Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/3042
Повний запис метаданих
Поле DC | Значення | Мова |
---|---|---|
dc.contributor.author | Шахрай, Т. О. | - |
dc.date.accessioned | 2023-10-12T18:49:55Z | - |
dc.date.available | 2023-10-12T18:49:55Z | - |
dc.date.issued | 2023 | - |
dc.identifier.udc | 37.016:001.891 | - |
dc.identifier.uri | http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/3042 | - |
dc.description | The article is devoted to the analysis of the historical development and the importance of the synergy of the interdisciplinary approach in education and science. The study draws attention to the importance of retrospective analysis for understanding current trends and prospects for further development of interdisciplinarity. The author proves that educational and scientific ideas, concepts on this issue were formed under the influence of historical events of the socio-cultural environment and the needs of society, and later became the basis of the modern educational and scientific systems. It is noted that the synergy in education and science emphasizes the importance of integrating disciplines to achieve a comprehensive understanding and solving problems. It is underlined in the paper that a retrospective analysis of the synergy of the interdisciplinary approach shows that innovative ideas, schools and progressive approaches existed as far back as the times of Ancient Greece. Particular attention is paid to the analysis of the works of unique scholars of different eras who viewed the world in a comprehensive context combining various scientific disciplines for a more complete and deeper understanding of its regularities. They laid a solid foundation for the development of scientific and rational thinking, and their ideas became the basis for further research in all fields of knowledge. It is important to note that the author considers the emergence and use of the very definition of "interdisciplinary approach". The paper discusses examples of successful integration of disciplines in educational programmes and research. It also puts forward the idea of cooperation between different institutions, research groups and educational institutions to achieve synergies in teaching and research. | uk_UA |
dc.description.abstract | Стаття присвячена аналізу історичного розвитку та значенню синергії міждисциплінарного підходу в освіті та науці. У дослідженні звертається увага на важливість ретроспективного аналізу для розуміння сучасних тенденцій і перспектив подальшого розвитку міждисциплінарності, проаналізовано різно- планові аспекти розвитку міждисциплінарного підходу. Автором доведено, що освітні та наукові ідеї, концепції з даної проблематики, сформувалися під впливом історичних подій соціокультурного середовища й потреб суспільства, а в подальшому стали основою сучасної освітньої та наукової систем. Зазначено, що синергія в освіті і науці підкреслює важливість інтеграції дисциплін для досягнення комплексного розуміння й вирішення проблем. У статті наголошено, що ретроспективний аналіз синергії міждисциплінарного підходу свідчить про існування новаторських ідей, шкіл та прогресивних підходів ще за часів Стародавньої Греції. Особлива увага приділяється аналізу праць унікальних вчених різних епох, як наприклад, Платона і Арістотеля, Леонардо да Вінчі, Декарта, М. Драгоманова, Д. Дьюї. Вони розглядали світ у всебічному контексті, поєднуючи різні наукові дисципліни для більш повного та глибшого розуміння його закономірностей. Вони заклали міцний фундамент розвитку наукового та раціонального мислення, а їхні ідеї стали основою для подальших досліджень у всіх галузях знань. Важливо відмітити, що автором розглянуто поява й вживання самої дефініції «міждисциплінарний підхід». У представленій праці розглядаються приклади успішної інтеграції дисциплін в освітніх програмах та наукових дослідженнях. Підкреслюється, що взаємодія різних дисциплін і спільної роботи сприяє виник- ненню нових поглядів і міркувань, перетину думок і розробці інноваційних рішень. Також висувається ідея співпраці між різними установами, науковими групами та освітніми закладами для досягнення синергії в навчанні та наукових дослідженнях. | uk_UA |
dc.language.iso | uk | uk_UA |
dc.publisher | Видавництво НДУ ім. М. Гоголя | uk_UA |
dc.subject | синергія міждисциплінарного підходу | uk_UA |
dc.subject | синергія | uk_UA |
dc.subject | міждисциплінарний підхід | uk_UA |
dc.subject | ретроспективний аналіз. | uk_UA |
dc.title | РЕТРОСПЕКТИВА СИНЕРГІЇ МІЖДИСЦИПЛІНАРНОГО ПІДХОДУ В ОСВІТІ ТА НАУЦІ: НАЦІОНАЛЬНИЙ ТА ЄВРОПЕЙСЬКИЙ КОНТЕКСТ | uk_UA |
Розташовується у зібраннях: | Наукові записки. Серія «Психолого-педагогічні науки». 2023, № 2. |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
макет_НЗ_№2_2023-148-159.pdf | 246,93 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.