Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/4240
Назва: | ФОРМУВАННЯ МОТИВАЦІЇ ДО НАВЧАННЯ В УЧНІВ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ ЗАСОБАМИ НЕТРАДИЦІЙНИХ ФОРМ УРОКІВ |
Автори: | Дубровська, Л. О. Горянська, А. М. Пісоцький, В. П. Король, В. С. |
Ключові слова: | початкова школа розвиток особистості молодшого школяра навчання у початковій школі мотивація навчальна мотивація механізми формування мотивації пізнавальний інтерес нетрадиційні форми навчання |
Дата публікації: | 2025 |
Видавець: | Видавництво НДУ ім. М. Гоголя |
Короткий огляд (реферат): | У статті розкрито проблему мотиваційної складової сучасного уроку в почат ковій школі через впровадження в освітній процес креативних завдань, що сприятимуть розв’язанню проблеми освіти: навчити та підготувати випускни ка, спроможного повноцінно реалізуватися в житті. Розкрито поняття моти вації, навчальної і пізнавальної мотивації. Розглянуто етапи формування нав чальної мотивації в молодших школярів. Визначено психолого-педагогічні особливості формування навчальних мотивів в учнів молодших класів. Автори виділяють пріоритетним завданням Нової української школи спряму вання учнів на вироблення позитивної мотивації та підвищення інтересу до навчання. Основним у педагогічному мистецтві вчителя є вміння спонукати, а не примушувати. Для кращого переходу на нову систему освіти, яка спрямована на формування в школярів бажання вчитись, досягати відповідних цілей, першочер говим завданням є розвиток в учнів пізнавальних інтересів та формування внутрішньої (процесуальної) мотивації до навчання. Урахування вікових та індивідуальних особливостей учнів, створення відповідних навчальних і виховних ситуацій сприятиме розвитку їхніх потенційних можливостей, викликаючи зустрічну активність і бажання отримувати новий досвід у процесі навчання. Автори розкривають різні підходи до визначення, класифікації нетрадиційних форм навчання у початковій школі, що забезпечують освіту, альтернативну за змістом або формам і методам роботи з учнями. У статті розглянуто вплив нетрадиційних форм навчання (нетрадиційний урок, «альтернативний урок», сторітеллінг) на можливості формування пізнавальної мотивації школярів. Ці ситуативні фактори мотивації здатні істотно посилити позитивну динаміку мотивів молодших школярів та вплинути на інтенсивність їх актуальної мотивації: викликати спонтанну пізнавальну активність, безпосередній інтерес, цікавість, позитивні інтелектуальні емоції, актуалізувати розвиток творчих здібностей. Стаття аналізує різні погляди на проблему формування мотивації до навчання в учнів початкової школи засобами нетрадиційних форм уроків. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/4240 |
Розташовується у зібраннях: | Наукові записки. Серія «Психолого-педагогічні науки». 2025. №1 |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
макет_НЗ_№1_2025 (1)-64-73.pdf | 258 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.