Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/1306
Повний запис метаданих
Поле DC | Значення | Мова |
---|---|---|
dc.contributor.author | Кононко, О. Л. | - |
dc.date.accessioned | 2019-12-11T11:41:54Z | - |
dc.date.available | 2019-12-11T11:41:54Z | - |
dc.date.issued | 2019 | - |
dc.identifier.uri | http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/1306 | - |
dc.description.abstract | У статті обґрунтовано сутність емоційної компетентності як інтегральної характеристики особистості майбутнього фахівця дошкільної освіти, яка засвід- чується його здатністю сприймати, диференціювати та адекватно реагувати на емоційну інформацію; контролювати та регулювати емоції (власні та інших людей), блокувати негативні; регулювати взаємини з оточуючими людьми, виявляти до них емпатію, уміння поставити себе на їхнє місце; осмислювати мотиви своєї поведінки, використовувати педагогічну рефлексію. Вони виступили критеріями оцінки типу емоційної компетентності майбутніх педагогів дошкільної освіти. Бралися до уваги стабільність, інтенсивність, модальність, спрямова- ність емоцій та збалансованість вказаних вище проявів. Виділено чотири типи емоційної компетентності досліджуваних – збалансований, індивідуалістично орієнтований, соціально орієнтований та непроявлений. Встановлено, що до зба- лансованого конструктивного типу відноситься лише чверть студентів експери- ментальної групи, інші три чверті досліджуваних характеризуються дисбалансом домінантних ознак емоційної компетентності або нездатністю виявляти назовні свої внутрішні переживання та індиферентним ставленням до процесів, подій, ситуацій. Це актуалізувало необхідність організації системи навчальної та виховної роботи, спрямованої на вдосконалення самопізнання, саморегуляції та емоційної поведінки майбутніх фахівців дошкільної освіти. Розроблено та визначе- но ефективність педагогічних умов оптимізації освітнього процесу, покращання показників когнітивного, емоційно-ціннісного та поведінкового компонентів досліджуваного явища, до яких віднесено: сприяння усвідомленню студентами себе самих як об’єктів особистісного та професійного зростання; розвиток здатності аналізувати власні позитивні та негативні переживання; вправлян- ня в умінні самостійно виходити з кризових ситуацій, долати перешкоди на шляху до мети, зберігати емоційну рівновагу, підтримувати позитивне само- почуття; формування навичок ефективної прогностики, регуляторної гнуч- кості, прояву емоційної сприйнятливості та чуйності. | uk_UA |
dc.language.iso | uk | uk_UA |
dc.publisher | Видавництво НДУ імені Миколи Гоголя | uk_UA |
dc.subject | емоційна сприйнятливість | uk_UA |
dc.subject | емоційний профіль | uk_UA |
dc.subject | емоційні здібності | uk_UA |
dc.title | ЕМОЦІЙНА КОМПЕТЕНТНІСТЬ МАЙБУТНЬОГО ФАХІВЦЯ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ: СУТЬ ТА УМОВИ ФОРМУВАННЯ | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |
Розташовується у зібраннях: | Наукові записки. Серія "Психолого-педагогічні науки". 2019 р., № 2 |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
6.pdf | 262,39 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.