Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/4337
Назва: | Особистісні детермінанти формування ціннісного ставлення до здоров’я у підлітковому віці в контексті діяльності закладів позашкільної освіти |
Автори: | Лісовець О. В. Хлєбік, С. Р. |
Ключові слова: | здоров'я особистісні детермінанти ціннісне ставлення підлітки позашкільні освіта виховання здоров’язбереження |
Дата публікації: | 2025 |
Видавець: | Видавництво НДУ ім. М. Гоголя |
Короткий огляд (реферат): | У статті проведено аналіз наукових досліджень по проблемі. Доведено, що врахування особистісних детермінант ціннісного ставлення до здоров’я, особливо у соціально-педагогічній роботі з дітьми підліткового віку в умовах позашкілля, є важливим аспектом розробки і впровадження ефективних освітньо-виховних моделей і програм. Проте, питання аналізу особистісних детермінант ціннісного ставлення підлітків до здоров’я і врахування їх особливостей в соціально-педагогічній роботі освітніх установ розкрити недостатньо. Тому, метою статті є характеристика особистісних детермінант ціннісного ставлення до здоров’я підлітків в контексті вдосконалення соціально-педагогічної роботи закладів позашкільної освіти У статті проаналізовано особистісні детермінанти формування ціннісного ставлення до здоров’я в підлітковому віці в контексті діяльності закладів позашкільної освіти. Обґрунтовано значення психологічних, соціально-педагогічних та індивідуальних факторів, що впливають на усвідомлення здоров’я як життєвої цінності. Розглянуто потенціал позашкільної освіти як середовища для цілеспрямованого впливу на розвиток здоров’язбережувальних орієнтацій у підлітків. Запропоновано практичні підходи до оптимізації виховного процесу з метою формування у вихованців стійкої мотивації до здорового способу життя. Обґрунтовано роль соціально-психологічного тренінгу у підвищенні обізнаності підлітків про вплив особистісних детермінант на їхнє ставлення до власного здоров’я. Теоретична важливість проведеної роботи: в статті теоретично обгрунтовано роль особистісних детермінант ціннісного ставлення до здоров’я у дітей підліткового віку. Практичне значення роботи – матеріали наукової статті можуть бути використані при написанні студентами кваліфікаційних робіт, а також в практичній діяльності соціальних педагогів закладів освіти. Представлено висновок про доцільність подальшої розробки тренінгових програм вихованців позашкільної освіти підліткового віку щодо формування ціннісного ставлення до здоров’я. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/4337 |
Розташовується у зібраннях: | Наукові записки. Серія «Психолого-педагогічні науки». 2025. №2 |
Файли цього матеріалу:
Файл | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|
макет_НЗ_№2_2025 (1)-29-34.pdf | 177,19 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.