Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/3733
Повний запис метаданих
Поле DC | Значення | Мова |
---|---|---|
dc.contributor.author | Борисова, Т. В. | - |
dc.date.accessioned | 2024-08-28T09:05:15Z | - |
dc.date.available | 2024-08-28T09:05:15Z | - |
dc.date.issued | 2024 | - |
dc.identifier.udc | 373.5.016-047.22:7 | - |
dc.identifier.uri | http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/3733 | - |
dc.description.abstract | Наукову розвідку присвячено вирішенню актуальної для сучасної загальної середньої освіти проблеми формування культурної компетентності учнів.Окреслено суспільну значущість проблеми культурного розвитку дітей і молоді, проаналізовано низку нормативних документів державного та світового рівня на предмет ролі культури у прогресивному поступі людства. Визначено провідні тенденції вітчизняної освіти щодо культурного розвитку особистості, специфіку компетентнісного підходу до формування культури учнів в умовах освітнього процесу у закладах загальної середньої освіти. Здійснено аналіз наукових праць вчених різних галузей гуманітарного знання щодо сутності ключових понять: «культура», «культура особистості», «культурна компетентність», запропоновано авторське тлумачення терміну «культурна компетентність учнів закладів загальної середньої освіти». Науково обґрунтовано педагогічну значущість мистецтва й мистецької діяльності для формування культурної компетентності учнів. Акцентується твердження щодо потенціалу інтегрованих уроків мистецтва як унікального середовища для вирішення окресленої педагогічної проблеми. Розкрито інтегративну специфіку уроків мистецтва, увиразнено механізми впливу на особистість учня різних видів мистецтв та форм мистецької діяльності. Висвітлено технологічний інструментарій формування культурної компетентності учнів на інтегрованих уроках мистецтва. Визначено алгоритми організації процесу сприйняття мистецьких творів, аналізу-інтерпретації художньо-образ ного змісту зразків мистецтва, варіанти застосування інтегративних технологій, технологій проблемного навчання, інтерактивних, ігрових технологій у процесі формування культурної компетентності учнів закладів загальної середньої освіти. Окреслено засоби активізації пошуково-пізнавального інтересу до вивчення культури, посилення емоційного відгуку на твори мистецтва, що вивчаються на уроці, підтримки творчої ініціативи учнів у різних видах мистецької діяльності. Визначено основні вектори педагогічної уваги вчителя для забезпечення ефективності процесу формування культурної компетентності учнів на уроках інтегрованого курсу «Мистецтво» у закладах загальної середньої освіти. | uk_UA |
dc.language.iso | uk | uk_UA |
dc.publisher | Видавництво НДУ ім. М. Гоголя | uk_UA |
dc.subject | учні | uk_UA |
dc.subject | особистість | uk_UA |
dc.subject | культура | uk_UA |
dc.subject | культурна компетентність | uk_UA |
dc.subject | інтегрований курс «Мистецтво» | uk_UA |
dc.subject | мистецька діяльність | uk_UA |
dc.subject | педагогічні технології | uk_UA |
dc.subject | заклади загальної середньої освіти | uk_UA |
dc.title | Формування культурної компетентності учнів закладів загальної середньої освіти на уроках | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |
Розташовується у зібраннях: | Наукові записки. Серія «Психолого-педагогічні науки». 2024. №2 |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
макет_НЗ_№2_2024-34-43.pdf | 199,68 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.