Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/2799
Повний запис метаданих
Поле DC | Значення | Мова |
---|---|---|
dc.contributor.author | Федорова, М. А. | - |
dc.date.accessioned | 2023-04-05T10:41:22Z | - |
dc.date.available | 2023-04-05T10:41:22Z | - |
dc.date.issued | 2022 | - |
dc.identifier.udc | 37.034 | - |
dc.identifier.uri | http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/2799 | - |
dc.description | The formation of social and civic competences of a preschool child are impossible without the formation of such a personal quality as responsibility. Responsibility is manifested in relationships between individuals, team, and society, which involve conscious satisfaction of mutual demands. The degree of personal responsibility depends on a person’s real capabilities and is directly proportional to his contribution to the adoption and implementation of important decisions. Based on the analysis of literary sources, it can be noted that on the eve of entering school, the foundations of responsibility as a personal quality are formed in children. At the same time, the responsibility of older preschool children is characterized by the following features: a low level of arbitrariness of behavior and insufficient internalization of behavioral norms make it difficult to comply with social requirements and fulfill duties; purposefulness and self-regulation of behavior are emerging, which still require external support; the child begins to subordinate his own actions to distant motives, which indicates the emergence of volitional behavior. We carried out a diagnosis of the formation of responsibility in children of older preschool age on the eve of entering school. The formation of responsibility was diagnosed according to the following indicators: awareness of the concept of «responsibility»; formation of social motives of behavior; compliance with the norm of responsibility in real behavior. The conducted methods made it possible to draw conclusions that at the end of preschool age, the foundations of responsibility are laid in the child. The features of its formation are as follows: low level of awareness of the concept’s content, its insufficient generalization; social motives of behavior are just beginning to form, motives of personal benefit prevail; behavior is still mostly impulsive, which makes it difficult to fulfill social requirements. | uk_UA |
dc.description.abstract | Формування соціально-громадянської компетентності дитини дошкільного віку неможливо без формування такої особистісної якості як відповідальність. Відповідальність виявляється в таких взаємовідносинах між особистістю, колек- тивом, суспільством, які полягають в свідомому задоволенні взаємних вимог, що висуваються. Міра особистої відповідальності залежить від реальних можли- востей людини і прямо пропорційна вкладу в прийняття і реалізацію нею важливих рішень. На основі аналізу літературних джерел можна відзначити, що напередодні вступу до школи у дітей формуються основи відповідальності як особистісної якості. При цьому відповідальність дітей старшого дошкільного віку характеризується такими особливостями: низький рівень довільності поведінки і недостатня інтеріоризація норм поведінки ускладнюють дотримання суспільних вимог і виконання обов’язків; зароджуються цілеспрямованість і само- регуляція поведінки, які поки що потребують зовнішньої опори; дитина починає підкорювати власні дії віддаленим мотивам, що свідчить про зародження вольової поведінки. Нами була проведена діагностика сформованості відповідальності у дітей старшого дошкільного віку напередодні вступу до школи. Сформованість відповідальності діагностувалась за такими показниками: усвідомлення понят- тя «відповідальність»; сформованість суспільних мотивів поведінки; дотриман- ня норми відповідальності у реальній поведінці. Проведені методики дозволили зробити висновки, що наприкінці дошкільного віку у дитини закладаються основи відповідальності. Особливостями її сформованості є такі: низький рівень усвідом- леності змісту поняття, недостатня його узагальненість; суспільні мотиви поведінки тільки починають формуватися, переважають мотиви особистої користі; поведінка ще переважно імпульсивна, що утруднює виконання суспільних вимог. | uk_UA |
dc.language.iso | uk | uk_UA |
dc.subject | відповідальність | uk_UA |
dc.subject | відповідальність дитини дошкільного віку | uk_UA |
dc.subject | вольова поведінка | uk_UA |
dc.subject | довільність поведінки | uk_UA |
dc.title | ВИХОВАННЯ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ У ДІТЕЙ В АСПЕКТІ РЕАЛІЗАЦІЇ НАСТУПНОСТІ МІЖ ДОШКІЛЬНОЮ ОСВІТОЮ І ПОЧАТКОВОЮ ШКОЛОЮ | uk_UA |
Розташовується у зібраннях: | Наукові записки. Серія "Психолого-педагогічні науки". 2022 р., № 3 |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
_НЗ_№3_2022 (2)-58-63.pdf | 201,8 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.