Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/2914
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorПісоцька, Л. М.-
dc.date.accessioned2023-06-12T10:12:53Z-
dc.date.available2023-06-12T10:12:53Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.udc373.2.015.312-027.22-
dc.identifier.urihttp://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/2914-
dc.descriptionThe article deals with the problem of forming the basics of organization in preschool children (5–6 years old) by means of subject-practical activities. It is emphasized that at present the issue of educating preschoolers to be organized is a component of the most general task of preschool education – personality development and education of preschool children’s personal qualities. In the article, the author points out the main components, criteria and indicators of the development of organization of children aged five to six, according to which an empirical methodology was developed. At the same time, the emphasis is placed on the general indicators of organization of children aged 5–6, which are emphasized in the study: the ability to do things on their own in the course of performing tasks, to independently overcome difficulties on the way to the goal, and not to ask for help unnecessarily. In the empirical study, the author recorded that a significant proportion of preschoolers (38 %) are characterized by an average level of organization, which is manifested in their subject-practical activities, 34 % of children aged five to six are characterized by a low level of organization. The smallest number of preschoolers aged five to six years with high (10 %) and optimal (18 %) levels of organization in subject-practical activities were found. In general, it is noted that 72 % of children of the senior group of IPE are characterized by an insufficient degree of organization in subject-practical activities. The author, studying the educational influences of teachers of preschool educational institutions on the formation of organization, concluded that teachers do not adequately understand the potential of subject-practical activities for the development of organization of senior preschoolers and therefore use it rather limitedly in the educational process. It is also noted that teachers have an incomplete and one-sided understanding of the essence of the organization of children aged 5–6 years, which prevents them from organizing pedagogical interaction with older preschoolers, focused on the education and development of their organization in subject-practical activities, the indicators of which are independence, initiative, perseverance, expectation of success, and concentration. At the same time, very few teachers interact in this context with parents of senior pupils. Parents’ educational influence on the formation of organization in children aged 5-6 cannot be called systemic. The vast majority of adults are not interested in children’s ability to organize their own subject and practical activities. However, 40 percent of parents are interested in fostering organization in their children by encouraging them to engage in independent subject matter activities. At the same time, a very small number of surveyed parents of children aged 5–6 are willing to cooperate with educators in the context of the educational process. Based on the results of the study, it was concluded that it is necessary to optimize the process of forming the organization of children of five to six years old in subject practical activities.uk_UA
dc.description.abstractУ статті розглядається проблема формування у дітей дошкільного віку (5– 6 років) основ організованості засобами предметно-практичної діяльності. Наголошується, що наразі питання виховання у дошкільників організованості є складовим найбільш загального завдання дошкільної освіти – розвитку особистості та виховання у дітей дошкільного віку особистісних якостей. У статті автор вказує на основні компоненти, критерії та показники розвиненості організованості дітей п’яти-шести років, згідно з якими було розроблено емпіричну методику. Разом з тим, зроблено акцент на загальних показниках організованості дітей 5–6 років, на які звертається увага у дослідженні: здатність обходитися своїми силами у ході виконання завдань, самостійно долати труднощі на шляху до мети, не звертатися без потреби за допомогою. У емпіричному дослідженні авторка зафіксувала, що значна частина дошкільників (38 %) характеризується середнім рівнем розвиненості організованості, який проявляється у їх предметно-практичній діяльності, 34 % дітей п’яти-шести років властивий низький рівень організованості. Найменше виявлено дошкільників п’яти-шести років з високим (10 %) і оптимальним (18 %) рівнями сформованості організованості у предметно-практичній діяльності. В цілому відмічено, що 72 % дітей старшої групи ЗДО характеризуються недостатньою мірою сформованості організованості у предметно-практичній діяльності. Авторка, вивчаючи виховні впливи педагогічних працівників ЗДО на формування організованості, дійшла висновку, що вихователі не зовсім чітко розуміють потенціал предметно-практичної діяльності для розвитку організованості старших дошкільників і тому використовують її досить обмежено в освітньому процесі. Також відмічено, що для педагогів властиве неповне й однобічне розуміння сутності організованості дітей 5–6 років, що перешкоджає їм організувати педагогічну взаємодію зі старшими дошкільниками, зорієнтовану на виховання і розвиток у них організованості у предметно-практичній діяльності, показниками якої є незалежність, ініціативність, наполегливість, очікування успіху, зібраність. При цьому зовсім незначна частина педагогів взаємодіють у цьому контексті з батьками вихованців старшої групи. Виховний вплив батьків на формування організованості у дітей 5–6 років не можна назвати системним. Переважна більшість дорослих не цікавиться вміннями дітей організовувати власну предметно-практичну діяльність. Проте 40 % батьків виявляють інтерес у вихованні організованості у своїх дітей, заохочуючи їх до самостійної предметно-практичної діяльності. Разом із тим, зовсім невелика кількість опитаних батьків дітей 5–6 років налаштована на співпрацю із вихователями у контексті освітнього процесу. За результатами проведеного дослідження зроблено висновок щодо необхідності оптимізації процесу формування організованості дітей п’яти-шести років у предметно-практичній діяльності.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherВидавництво НДУ ім. М. Гоголяuk_UA
dc.subjectпредметно практична діяльність,uk_UA
dc.subjectформування організованості дошкільників 5–6 роківuk_UA
dc.subjectорганізованість дітей 5–6 роківuk_UA
dc.subjectдисциплінованістьuk_UA
dc.titleОСОБЛИВОСТІ ФОРМУВАННЯ ОРГАНІЗОВАНОСТІ ДІТЕЙ 5–6 РОКІВ ЗАСОБАМИ ПРЕДМЕТНО-ПРАКТИЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІuk_UA
Розташовується у зібраннях:Наукові записки. Серія «Психолого-педагогічні науки». 2023, № 1

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
макет_НЗ_№1_2023-14-21.pdf195,64 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.