Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/4243
Title: ОЗНАЙОМЛЕННЯ ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ ІЗ СОЦІУМОМ ЯК ВАЖЛИВА СКЛАДОВА ГАРМОНІЙНОГО РОЗВИТКУ ОСОБИСТОСТІ
Authors: Бобро, Л. В.
Keywords: діти дошкільного віку
соціум
соціальне довкілля
гармонійний розвиток
особистість
Issue Date: 2025
Publisher: Видавництво НДУ ім. М. Гоголя
Abstract: У даній наyковій статті розглядається надзвичайно актуальна проблема сучасної дошкільної освіти, яка пов’язана із ознайомленням дошкільників із соціумом, як важлива умова гармонійного розвитку особистості. Обґрунтовано актуальність вище зазначеної проблеми дослідження. У процесі аналізу сучасної наукової літератури з’ясовано, що дана проблематика досліджувалась вітчизняними та зарубіжними науковцями. З’ясовано, що дошкільний заклад, як важлива соціально-педагогічна установа, є складовою частиною неперервної освіти. Він спрямований на успішну соціалізацію дітей дошкільного віку як ключовий соціальний інститут, допомагаючи їм отримати соціальний досвід та вступити в систему соціальних відносин. У межах розгляду досліджуваної проблеми було проаналізовано різні джерела наукової літератури, які мають психолого-педагогічне спрямування. У результаті такого аналізу було визначено, процес ознайомлення дітей дошкільного віку із соціальним середовищем у сучасних дошкільних закладах має здійснюватися на основі принципів гуманістичної педагогіки та суб’єктно-діяльнісного підходу, що істотно відрізняються від застарілих педагогічних принципів. Ключовим принципом гуманістичної, особистісно орієнтованої педагогіки є свобода, поєднана з відповідальністю, що випливає з основної ідеї – формування самостійної, соціально активної особистості, яка виражає свою індивідуальність. Також розглянуто різні наукові підходи до визначення поняття «ознайомлення дошкільників із соціумом». Визначено, що дане поняття охоплює розвиток комунікативних навичок, формування базових уявлень про соціальні відносини, а також ознайомлення з культурними традиціями та нормами поведінки. Метою такого процесу є підготовка дитини до ефективної соціальної взаємодії та адаптації в суспільстві, що сприяє гармонійному розвитку особистості. Особливістю процесу ознайомлення дошкільників із соціумом є те, що він впливає на гармонійний розвиток особистості дитини. Гармонійний розвиток особистості загалом розуміється як процес формування та зростання особистості протягом різних етапів життя, кожен з яких має свої специфічні риси. Це поняття є важливим елементом гуманістично орієнтованої психології, педагогіки, освіти та молодіжної політики.
URI: http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/4243
Appears in Collections:Наукові записки. Серія «Психолого-педагогічні науки». 2025. №1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
макет_НЗ_№1_2025 (1)-35-40.pdf205,73 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.