Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/4209
Title: ОСОБЛИВОСТІ ФОРМУВАННЯ МОТИВАЦІЇ УЧНІВ СТАРШОГО ШКІЛЬНОГО ВІКУ ДО ЗАНЯТЬ ФІЗИЧНОЮ КУЛЬТУРОЮ В ЗАКЛАДАХ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ
Authors: Матвієнко, С. І.
Щербак, П. І.
Keywords: мотивація
фізична культура
учні старшого шкільного віку
фізичне виховання
здоровий спосіб життя
навчальний процес
Issue Date: 2024
Publisher: Видавництво НДУ ім. М. Гоголя
Abstract: У статті аналізується проблема формування позитивної мотивації учнів старшого шкільного віку до занять фізичною культурою в умовах сучасної освіт ньої системи. Розкривається значення фізичного виховання для гармонійного розвитку особистості, включаючи зміцнення здоров’я, підвищення фізичної підготовленості, формування свідомого ставлення до здорового способу життя та розвиток соціальних якостей, таких як дисципліна і вміння працювати в команді. Акцентується увага на ролі мотиваційних факторів у забезпеченні активної участі учнів у фізичній активності та їхньому всебічному розвитку. На основі аналізу психолого-педагогічної літератури визначено, що формування мотивації до занять фізичною культурою залежить від комплексу зовнішніх і внутрішніх чинників. Важливими аспектами є професіоналізм і майстерність учителя, рівень матеріально-технічного забезпечення закладів освіти, використання сучасних методик та інтерактивних технологій, а також індиві дуальний підхід до учнів. У статті розглядаються основні підходи до формування позитивної мотивації, серед яких розвиток внутрішньої мотивації, стимулю вання соціального визнання, підготовка до дорослого життя та створення умов для самовираження через фізичну активність. Особлива увага приділена роботі з учнями старшого шкільного віку, які пере бувають на етапі активного самовизначення. Фізична культура в цьому віці розглядається як засіб формування стійких звичок до здорового способу життя, розвитку лідерських якостей і самореалізації. У статті запропоновано практичні рекомендації щодо використання мотиваційних стратегій, таких як позитивне підкріплення, створення умов для успіху, урізноманітнення занять і залучення учнів до прийняття рішень. Додатково розглядаються способи адаптації освітнього процесу до потреб учнів старшого шкільного віку, зокрема шляхом впровадження сучасних видів рухової активності. Автор наголошує на важливості комплексного підходу до організації фізичного виховання, що включає психологічні, педагогічні та соціальні аспекти. Визначено перспективи подальших досліджень, спрямованих на вдосконалення освітнього процесу у сфері фізичного виховання та популяризацію здорового способу життя серед молоді.
URI: http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/4209
Appears in Collections:Наукові записки. Серія «Психолого-педагогічні науки». 2024. №4

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
макет_НЗ_№4_2024 (1)-58-69.pdf251,77 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.