвитку їхньої пізнавальної активності. У науковій розвідці схарактеризовано поняття «комунікативна компетент ність» у працях лінгводидактів, подано його різні дефініції, розкрито складові, зокрема виділено когнітивний (пізнавальний), ціннісно-смисловий, особистісний та поведінковий компоненти. Окремо подано визначення «комунікативні вміння» та розкрито їх класифікацію в дослідженнях методистів. Автори проаналізували традиції та новації у виробленні комунікативних умінь у дітей із порушенням мовлення й визначили найбільш ефективні з них, зокрема інноваційно-логопедичні технології, які слугують новітнім підходом до організації освітнього процесу. У статті також подано класифікацію логопедичних технологій (зокрема дифе ренційовано на інформаційно-комунікаційні, дистанційні, інноваційні психокорек ційні, здоров’язбережувальні, педагогічні технології з використанням нетради ційних прийомів тощо), розкрито проблеми їх застосування в корекційній роботі. У науковому дослідженні схарактеризовано модель формування комунікативних умінь в учнів 5–6-х класів із порушенням мовлення, розкрито її компоненти, зокрема змістовий та процесуальний, у межах якого виділено корекційний та методичний. Серед інноваційних методів, які спрямовують на формування та корекцію комунікативних умінь, – метод діалогізації, проєктний, ситуативний тощо. Розроблено методичні рекомендації щодо організації корекційної роботи над виробленням комунікативних умінь у дітей із порушенням мовлення. Вона має бути спрямована на розвиток у школярів умінь користуватися різними стилями, типами й жанрами мовлення в комунікативній діяльності, побудову зв’язних висловлень, а також на створення ситуації успіху для дитини з порушенням мовлення.
URI: http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/4206
Appears in Collections:Наукові записки. Серія «Психолого-педагогічні науки». 2024. №4

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
макет_НЗ_№4_2024 (1)-83-94.pdf290,83 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.