Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/3166
Назва: | ПСИХОЛОГІЧНІ АСПЕКТИ НАВЧАННЯ СТУДЕНТІВ ВНЗ В СИТУАЦІЇ НАДЗВИЧАЙНОГО СТАНУ |
Автори: | Кресан О. Д. Смольянінова С. В. Кресан Т. Д. |
Ключові слова: | стрес копінг процес навчання стресова ситуація емоційна підтримка |
Дата публікації: | 2023 |
Бібліографічний опис: | Кресан О.Д., Смольянінова С.В., Кресан Т.Д. Психологічні аспекти навчання студентів ВНЗ в ситуації надзвичайного стану // Габітус. Науковий журнал з соціології та психології. 2023. No 45. С.64-68. |
Короткий огляд (реферат): | Стаття присвячена висвітленню психологічних аспектів забезпечення ефективного і якісного освітнього процесу для студентів ВНЗ в Україні під час надзвичайного стану. Процес навчання в сучасній ситуації пов’язаний з високим ступенем стресу студентів, що може впливати як на емоційний і фізичний стан, так і на результати навчання. З цією метою в статті проаналізовані основні наукові підходи до розуміння стресу і кризових та надзвичайних ситуацій у психології, фізіологічний і психічний стан особистості під час навчання у таких умовах, а також виокремлено психологічні особливості процесу навчання студентів в стані стресу. Проведено емпіричне дослідження особливостей навчання студентів ВНЗ в ситуації надзвичайного стану, здійснене за допомогою методу включеного спостереження, який був обраний з метою уникнення травматизації та ретравматизації особистості під час дослідження та унеможливлення погіршення їх емоційного стану. Матеріал базується на досвіді роботи викладачів зі студентами ВНЗ під час практичних занять з іноземної мови. В результаті дослідження було виявлено, що всі студенти мають прояви стресу, які можна співвіднести з етапами розвитку стресу за Г.Сельє. Таким чином було виокремлено три групи студентів – з проявами стресу незначного, середнього і важкого ступеня. Проаналізовано особливості їх когнітивної діяльності під час занять та мотивації до навчання. Наведено практичні психологічні рекомендації щодо особливостей навчального процесу в ситуації надзвичайного стану з метою покращення психологічного стану студентів та надання їм емоційної підтримки. Рекомендації можуть бути корисними викладачам, психологам, а також всім, хто працює зі студентами в ситуації стресу. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/3166 |
Розташовується у зібраннях: | ФАКУЛЬТЕТ ПЕДАГОГІКИ, ПСИХОЛОГІЇ, СОЦІАЛЬНОЇ РОБОТИ ТА МИСТЕЦТВ |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Кресан_Смольянінова_article23.pdf | 406,26 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.