Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/3072
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorСидоренко, Ю. О.-
dc.date.accessioned2023-11-14T13:57:25Z-
dc.date.available2023-11-14T13:57:25Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.citationСидоренко Ю. О. Аналіз міфологічних структур роману-балади Валерія Шевчука «Дім на горі» у старшій школі. Вісник Львівського університету. Серія педагогічна. 2023. Вип. 39. С. 208–217. http://publications.lnu.edu.ua/bulletins/index.php/pedagogics/issue/view/552uk_UA
dc.identifier.urihttp://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/3072-
dc.description.abstractВисвітлено проблему шкільного вивчення роману-балади Валерія Шевчука «Дім на горі» на основі аналізу міфологічних структур експліцитного типу. Актуальність дослідження обґрунтовано використанням автором міфологічної образності синкретичного походження на різних рівнях літературного матеріалу, що необхідно враховувати під час вивчення роману-балади здобувачами освіти в 11 класі. Запропоновано методичні підходи щодо опрацювання експліцитно виражених міфологічних структур. Окреслюються варіанти дослідження функціональної ролі міфологічної образності під час осмислення сюжетно-змістової тканини, часопросторової організації, образної системи, символіки та ідейного змісту, тематики і проблематики, жанрової та стильової природи роману-балади Валерія Шевчука «Дім на горі». Описано методику сюжетно-міфологічного аналізу твору, що полягає у виділенні та поглибленому опрацюванні важливих епізодів з міфологічною образністю (вставних міфів, легенд, фрагментів міфічних текстів та епізодів з ключовими міфологемами чи символами міфологічного змісту), установлення між ними зв’язків, визначення їхнього семантичного наповнення та художньої ролі. Поетапність роботи націлює на формування в учнів навичок текстуального дослідження твору. Особливості застосування сюжетно-міфологічного аналізуроману-балади Валерія Шевчука «Дім на горі» деталізуються на спеціально розробленому уроці для здобувачів освіти 11 класу. Навчальна діяльність учнів зосереджується на аналізі ключової міфологічної структури (легенди про дім на горі), біблійної притчі про блудного сина, міфологем-символів (дім, гора, дорога, жінка), встановлення їх зв’язку з іншими рівнями твору, що дозволяє цілісно осмислити літературний матеріал, удосконалити навички вдумливого читання та аналітико-синтетичної роботи з художнім текстом.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.subjectурок літературиuk_UA
dc.subjectсюжетно-міфологічний аналізuk_UA
dc.subjectметодика навчання літературиuk_UA
dc.subjectміфологічна образністьuk_UA
dc.subjectміфологічні структури експліцитного типуuk_UA
dc.titleАналіз міфологічних структур роману-балади Валерія Шевчука «Дім на горі» у старшій школі.uk_UA
Розташовується у зібраннях:ФАКУЛЬТЕТ ФІЛОЛОГІЇ, ІСТОРІЇ ТА ПОЛІТИКО-ЮРИДИЧНИХ НАУК

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
2023. Вип. 39. с. 208-217 (2).pdf421,09 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.